Hjælp til newbie :)

Diverse indlæg, løs snak.
Besvar
2econdskin
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25 jul 2014 18:50

Hjælp til newbie :)

Indlæg af 2econdskin » 25 jul 2014 19:47

Hejsa alle
Jeg står med en el-cykel som jeg ikke ved ret meget om, jeg har arvet den fra min fantastiske mormor, som desværre gik bort i sidste mdr.
Nu er vi så igang med at rydde op og gennemgå hendes og min morfars ejendele og deriblandt en el-cykel af mærket Batavus stratos ego eller sådan noget.
Der er et display på venstre side af styret, med en on/of knap, et par knapper der kan regulere styrken af el-motoren(tænker jeg) og en slags gas håndtag. På højre side sidder en gear-skifter med 5gear og en håndbremse.
Bagpå sidder batteriet som kan låses af og på, desværre kan jeg ikke se hvilket batteri der sidder på , men jeg kan se lade-stikket har 5 pins.

Er dette en god el-cykel ? , vi overvejer nemlig at beholde den :) , såfremt den er god selvf.
Den er kun 6mdr. Gammel og jeg tror ikke min mormor nåede at rulle mere end et par ture på den inden hendes cancer overtog styringen.



Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen kender mærket og har erfaringer med denne cykel , gode/dårlige :) ...

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Hjælp til newbie :)

Indlæg af Vildkat » 26 jul 2014 09:37

Er du ikke elcykel bruger i forvejen, er det en god mulighed at få erfaring med elcykler, og uden at det koster en krone.

Jeg kan se at Fantombike stadig har modellen, så det er ikke fordi, det er en meget gammel model.

http://www.fantombike.dk/pi/BATAVUS_E_G ... 0_209.aspx

Det er vigtig at du får ladet batteriet op hurtigst mulig ellers bliver det ødelagt.

Udviklingen af elcykler går mod 36V system, (denne elcykel er 24V), og længere rækkevide, hvis det ikke er batteri i stel, og/eller batterier som mindre 8Ah.

Besvar