Dejligt men

Diverse indlæg, løs snak.
Besvar
allancyklen
Indlæg: 177
Tilmeldt: 09 okt 2009 19:33

Dejligt men

Indlæg af allancyklen » 09 okt 2009 19:45

Jeg købte for 2 år siden en SCO elcykel i Bilka. Den er jeg rigtig meget glad for.
Der er med ELCykling som med stoffer : Det er vanedannende og dyrt.. :)

Ikke EL der er dyrt i forbrug... ikke reservedele der er dyrt ,
Men batterier De er dyre.


Efter 2 år er mit slidt ned.
Det koster 2000 kr.. Jeg kunne få 2 - 3 almindelige cykler
for det, det på få år har kostet med med ELcyklen.
Men dejligt er det især for os på efterløn.
Men hvis ikke batterier med hensyn til pris og holdbarhed bliver bedre og frem for alt billigere så er det nok min første og sidste elcykel .... desværre...

Har andre det også sådan ?

allancyklen
Indlæg: 177
Tilmeldt: 09 okt 2009 19:33

Re: Dejligt men

Indlæg af allancyklen » 11 okt 2009 16:23

HALLO ??? er her nogle ???

Svend Åge Nielsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: 21 mar 2008 22:34
Geografisk sted: Norddjursland

Rigtigt dejligt

Indlæg af Svend Åge Nielsen » 11 okt 2009 21:23

Jo jo der er noen, men jeg har svært ved at fatte mig i korthed, men det her er det tredje indlæg jeg er begyndt på idag, og når jeg så klikkede på gemt, forsvandt alle smilierne fra meddelelsesindholdet, og så ender det med jeg sidder og cykler rundt på you tube med alle de hjemmebyggede amerikanske trædefri elcykler der kører 120 km/t,og ryger over i nogle hjemmebyggede elbiler for til sidst at sidde og savle over de der magnetmotorer og vel nærmest frienergimotorer :o
Det der med hvor dyrt batterierne er, ved jeg ikke rigtig,for det kan vel også sammenlignes med, hvad knallert og bil, brændstof og forsikring koster.så er det vel ikke så dyrt? :D
Og den følelse af frihed, det gir at sidde der og trampe afsted med over 20 km/t.Er det ikke alle pengene værd? :lol:
Jeg investerede 5000 kr i et nyt 9 Ah batteri, da jeg var bekymret over om det 2 år gamle 5Ah batteri kunne klare de næste par mdrs kulde og sikkert også modvind. Jeg må sige det var da dyrt men de 2 km/t fra 21-23 er et godt kick, også selvom den der målekasse på styret brændte sammen, og jeg måtte undvære den et par dage, er jeg stadigvæk så glad for min cykel. :lol:
Det er jo første generations elcykler og der er jo nogen der skal køre i forvejen, selvom elcyklerne blir kaldt kulcykler :cry:
På hjemmesiden fede priser, ligger der en you tube video, hvor en dame på lidt over100kg, høvler op af en bakke på en kinesercykel til 5000kr.
Jeg vender tilbage med et indlæg om batterier og lidt status over min Lcykel og lidt andet.
God vind :mrgreen:

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: friheden...

Indlæg af Vildkat » 11 okt 2009 22:28

Jeg vil bare nævne friheden ved at ha en El-cykel. Det er en trøst i modvind og i regn at få hjælp til at komme frem.
Havde jeg en knallert , ville jeg ikke kunne få et motion, og når man køre tom, så kan jeg komme hjemad med pedalkraft.
Batteriet koster at få skiftet, men så skal du være glad for ikke at have en elbil. De er dyre at få udskiftet batteriet på.

allancyklen
Indlæg: 177
Tilmeldt: 09 okt 2009 19:33

Re: Dejligt men

Indlæg af allancyklen » 12 okt 2009 09:43

Jo da friheden er dejlig. Hvor længe regner man med at et batteri holder ?
Hvor længe holder jeres ?

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Dejligt men

Indlæg af Vildkat » 13 okt 2009 08:13

Det batteri som du har på din cykel er 24V/5Ah, og det vil ha en rækkevide på de 15-20km, alt efter vind og terræn. 24V/10Ah vil ha omkring den dobbelte rækkevide.
Så levetiden af batteriet afhænger op og afladninger, samt hvor langt du cykler. Køre du f.eks. 10 km, går der længere tid før dit batteri begrænser dig med et 24V/10Ah. Bemærk at f.eks batteriet til en SCO elcyklen anvendes også af andre producenter, så du kan spare lidt ved at besøge forskellige cykelhandler, og kikke på batterier.
Du skal også passe på dit batteri og altid ta det indenfor, når det er koldt. Kulden nedbryder dit batteri.
På min gamle elcykel med bly batterier, kunne jeg køre 35 km per opladning, og efter 8 mdr, med 60km om dagen, var min rækkevide reduceret til de 60 km. Efter 4 år er min rækkevide reduceret til omkring 14-17km.
På min liggecykel har jeg kørt non-stop 70 km, uden at gi den ekstra gas, men efter et halvt år kan jeg i hård modvind gå død efter de 20 km.

allancyklen
Indlæg: 177
Tilmeldt: 09 okt 2009 19:33

Re: Dejligt men

Indlæg af allancyklen » 13 okt 2009 14:39

Godt at læse vilkat , tak. Det lyder som om de gamle blybatterier er det bedste at køre med , med hensyn til levetid. Men jeg har ikke set en supercykle i DK med bly batteri ?
Kan du kommer i tanke om nogle "batteri handlere" jeg bør se på ?
Jeg passer skam godt på mit batteri men nogle gange fare jeg jo gennem
nogle grimme huller i vejen uden at kunne nå andet end at bremse lidt.
Især i København er de slemme til at grave og grave og efterlade huller i cykelstien.
Det giver en ordentligt BANG i batteriet og jeg holder vejret om de kan holde til det og fordi
se som sagt er meget, meget dyre.

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Dejligt men

Indlæg af Vildkat » 13 okt 2009 16:00

nej nej, blybatterier er ikke at fortrække. De er for tunge. Hvor et blybatteri vejer 11kg, vil den tilsvarende vægt være kun 4kg, med et Li-on batteri.

SCO har vist det tilsvarende batteri som Schwinn, og der findes mange steder i KBH, også i Rødovre (cykelland). Check dog først at batteriet er ens.

Besvar