Kæde spørgsmål

Diverse indlæg, løs snak.
Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Kæde spørgsmål

Indlæg af Thomas » 02 jun 2014 11:39

Delene er noget dyrere hos cykelhandleren, der jo tager de vejledende priser.

Kæden kan du let selv klare med kædeskiller (afkortning af kæde) og samleled.
http://www.cykelgear.dk/vaerktoj/vaerkt ... himano-mfl
eller
http://www.cykelgear.dk/vaerktoj/cykel- ... er-blasort
Og kæden:
http://www.cykelgear.dk/reservedele/kae ... -msamleled

Og så skifte krans og til bedre kæde efter de næste 3.000 kr.

Er ihvertfald tåbeligt at genbruge en kæde, der allerede er sprunget 1 gang i forhold til de 99 kr, den kostede fra ny:
http://www.cykelgear.dk/reservedele/kae ... 53-9-speed
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Kæde spørgsmål

Indlæg af Terminator » 02 jun 2014 11:55

Jo selvfølgelig koster det mere end på nettet, men hvad er rimeligt i dagens DK? Dem på nettet tjener også penge på det, så i min verden ville 399,- kr for et sæt hos en cykelhandler være rimeligt.
Men selvfølgelig skal jeg "plukkes" når nu jeg ikke mere er en handyman... :shock: :mrgreen:

Det der med OVERPRIS foregår over alt i DK. Tag nu et værksted til biler. Et serviceeftersyn. Afsat og betalt for 1,5 time, fik bilen efter kun 50 min!! Men de tager for 1,5 time? Det er den tid et eftersyn tager siger de. "jamen jeg fik den efter kun 50 min" - "jamen sådan er det bare" var svaret.

Bremserensning ved et mindre værksted igen for biler. Oplyser pris på 499,- kr, "det tager en time" var svaret. "Ok I laver det mens jeg venter". Efter kun 25 min kom bilen frem, men jeg betalte de 499,- kr. "Sådan er det bare" var svaret efter min "klage".

Og samme fremgangsmåde ved alle i min omgangskreds, så det er ikke kun over for mig det foregår. :roll:

Ikke noget at sige til at jeg hellere handler i udlandet, eller HAR før fået mine biler serviceret i Tyskland, for der snyder de ikke med tiden og gør et godt stykke arbejde! (her snakker jeg OM biler)

Nå det var lige en lille klagesang fra mig.... :mrgreen: Jeg må jo betale prisen..... tak for link....igen.... :D
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Kennethv
Indlæg: 8
Tilmeldt: 19 feb 2013 10:24

Re: Kæde spørgsmål

Indlæg af Kennethv » 02 jun 2014 12:04

Thomas skrev:
Er ihvertfald tåbeligt at genbruge en kæde, der allerede er sprunget 1 gang i forhold til de 99 kr, den kostede fra ny:
http://www.cykelgear.dk/reservedele/kae ... 53-9-speed
Det er temmeligt tvivlsomt, at du kan få en ny kæde til at fungere på en krans, der har kørt 3.600km. Derfor mit forslag, om at samle den gamle kæde.

Terminator. Hvis du kommer til Aarhus en god sommerdag, så skal jeg nok lære dig at skifte krans/kæde :-)

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Kæde spørgsmål

Indlæg af Terminator » 02 jun 2014 14:12

Kennethv skrev:
Thomas skrev:
Er ihvertfald tåbeligt at genbruge en kæde, der allerede er sprunget 1 gang i forhold til de 99 kr, den kostede fra ny:
http://www.cykelgear.dk/reservedele/kae ... 53-9-speed
Det er temmeligt tvivlsomt, at du kan få en ny kæde til at fungere på en krans, der har kørt 3.600km. Derfor mit forslag, om at samle den gamle kæde.

Terminator. Hvis du kommer til Aarhus en god sommerdag, så skal jeg nok lære dig at skifte krans/kæde :-)

Jeg har lige hentet cyklen, 850,- kr helt nøjagtigt kom jeg af med :) Jeg kan brokke mig fra nu af og indtil jeg dør uden det hjælper, så efter at være kommet af med de 850,- kr er jeg faldet til ro...de penge lå alligevel og gjorde pungen tung! :mrgreen:

Dit tilbud tager jeg gerne imod, skriver til dig om 3-5000 km når det igen skal skiftes (omkring sidst i august) :D Tak for tilbuddet :D Det ville være rart og billigere selv at kunne gøre det, da jeg jo får banket nogle km af hvert år...

PS. jeg gav 499,- kr for tand/krans og 350,- kr i arbejdsløn..... :o

NB: Har du erfaringer med dyrere kæder? Kan det betale sig?
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Kæde spørgsmål

Indlæg af Thomas » 02 jun 2014 14:26

Terminator skrev:Jo selvfølgelig koster det mere end på nettet, men hvad er rimeligt i dagens DK? Dem på nettet tjener også penge på det, så i min verden ville 399,- kr for et sæt hos en cykelhandler være rimeligt.
Men selvfølgelig skal jeg "plukkes" når nu jeg ikke mere er en handyman... :shock: :mrgreen:
Nu har cykelhandleren sikkert ikke sættet og så er de vejl. priser:
Krans 399
Kæde 179
Og så 250 kr i løn for udskiftning af delene, vel ikke urimeligt.
Har ihvertfald set dyrere eksempler fra autobranchen end dette.

Og kan se at du skulle af med 350 kr i arbejdsløn, lidt mere end jeg regnede med, men så fik du da krans og kæde en smule billigere. ;)
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Kennethv
Indlæg: 8
Tilmeldt: 19 feb 2013 10:24

Re: Kæde spørgsmål

Indlæg af Kennethv » 02 jun 2014 16:05

Terminator skrev:


Jeg har lige hentet cyklen, 850,- kr helt nøjagtigt kom jeg af med :) Jeg kan brokke mig fra nu af og indtil jeg dør uden det hjælper, så efter at være kommet af med de 850,- kr er jeg faldet til ro...de penge lå alligevel og gjorde pungen tung! :mrgreen:

Dit tilbud tager jeg gerne imod, skriver til dig om 3-5000 km når det igen skal skiftes (omkring sidst i august) :D Tak for tilbuddet :D Det ville være rart og billigere selv at kunne gøre det, da jeg jo får banket nogle km af hvert år...

PS. jeg gav 499,- kr for tand/krans og 350,- kr i arbejdsløn..... :o

NB: Har du erfaringer med dyrere kæder? Kan det betale sig?

Jeg synes egentlig prisen er ok, når man skalm have det lavet på et værksted. Så kan man glæde sig over, at der en del at spare, ved at lære at lave det selv ;-)

Jeg har altid holdt mig fra det dyreste, og det billigeste, men forsøgt at finde en rimilig kvalitet. Jeg synes det betaler sig bedst, især med det billigste :-)

Du smider bare en mail på villefrance.k@gmail.com når det bliver tid at skifte.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Kæde spørgsmål

Indlæg af Terminator » 02 jun 2014 16:35

Thomas skrev:
Terminator skrev:Jo selvfølgelig koster det mere end på nettet, men hvad er rimeligt i dagens DK? Dem på nettet tjener også penge på det, så i min verden ville 399,- kr for et sæt hos en cykelhandler være rimeligt.
Men selvfølgelig skal jeg "plukkes" når nu jeg ikke mere er en handyman... :shock: :mrgreen:
Nu har cykelhandleren sikkert ikke sættet og så er de vejl. priser:
Krans 399
Kæde 179
Og så 250 kr i løn for udskiftning af delene, vel ikke urimeligt.
Har ihvertfald set dyrere eksempler fra autobranchen end dette.

Og kan se at du skulle af med 350 kr i arbejdsløn, lidt mere end jeg regnede med, men så fik du da krans og kæde en smule billigere. ;)

Det var et sæt ;) Der hang også masser af sæt på væggen og jeg så at sættet kostede 499,- kr, han viste mig det nemlig selv... :mrgreen:

Vi to bliver aldrig enige om at det er iorden at tage for en time, når det tager under en halv time at skifte det.... :mrgreen:
Men hvis du syntes det er iorden at VVS manden tager for 1 time under et hjemmebesøg ved dig, når arbejdet har taget under 1/2 time - ja så kan jeg godt forstå du syntes det er ok at cykelhandleren gør det... :mrgreen:
Senest rettet af Terminator 02 jun 2014 17:12, rettet i alt 1 gang.
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Kæde spørgsmål

Indlæg af Terminator » 02 jun 2014 16:38

Kennethv skrev:

Du smider bare en mail på villefrance.k@gmail.com når det bliver tid at skifte.

Det gør jeg, tak.... :D

Edit: Er lidt imponeret over den lille cykelhandler i Århus. Han sælger godt nok mange Haibike. Han havde i alt 4 i butikken for 4 måneder siden, de var væk i dag. Han har 5 på vej han bestilte i september 2013. Han kunne sælge endnu flere, hvis blot han kunne få fat i dem!
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Kennethv
Indlæg: 8
Tilmeldt: 19 feb 2013 10:24

Re: Kæde spørgsmål

Indlæg af Kennethv » 02 jun 2014 19:02

Bosch har problemer, med at levere motorer.

KUB
Indlæg: 36
Tilmeldt: 04 maj 2013 08:54

Re: Kæde spørgsmål

Indlæg af KUB » 02 jun 2014 20:45

Hej Terminator :D

Lige en kommentar til din nedenstående bemærkning.

Det der med OVERPRIS foregår over alt i DK. Tag nu et værksted til biler. Et serviceeftersyn. Afsat og betalt for 1,5 time, fik bilen efter kun 50 min!! Men de tager for 1,5 time? Det er den tid et eftersyn tager siger de. "jamen jeg fik den efter kun 50 min" - "jamen sådan er det bare" var svaret.

Prisen på den ydelser du taler om er beregnet på et tidsforbrug på 1,5 time. Det betyder at den urutinerede mekaniker kun må tage dette beløb, uanset at han fumler i 3 timer med problemet.
Den dygtige rutinerede mekaniker klarer problemet på 50 min.
Skal den dygtige mekaniker så straffes, og have mindre end Fumlefrederik for præcis den samme ydelse?
Altså udrette betydeligt mere i løbet af en dag til den samme dagsløn?
Det er jo bare et eksempel jeg nævner, fordi jeg synes det er en udbredt holdning man ofte møder. Når en dygtig fagmand udfører en fast ydelse på kort tid bebrejdes han,og man føler sig snydt, mens man synes prisen er helt rimelig, når den knap så dygtige fagmand bruger en masse tid på samme ydelse.

Det er sku nok en ret fornuftig pris du har betalt. ;)

Besvar