30 km/t elcykel?

Diverse indlæg, løs snak.
Besvar
Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

30 km/t elcykel?

Indlæg af Thomas » 23 mar 2015 12:54

Hejsa

Ved en gåtur i skoven blev jeg passeret af en elcykel med gul nr.plade, altså 30 kmm/t, der så vidt jeg kunne vurdere kørte noget hurtigere end min egen elcykel.
Har nogen kendskab til om der er indregistrede elcykler til 30 km/t i DK?

Cyklen kunne godt ligne en Haibike Xduro Trekking, uden at jeg dog er sikker, fik kun et kort glimt af den.
http://www.haibike.de/produkte_detail_e ... etail.html
Der kunne let være tale om en 45-model med forkert nr.plade?!
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: 30 km/t elcykel?

Indlæg af Vildkat » 26 mar 2015 08:31

En 250watt motor, kan godt give en hastighed på omkring de 32km, så det passer nok, hvad du har set at en 400w motor er en knallert 30 (og 1000 watt motor er en knallert 45). Guld nummerplade er en knallert 30.

Bibendum
Indlæg: 19
Tilmeldt: 17 jun 2014 23:52

Re: 30 km/t elcykel?

Indlæg af Bibendum » 13 maj 2015 23:10

Jeg har hørt at nogle modeller af Speed Pedelec's kan indregistreres som 30'er knallerter, da de kun kører 20 km/t ved hjælp af "gashåndtaget" men faktisk hjælper helt op til 45 km/t ved aktiv cykling.

Men jeg har til gengæld også hørt at myndighederne arbejder på en ny regel omkring netop dette problem. Så det vil være træls at have en der er indregistreret til max 30 og der så kommer en lov omkring at den ikke må hjælpe til over det ved aktiv cykling.

Hvordan står man så med en cykel der ikke må køres på.

Besvar