Kæde spørgsmål

Diverse indlæg, løs snak.
Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Kæde spørgsmål

Indlæg af Terminator » 02 jun 2014 21:25

Jeg syntes ikke det er rimeligt at tage for 1,5 time hvis det kun tager 50 min! :lol:
Den dygtige og den fummelfingrede skal vel have samme løn? Det må da være op til værkstedet at sikre sig at den fummelfingrede ikke bruger mere tid på min bil end den dygtige. Kan han ikke leve op til det må han jo fyres. Og i sidste ende sætter jeg min lid til værkstedet og deres medarbejdere. Jeg stoler på at alle kan deres arbejde og laver det på den måde som det skal, og kun tager betaling for den tid det tager. Tænk sig nu hvis det er en lærling der har lavet den på 50 min og til 2/3 mindre i løn end den dygtige? Jeg kunne så også vende det om og sige at lærlingen måske var 1,5 time om det til 2/3 dele mindre i løn! :mrgreen:

Da jeg arbejdede fik jeg heller ikke for 1,5 time hvis kun jeg havde arbejdet i 1 time. Hold da op en fest jeg kunne have haft hver dag, hvis jeg fik løn for længere tid end jeg var der.

Du kan bide spids på at det ikke er den dygtige mekaniker der laver service, hvis der er andet på værkstedet, det gør lærlingen på 50 min. og den dygtige ville nok have kunne gøre det på den halve tid.. :mrgreen: Det er trods alt et eftersyn på en et år gammel bil hvor der IKKE skal foretages bremseservice (som tager omkring 30 min).
Nu er det ikke bare noget jeg fyrer af. Sidste eftersyn ved 30.000 km (1 år) kostede 1990,- kr. Det blev lavet ved Kia som er det aut. værksted. Samme pristilbud ved et mindre værksted var på 1100,- kr, tidsforbrug 1 time + filtre m.v. Medbringer altid selv mit olie, så priserne er uden olie, men med udskift af olie. Jeg snakker her ikke om at det aut. jo har en højere timepris, for det har jeg intet imod, det ER tidsforbruget jeg er "knotten" over... :)
Når det uaut. værksted tager 1 time, burde det vel også nogenlunde tage 1 time på det aut.? Og som det jeg skrev længere oppe, viser at det uaut. tager 1 time (for bremseservice) for noget der kun tager 25 min., ja så er diverse oplyste tidsforbrug nok over 50% højere end det det burde være uanset om det er aut. eller uaut.
Værksteder kan tage den timepris de selv vil, det er op til MIG selv, at afgøre om jeg vil betale den timepris eller ej. Og jeg VIL gerne betale den ekstra timepris på et aut.... :)
Jeg ser jo et vist mønster og det samme gør min omgangskreds.
Jeg har det fint med at betale for 1 time HVIS det har taget 1 time, ingen tvivl derom.
Nevermind, dette har jo ikke meget med cykel kæde og krans at gøre... :mrgreen:

Næ du, de tyske værksteder tager kun for den tid de har brugt på bilen. Og jo jeg har selv set og kontrolleret det :mrgreen:

Nyd sommeren og dine ture ud i det fri på cyklen :D og tak for inputtet selvom vi ikke bliver enige.. :)

PS: Jeg syntes stadig ikke det er sjovt og rart at betale 350,- kr for noget der tager under en halv time (når timeprisen er 350,- kr), sådan er jeg indrettet. :)
Fantombike har endda priser på værkstedet hvor også et kvarter er oplyst. 87,50 kr pr. kvarter, det er rart at se der er nogle der er villige til kun at tage betaling for den tid det tager! :)

NB: Har cyklet 82 km siden jeg hentede min Haibike kl. 13.00 og det hele ruller igen som før... :P
Senest rettet af Terminator 02 jun 2014 21:43, rettet i alt 1 gang.
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Kæde spørgsmål

Indlæg af Terminator » 02 jun 2014 21:41

Kennethv skrev:Bosch har problemer, med at levere motorer.
Ja det ved jeg.
Det er en skam de ikke kan følge med, for Haibike kunne have solgt langt flere cykler hvis ikke det var tilfældet.
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Kæde spørgsmål

Indlæg af Terminator » 07 jun 2014 20:50

Bare rolig, jeg er kommet over det... :lol:

Men her er prisen jeg gav ved Fantombike på min Ebsen Cross. 30 min. betalte jeg for at få skiftet kæde og krans. Prisen er incl. moms!
Vedhæftede filer
fantom.JPG
fantom.JPG (13.65 KiB) Vist 17303 gange
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Cykelmikael
Indlæg: 36
Tilmeldt: 22 feb 2014 15:24

Re: Kæde spørgsmål

Indlæg af Cykelmikael » 08 jun 2014 19:55

Det er sådan hos næsten alle værksteder, om så det er cykler, biler eller hos din tandlæge så er der faste priser på standard reparationer, også i Tyskland der er momsen bare billiger samt lønninger, men lad os alle købe det hele på net butikker, hvor de ikke har udgifter som i en detailbutik, få det lavet sort eller i Tyskland, så skal vores samfund nok hænge sammen, også skide spændende når alle butikker er lukket og vi ikke kan få inspiration prøve og røre ved de ting der findes, så kan vi rigtig side hjemme i sofaen med vær vores iPad og shoppe og aldrig have kontakt med andre end postbudet. :oops:

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Kæde spørgsmål

Indlæg af Terminator » 08 jun 2014 21:31

:mrgreen: :D
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Kæde spørgsmål

Indlæg af Thomas » 09 jun 2014 17:37

Terminator skrev:Bare rolig, jeg er kommet over det... :lol:

Men her er prisen jeg gav ved Fantombike på min Ebsen Cross. 30 min. betalte jeg for at få skiftet kæde og krans. Prisen er incl. moms!
Ingen tvivl om at Fantombike er meget rimelige i pris, Jeg skulle også kun have betalt for delene, de havde monteret på den Ebsen Cross jeg var millimeter fra at købe.
Kæden er dog overpris, da den kan findes til lidt over 100 kr på nettet:
http://www.wiggle.co.uk/sram-pc971-9-speed-chain/
http://www.chainreactioncycles.com/dk/e ... p-prod9873

Lidt dyrere i dansk netbutik:
http://www.cykelpartner.dk/kaede-pc971- ... 14105.html

Ingen tvivl om at Fantombike får lov at skifte min krans bagpå, når den tid kommer.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Kæde spørgsmål

Indlæg af Terminator » 09 jun 2014 21:34

Ja kæden var lidt dyr, men kransen fik jeg så en del billigere (den er lidt speciel til en Ebsen Cross) :)

Men godt at se der stadig er hæderlige forretninger tilbage, der kun tager penge for den tid de reelt arbejder på cyklen... :D

Nå bøvsede lige en Cola op som er købt i Tyskland, den smager faktisk som en dansk... :mrgreen:
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Besvar