Lige købt første EL-cykel.

Diverse indlæg, løs snak.
Besvar
MarkFischer
Indlæg: 2
Tilmeldt: 02 feb 2015 17:32

Lige købt første EL-cykel.

Indlæg af MarkFischer » 02 feb 2015 17:47

Hej alle. :o

Når - så har jeg endelig fået købt min første EL-cykel. Jeg har prøvet flere, men blev ved med at falde tilbage på Trek Powerfly 7+.
Cyklen ramte mig især i hjertet - ved at motoren slog til, lige med det samme - hvis vel at mærke, man satte den til - samt at jeg har læst mig frem til at Bosch laver gode motorer. Ydermere har jeg haft trek før, som jeg har været glad for.
Så nu købte jeg altså denne. Er der tilfældigvis nogen af jer som har nogen erfaringer med denne cykel? Gode - dårlige?

Jeg har købt cyklen ved FriBikeShop og får den snarest :ugeek: (Senest torsdag)

Summasumarum er vel: Jeg har købt den cykel jeg følte mig bedst tilpas på :roll:

http://www.trekbikes.com/dk/da/bikes/mo ... ly_plus_7/

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Lige købt første EL-cykel.

Indlæg af Terminator » 04 feb 2015 20:25

Fin cykel, tillykke :D

Jeg kender kun motoren og jeg elsker Bosch motorer....har selv to Haibike med Bosch Performance motor :D
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

MarkFischer
Indlæg: 2
Tilmeldt: 02 feb 2015 17:32

Re: Lige købt første EL-cykel.

Indlæg af MarkFischer » 09 feb 2015 09:35

Terminator skrev:Fin cykel, tillykke :D

Jeg kender kun motoren og jeg elsker Bosch motorer....har selv to Haibike med Bosch Performance motor :D

En smule irriterende at cyklen ikke er kommet endnu - trods jeg blev lovet den ville være dér senest torsdag i sidste uge. Men er blevet lovet på ny, nu at den kommer idag :-)
Nu vil man ligesom gerne have varen ;-)

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Lige købt første EL-cykel.

Indlæg af Thomas » 09 feb 2015 11:39

Ingen tvivl om at centermotor giver den bedste følelse, og så kan baghjulet jo være normalt.
Skulle selv finde en ny bycykel til knægten og prøvede en Centurion med Nuvinci gear, der er jo umiddelbart er trinløst og uden den irriterende klikken som andre indvendige planetgear. Desværre var den kun i str. dværg (50), hvor jeg skulle bruge str. 60.
Min næste elcykel bliver uden tvivl med centermotor og gerne med Nuvinci gear har set et par modeller.

Men held og lykke med Trek'en når du får den.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Besvar