Godt gået vildkat.

Diverse indlæg, løs snak.
Besvar
Svend Åge Nielsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: 21 mar 2008 22:34
Geografisk sted: Norddjursland

Godt gået vildkat.

Indlæg af Svend Åge Nielsen » 22 jun 2008 16:51

Det var en pragtfyldt førnøjelse, at komme ind på elcykling dk, og se alt det nye. Jeg ville vise min svoger den amerikanske optibike. Den har jeg siddet og savlet over noen gange. men det er mange
penge.Så kan man jo ligesågodt ta skridtet fuldt ud i en af kabinecyklerne med strøm på.
Jeg sad lie og så herkules TV om den der Twike.Det var da helt vildt,selvom 23.000 euro også er lidt vildt. Er der ingen af dem her i landet?
Der må da snart være muligheder for at afholde noen elcykeltræf rundt om i landet, sådan for at udvidde kendskabet til elcykler.Uviddenheden er enorm, selvom det lyder at nu kommer der et boom.
Jeg vil slutte med at foreslå Leitraen på links siden,selvom den er uden strøm. Den fortjener det, men mine evner rækker ikke så langt endnu.

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Godt gået vildkat.

Indlæg af Vildkat » 22 jun 2008 20:43

Tak tak. Jeg har selv interesseret mig for velomobiler i 40'erne, og Leitra'en sælges nu med et Canadisk El-motor system som hedder Bionx.
Jeg har lagt Leitra's, hjemmeside på og Bionx under link's.
Mht dyre kabinecykler så kan de laves i træ, og bygges sammen med eldrift eksemplevis en brugt elcykel.
http://www.velomobiel.nl/nl/nieuws2_nl.htm
Følg linken og i bunden af link'en (som er på Hollandsk) er der foto's fra nedenstående bog. Jeg har lånt via mit lokale folkebibliotek, som lånte den fra bibilotek i Malmø.
Man kan også købe bogen, og den er helt fantastisk. Der er billeder af en amfibie cykelbil, som sejlede via den Svenske skærgård helt op til Finland, hvor den eftersigende står på et museum i Finland. I bogen er der arbejdstegninger på en cykelbil Fantomet
(se denne link for foto: http://www.parnes.com/hpvsblog/archives/000564.html )

>>
Folkhemmets farkoster
Författare: Claes Johansson
ISBN: 9179882323
<<

Besvar