Elcykler på DR1 i "Ha det godt"

Diverse indlæg, løs snak.
Besvar
dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Elcykler på DR1 i "Ha det godt"

Indlæg af dk1 » 26 feb 2008 11:50

Programmet "Ha det godt" på DR1 tester elcykler. Formålet er hvad 2 testpiloter mener om at bytte bilen ud med en elcykel som transport til arbejdet. Begge har ca. 12km i kuperet landskab der skal forceres hver vej. (ved Skanderborg & Århus)
Sendetidspunktet forventes at blive tirsdag den 1. April. (ændret til 2. September 2008)
Senest rettet af dk1 28 aug 2008 22:54, rettet i alt 1 gang.

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Elcykler på DR1 i "Ha det godt"

Indlæg af dk1 » 01 apr 2008 15:34

Indslaget omkring elcykler i "Ha det godt" programmet 1. April, er desværre blevet taget ud af dagens "Ha det godt" program, men sendes på et senere tidspunkt.

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Elcykler på DR1 i "Ha det godt"

Indlæg af dk1 » 22 apr 2008 11:15

6. Maj kommer indslaget omkring elcykler i "Ha det godt" hvor det testes om elcykler er brugbare til 2 x 12km til og fra arbejde. Udsendelsen er programsat til kl. 19:30.

kongemoder
Indlæg: 8
Tilmeldt: 29 okt 2007 08:35

Re: Elcykler på DR1 i "Ha det godt"

Indlæg af kongemoder » 24 apr 2008 12:58

:lol:

Super, jeg glæder mig, det skulle vist være den model jeg bestilte i efteråret til levering nu ;)

Jeg kan næsten ikke vente længere :roll:

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Elcykler på DR1 i "Ha det godt"

Indlæg af dk1 » 06 maj 2008 20:05

Indslaget er desværre igen udsat. På grund af sommerferie kommer elcykel indslaget først til August når "Ha' det godt" starter op igen.

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Elcykler på DR1 i "Ha det godt"

Indlæg af dk1 » 28 aug 2008 22:52

På tirsdag den 2. September har "Ha det godt" tema udelukkende omkring "mærkelige" cykler. ;-)

Kopi fra DR1:
Fantasien kender ingen grænser, når det handler om mærkelige cykler. Studievært Marianne Florman prøver liggecyklen, hvor man fryser mindre om vinteren og rocyklen, der træner hele kroppen. Desuden anmelder to af vores testpiloter elcyklen, som er god til folk, der trænger til et lille skub for at komme i gang.

http://www.dr.dk/DR1/hadetgodt/Programm ... 155604.htm

kongemoder
Indlæg: 8
Tilmeldt: 29 okt 2007 08:35

Re: Elcykler på DR1 i "Ha det godt"

Indlæg af kongemoder » 03 sep 2008 06:50

dk1 skrev:På tirsdag den 2. September har "Ha det godt" tema udelukkende omkring "mærkelige" cykler. ;-)

Kopi fra DR1:
Fantasien kender ingen grænser, når det handler om mærkelige cykler. Studievært Marianne Florman prøver liggecyklen, hvor man fryser mindre om vinteren og rocyklen, der træner hele kroppen. Desuden anmelder to af vores testpiloter elcyklen, som er god til folk, der trænger til et lille skub for at komme i gang.

http://www.dr.dk/DR1/hadetgodt/Programm ... 155604.htm
;)

Selv om det var et kort indslag, synes jeg det gav et godt indtryk.

Jeg lagde mærke til hvor skeptiske de lød, da de sad der i deres biler og skulle igang med en uges test.
Men jeg lagde også mærke til hvor store smil de havde på da de susede afsted på "MIN" cykel. Hold fast, jeg kan bare ved at tænke på det igen, mærke hvilken frihed det er at bruge Marathon. Og det kunne jeg se at de også havde opdaget. Mon ikke det giver flere el-cykler på vejene. Jeg synes jeg er begyndt at se flere af dem, og det er ikke alle sammen de "billige" men flere vælger kvalitet.

Og så var MIN CYKELMAND (Anders fra http://www.fantombike.dk) med til at forklare. Men der kunne sagtens bruges en hel udsendelse på at vise og forklare.
Det kunne godt lyde som en høj pris, men hvis man som jeg kommer ud på cyklen stort set hver dag efter at have fået den, så mener jeg pengene er godt givet ud. :D

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Elcykler på DR1 i "Ha det godt"

Indlæg af Vildkat » 04 sep 2008 20:57

Jeg syntes også, at det var et godt indslag, selvom jeg er ikke enig med kritikken af elcykler i programmet. Elcykel kan anvendes som en kondicykel, og man kan holde pulsen oppe, ved at holde hastigheden over de 25 km/t.
Jeg kunne ha købt en racercykel til mine 2x30km hver dag, men det er surt at cykle hjemad i 12-14 meter per sekundt modvind (vestenvind for mit vedkommende), plus at jeg har lange stigninger de sidste 10 km af turen.
(min batterikapacitet er nu så svækket, at tanken lyser rødt efter de 14km, og elmotoren virker bremsende, når batteriet er helt fladt) :roll:

Besvar