forskellige systemer ?

Diverse indlæg, løs snak.
John Gorm
Indlæg: 31
Tilmeldt: 21 feb 2011 16:01

Re: forskellige systemer ?

Indlæg af John Gorm » 24 jun 2011 13:18

Jeg har så testet min elcykel i denne uge. Jeg har kun kørt i trin 5 ud af 6, hvilket svarer til ca. 28 km i timen for mig. Jeg hjælper stadigvæk meget til selv. Gennemsnitspuls ca. 140.
Meget overaskende gav det ikke ekstra km ... min egen forklaring er, at når jeg kører langsommere, bruger jeg mindre på batteriet ... til gengæld kører jeg ca. 2 til 3 min længere ... så det går åbenbart ligeop ... ?

Mvh John Gorm
p.s jeg kan køre 60 km på en opladning.

plysling
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14 jun 2011 12:17

Re: forskellige systemer ?

Indlæg af plysling » 25 jun 2011 14:11

Hej Gorm.
Ved hvilken hastighed slår din motor fra?
Jeg har ikke testet hvad mit batteri kan levere ved laveste styrke (ud af tre) -det vil jeg gøre en dag. Men Jeg kørte fra Silkeborg til Holstebro i torsdag. der var godt læs på cyklen (de to sidetasker pluds cykelkurv foran. Jeg kørte 73 km i mest modvind og havde da næsten opbrugt to batterier. Kunne måske have kørt 15 km mere. Dagen efter kørte jeg tilbage. da kørte jeg 101 km. Havde medvind det meste af vejen. Skiftede batteri efter 55 km (det havde endnu ikke slået fra) og da jeg var hjemme havde jeg stadig strøm på det andet. Så jeg tror at vind, vejr og terræn har rigtig meget at sige. Jeg hjælper også selv til. Min gennesnitsfart er ca 24 km/t.
Turen fra Holstebro var nu ikke planlagt til at være så lang;) men da jeg helst kører uden om de store veje, kom jeg lidt på vildspor :D
Er der nogen der kan anbefale nogle gode cyklekort? I uge 27 skal jeg på cykelferie i Thy (2o km øst for Thisted), så hvis nogen kender gode cykelruter der ville det være dejligt at høre om dem.

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: forskellige systemer ?

Indlæg af Vildkat » 26 jun 2011 09:36

Her står der lidt omkring cykelferie:
http://www.visitnordjylland.dk/danmark/ ... lferie.htm

Og her kan du vælge digitale cykelruter:
http://www.visitnordjylland.dk/danmark/ ... ylland.htm

plysling
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14 jun 2011 12:17

Re: forskellige systemer ?

Indlæg af plysling » 30 jun 2011 14:27

Hej Vildkat.
Tak for henvisninger til kort. Der er nu ikke mange ruter lige i det område jeg skal cykle rundt. Satser på lokale turistbureauer og eventyrlyst.

plysling
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14 jun 2011 12:17

Re: forskellige systemer ?

Indlæg af plysling » 26 jul 2011 20:53

Hej
Nu har jeg haft min GIANT TWIST i 2½ måned og jeg er stadig lykkelig for den. Har kørt 2100 km og har ikke haft nogle problemer. Jeg er også glad for sensorsystemet - det er en såkaldt hybridcykel, hvor jeg der i pedalen sidder en censor der registrerer hvor hårdt jeg træder og så yder motoren tilsvarende. Det giver en meget jævn kørsel og god motion til mig. Mht til batterier - jeg købte et ekstra med det samme, da jeg kører lange ture - har jeg gjort den erfaring at jo længere ture jeg kører (og med en hastighed over 23 km/t) jo længere har jeg strøm. Idag har jeg fx kørt 73 km og de 64,5 var på samme batteri. Kørte kun med mindste hjælp. De gange hvor jeg kun kører småture over flere dage kan jeg opleve at det løber tørt efter ca 35 -40 km. Cykelhandleren mener den netop oplader lidt ved fart over de 22- 23km/t. En anden ting jeg også er superglad for er affjedringen i både sadel og styr. Cykelstier og cykelruter kan godt være noget ujævne pga trærødder! Især tror jeg at min hund, som ofte er med i kurven foran er glad for styraffjedringen :D
Er der stadig ikke andre der har en GIANT??? Eller er der nogen der har BATAVUS? Den kunne jeg også godt tænke mig at høre om erfaringer med.

John Gorm
Indlæg: 31
Tilmeldt: 21 feb 2011 16:01

Re: forskellige systemer ?

Indlæg af John Gorm » 27 jul 2011 09:09

Hej Plysling

Det glæder mig, at du er så glad for din cykel. Jeg er også meget glad for min :D .

Du spørger om, hvornår min motor slår fra ? ...

Som jeg opfatter det, så gør den det glidende således, at når jeg kører 34 km/h, så mener jeg ikke, at der er nogen motorkraft. Kører jeg 28 km/h, så er der lidt motorkraft.

Det er smart med to batterier og jeg har selv overvejet det. Ebikeshop har en løsning med en ny bagagebære, hvorpå der kan sidde et ekstra batteri for ca. 4000 kr .

Mvh John Gorm

Besvar