Herre og damer

Diverse indlæg, løs snak.
Besvar
allancyklen
Indlæg: 177
Tilmeldt: 09 okt 2009 19:33

Herre og damer

Indlæg af allancyklen » 10 okt 2009 11:09

Hvordan kan det være at der er flere dame elcykler end Herre elcykler ?
Hvorfor er dame elcykler billigere end dem til herre ?

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Herre og damer

Indlæg af Vildkat » 13 okt 2009 08:25

Mht. prisen kan DK1 sikkert svare på ;)
Omkring udbredelsen af elcykler mht køn, tror jeg at det har noget med, at elcykler startede med at være et hjælpemiddel til ældre damer, plus at mænd er stærke, og de har "ikke" behov for en hjælpemotor. Hvis den Europæriske industri valgte en hybrid imellem en racercykel og elcykel, ville man få et større udvalg som appellerede til mænd.

allancyklen
Indlæg: 177
Tilmeldt: 09 okt 2009 19:33

Re: Herre og damer

Indlæg af allancyklen » 13 okt 2009 14:42

Hvis den Europæriske industri valgte en hybrid imellem en racercykel og elcykel, ville man få et større udvalg som appellerede til mænd.

>>>

Det tror jeg du har meget ret i..

Hvem er DK1 ? nå har dukker måske op 8-)

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Herre og damer

Indlæg af dk1 » 13 okt 2009 16:22

Syntes nu ikke at damecykler er billigere end herre cykler, hvis de altså skal kunne sammenlignes. De modeller der kommer i både en herre og en dame cykel koster typisk det samme.

Der er korrekt nok flere modeller til damer end til mænd, og det skyldes at damerne har set "lyset" før end mændene, samt at de ældre mænd der vælger elcykler ofte vælger en model med lav indstigning.

Efterhånden kommer der dog flere mænd til, og der kommer også flere smarte modeller til både herrer og damer, som i højere grad henvender sig til det yngre puplikum.

For 2010 kommer der flere smarte modeller både til damer og til mænd. Teknisk set er der ikke de store forskelle, men man kan også få masser af velfungerende modeller allerede.
Der er dog stor forskel på hvordan elcykler virker teknisk, så "junglen" bliver ikke mindre at finde rundt i, når den perfekte elcykel skal vælges.....

allancyklen
Indlæg: 177
Tilmeldt: 09 okt 2009 19:33

Re: Herre og damer

Indlæg af allancyklen » 13 okt 2009 19:24

Der er dog stor forskel på hvordan elcykler virker teknisk, så "junglen" bliver ikke mindre at finde rundt i, når den perfekte elcykel skal vælges....
<<<


Tak DR1 , det ville ellers være lækkert om det var muligt.
At finde stjernen blandt dem alle :D

allancyklen
Indlæg: 177
Tilmeldt: 09 okt 2009 19:33

Re: Herre og damer

Indlæg af allancyklen » 13 okt 2009 19:34

Jeg syntes dem fra Elcykel Elstar 8 gear sport
http://www.cykelland.com/Cykler/Elcykle ... sport.html cykelland ser fornuftige ud både med hensyn til priser
og så ligner de en cykel.

Men igen , dame cyklen er den billigste .. det er jo diskrimisatinion :ugeek:

Besvar