Forsikring.

Diverse indlæg, løs snak.
Besvar
Svend Åge Nielsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: 21 mar 2008 22:34
Geografisk sted: Norddjursland

Forsikring.

Indlæg af Svend Åge Nielsen » 21 jun 2008 10:10

Jeg var lie i kontakt med mit forsikringsselskab,for noen dage siden.
Almindelige cykler er tyverisikret under indboforsikringen. Dækker op til 22.000 kr lød det fra forsikringsmanden i den anden ende af røret.Så er det ingen problem med min elcykel, mente jeg.
Efter en mindre pause, sagde forsikringsmanden, at de nu nok kom ind under elscotere. Jeg oplyste ham om definitionen på en elcykel var at når motoren slog fra ved 25 km/t krævede lovgivningen ikke ansvarsforkring som på knallerter med og uden el. Det var jo en af fordelene ved at ha en elcykel. :lol: ,og der var ikke ret mange elcykler der kostede over 22.000 kr.
Hvis jeg lie ville vente et minut, ville han lie undersøge sagen nærmere. Jeg ventede i 5 min, og hade besluttet at ligge røret på. Han kunne ikke finde noget om det, men hvis han måtte vende tilbage. Bare send det med den nye police, sagde jeg, men der var
ikke noget med om elcykkeldækning ved tyveri med den nye police.
Jeg har Nykredit.

kbe
Site Admin
Indlæg: 72
Tilmeldt: 29 maj 2007 16:10
Min elcykel: Falter P 2.0 E herrecykel. Batteri med 36 V Li-ion og 7,0 Ah. Børsteløs motor i bagerste nav.

Re: Forsikring.

Indlæg af kbe » 21 jun 2008 11:44

Knallerter bliver jo stjålet for et godt ord, så derfor koster det ekstra at få knallerten dækket af indboforsikringen. Det overrasker mig ikke, hvis forsikringsselskaberne knapt ved hvad en elcykel er. At elcykler i lovens forstand er som en cykel, vil næppe afholde forsikringsselskaberne fra at forholde sig anderledes til, hvordan elcykler forsikres.

Jeg har lige prøvet at skrive til mit forsikringsselskab om emnet, så må vi se hvad de siger.

/Kjeld

kbe
Site Admin
Indlæg: 72
Tilmeldt: 29 maj 2007 16:10
Min elcykel: Falter P 2.0 E herrecykel. Batteri med 36 V Li-ion og 7,0 Ah. Børsteløs motor i bagerste nav.

Re: Forsikring.

Indlæg af kbe » 14 jul 2008 21:46

Jeg har fået svar fra mit forsikringsselskab. En elcykel er (hos Tryg) forsikret på samme måde som en almindelig cykel.

/Kjeld

Brugeravatar
MtM
Indlæg: 10
Tilmeldt: 09 maj 2008 07:13

Re: Forsikring.

Indlæg af MtM » 30 jul 2008 09:04

Hos Fair er en elcykel også forsikret på samme måde som en almindelig cykel. ;)

Besvar