El-cykling snyd?

Diverse indlæg, løs snak.
Besvar
Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

El-cykling snyd?

Indlæg af Terminator » 09 jan 2016 19:53

Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Brugeravatar
Arvicola Terrestris
Indlæg: 53
Tilmeldt: 28 apr 2014 10:53
Geografisk sted: København

Re: El-cykling snyd?

Indlæg af Arvicola Terrestris » 28 feb 2016 17:03


Tusind tak

En kort opsummering:
- En el-cyklist bruger samme energi når han træder i pedalerne som en "analog" cyklist
- Hastigheden er højere for el-cyklisten på grund af motoren
- Den totale brugte energi mængde på en given strækning er lavere for el-cyklisten end den analoge cyklist
- Det skyldes el-cyklistens højere hastighed og dermed kortere tid (energi x tid = samlet energi)

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: El-cykling snyd?

Indlæg af Terminator » 28 feb 2016 19:52

Jeg prøver hver dag at overbevise folk om at jeg får motion på min el-cykel. Så kom den artikel i linket, men folk er stadig ikke overbevist. Så købte jeg pulsmåler for 1 måneds tid siden og selv de resultater rynker de lidt på hovedet af. Min gns. puls ligger altid over 128, de bedste dage ligger den på 136 i snit. Der er bakker hvor jeg kører op med en puls på 168. Og de er stadig skeptiske. Men de vil ikke selv prøve mine el-cykler for at teste det, tænk sig nu hvis det viste sig DE havde taget fejl...

Hjælpemotor giver god motion
Selvom familien cykler med hjælpemotor, får de god motion. Displayet på Morten Hviid-Hansens cykel viser, at han i testperioden tilbagelægger 250 kilometer med en gennemsnitshastighed på 25 kilometer i timen. Han er overrasket over, hvor forpustet han bliver, når han træder hårdt nok i pedalerne, og et pulsur dokumenterer, at elcyklen har en god indvirkning på hans kondition. Hans puls kommer op på næsten 160 på de hurtigste ture, og gennemsnittet i testperioden ligger på 132.
»Han får stor sundhedseffekt ud af at cykle – selvom han har hjælpemotor på. Sundhedseffekten er lige så god, som hvis han havde taget en almindelig cykel, fordi han sørger for at træde nok til. Tallene viser, at cykling på elcykel giver intensitet svarende til Sundhedsstyrelsens anbefalinger«, konkluderer idrætsprofessor Lars Bo Andersen.

http://politiken.dk/forbrugogliv/forbru ... lcyklerne/
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Brugeravatar
Arvicola Terrestris
Indlæg: 53
Tilmeldt: 28 apr 2014 10:53
Geografisk sted: København

Re: El-cykling snyd?

Indlæg af Arvicola Terrestris » 28 feb 2016 20:35

Terminator skrev:Jeg prøver hver dag at overbevise folk om at jeg får motion på min el-cykel. Så kom den artikel i linket, men folk er stadig ikke overbevist. Så købte jeg pulsmåler for 1 måneds tid siden og selv de resultater rynker de lidt på hovedet af. Min gns. puls ligger altid over 128, de bedste dage ligger den på 136 i snit. Der er bakker hvor jeg kører op med en puls på 168. Og de er stadig skeptiske. Men de vil ikke selv prøve mine el-cykler for at teste det, tænk sig nu hvis det viste sig DE havde taget fejl...

Jeg kan skrive en tyk bog om de tåbeligheder jeg høre til hverdag.

Hver gang jeg har været på ferie e.lign har jeg gerne taget 4-6kg på i vægt, de kilo er væk efter 3-uger på cyklen.

Det mest tåbelige er at vores firma har 25 byggepladser i Kbh. centrum, og vi har 80!!! biler og jeg er den eneste med el-cykel og hovedparten af turene er til møder og inspektion.

Og så skal jeg forsvare brugen af el-cykel!!!!

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: El-cykling snyd?

Indlæg af Terminator » 28 feb 2016 21:12

Ja det er fuldstændig "tovligt". Men sålænge el-cykel forhandlere generelt kun annoncerer for "kom nemt på arbejde", "altid medvind", "kom frem uden sved på panden" osv, så er kampen lidt ulige. Men sådan en artikel som i Politiken hjælper forhåbentlig på den lange bane.
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Besvar