Kalkhoff

Diverse indlæg, løs snak.
Besvar
Kil
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13 feb 2013 09:40

Kalkhoff

Indlæg af Kil » 01 maj 2013 22:53

Hej
Jeg har fået en ny kalkhoff cykel med centermotor. Den kører rigtig godt og er bygget i god kvalitet. Ind imellem kunne jeg godt have brug for mere fart. Er der nogen, der kender noget til, om der er mulighed for at få mere fart på cyklen?
Mvh :D

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Kalkhoff

Indlæg af dk1 » 01 maj 2013 23:37

Ved det ikke, men måske en anden gearing (hvis muligt) kan hjælpe, eller hvis det kan lade sig gøre at indstille elsystemet til en mindre hjulstørrelse.

Man skal dog være opmærksom på at nogle producenter kan og vil frakende sig garantiforpligtelser efterfølgende, hvis "systemet" er benyttet "unormalt".
Flere producenter har en bruger log der opdateres konstant, og producenten kan derfor let fraskrive sig garantiforpligtelser på hele elsystemet.
Også selv om det "kun" er en "fejlindtasting" af hjulstørrelse....

Nogle elcykelmærker har en højere tophastighed end andre, og det vil nok være bedre at tjekke ud inden køb, hvis høj march hastighed har en høj prioritet.

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Kalkhoff

Indlæg af Vildkat » 05 maj 2013 06:48

Teoretisk burde du få højere top hastighed, hvis du ændre antallet af tænder (mindre antal) på baghjulet.
For hver omgang at tandkransen kører vil du komme længere frem. Kraftoverførelsen til baghjulet er via kæden.
En sideeffekt vil være, er at når du kører op af en bakke, vil en mindre tandkrans, belaste motoren hurtigere (eller motoren bliver hurtigere mættet eller elektronisk begrænsning af motor på de 250w.

Kil
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13 feb 2013 09:40

Re: Kalkhoff

Indlæg af Kil » 05 maj 2013 08:32

Hej
Mange tak for svar. Jeg tror, at jeg prøver at skifte til en mindre tandkrans bag. Jeg kan vel også sætte en større på foran?
Mvh

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Kalkhoff

Indlæg af dk1 » 05 maj 2013 09:00

Hvis du efterfølgende oplyser hvad du oplever vil det være mægtigt, da jeg er lidt i tvivl om det hjælper med ændring af tandhjul, når cyklen har en moment styrer krankmotor.

Viggo Helbo
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17 okt 2013 12:57

Re: Kalkhoff

Indlæg af Viggo Helbo » 17 okt 2013 13:19

Har også købt KALKHOFF elcykel model Impulse i8R 15 Ah/540Wh, rækkevidde op til 180 km . Er rigtig glad for cyklen, men har det "problem" at jeg næsten aldrig benytter 1.-2. og 3 gear, den klarer næsten alt i 4.-5.-6.-7. og 8. Jeg pusler også med ideen om et mindre tandhjul i bag.
Kil du skrev at du ville prøve en mindre tandkrans, er det sket og hvad er dine oplevelser.

wizcarlo
Indlæg: 29
Tilmeldt: 03 jun 2012 06:44

Re: Kalkhoff

Indlæg af wizcarlo » 20 okt 2013 20:16

Kil skrev:Jeg har fået en ny kalkhoff cykel med centermotor. Den kører rigtig godt og er bygget i god kvalitet. Ind imellem kunne jeg godt have brug for mere fart. Er der nogen, der kender noget til, om der er mulighed for at få mere fart på cyklen?
Mvh :D
Der er måske nogen der synes jeger lidt gammeldags når jeg gør opmærksom på at den slags elcykler kun må have motortræk op til 25 km/t og at det også er oplyst i Kalkhoffs specifiktioner at der det den er til.

Vil man køre hurtigere skulle man få en elcykel til 45 km/t. Fås også hos Kalkhoff.

Cykelmikael
Indlæg: 36
Tilmeldt: 22 feb 2014 15:24

Re: Kalkhoff

Indlæg af Cykelmikael » 01 mar 2014 21:10

Hvis du ønsker mere fart på din kalkhoff elcykel og det er en impulse centermoter, kan en cykelhandler der har en test boks til systemet ændre din hjul størrelse, så du får mere fart på, nogle har haft held at få den op på 65 km i timen, du skal bare være opmærksom på at det selvfølge ikke er lovligt, og rækkevidden på batteriet nedsættes, og at garantien bortfalder på motoren. Men det virker ret godt bare at sætte den op til ca. 30 km i timen

Besvar