vejrlig

Diverse indlæg, løs snak.
Brabrand
Indlæg: 2
Tilmeldt: 02 jun 2007 22:16

vejrlig

Indlæg af Brabrand » 09 jun 2007 11:21

:!: Er det behageligt at bruge elcyklen, når det er så varmt som i dag?

kbe
Site Admin
Indlæg: 72
Tilmeldt: 29 maj 2007 16:10
Min elcykel: Falter P 2.0 E herrecykel. Batteri med 36 V Li-ion og 7,0 Ah. Børsteløs motor i bagerste nav.

Re: vejrlig

Indlæg af kbe » 09 jun 2007 11:41

Det er bedre end at stige ind i en solvarm bil. Men selv om man ikke træder så meget i pedalerne som på en alm. cykel, kan man ikke undgå at blive varm i det vejr, vi har for øjeblikket.

/Kjeld

Brabrand
Indlæg: 2
Tilmeldt: 02 jun 2007 22:16

Re: vejrlig

Indlæg af Brabrand » 09 jun 2007 22:06

Betyder det, at man har mest glæde af en elcykel, hvis man har en bil stående parat til "dårligt" vejr, f.eks. regn, storm, ja hvordan klarer cyklen egentlig stærk modvind?

Mut
Indlæg: 4
Tilmeldt: 07 jun 2007 21:40

Re: vejrlig

Indlæg af Mut » 09 jun 2007 22:56

Et eller andet sted: Er det så ikke lidt noget "fis" med sådan en el-cykel? Jeg mener - vi lever i et samfund, hvor flere og flere bliver federe og federe på grund af manglende motion og usund levestil?

Jeg kan godt forstå, det må være fedt at cykle af sted uden at få ret meget sved på panden, men set ud fra et miljømæssigt synspunkt og et helbredsmæssigt synspunkt er det vel ikke helt #efter bogen# :mrgreen:

/:-)

kbe
Site Admin
Indlæg: 72
Tilmeldt: 29 maj 2007 16:10
Min elcykel: Falter P 2.0 E herrecykel. Batteri med 36 V Li-ion og 7,0 Ah. Børsteløs motor i bagerste nav.

Re: vejrlig

Indlæg af kbe » 10 jun 2007 08:27

Svar til Brabrand: Det er jo altid rart at have en bil i baghånden, hvis vejret er dårligt eller man skal transportere varer i større mængder. Men man er i hvert fald ikke dårligere stillet med en elcykel end med en alm. cykel. I modvind og op ad bakke, er det som at have en hjælpende hånd. Hvor man normalt kan være helt udaset, når man når bakketoppen, kan man stille og roligt klatre op ad bakken i fælleskab med motoren uden at det føles surt at være til.

Svar til Mut: Du har jo ret til at have den mening. Men du skal tænke på alternativet. Hvis man ikke kan eller vil cykle på en alm. cykel, vil man jo finde en anden transportform (knallert, bil, bus, tog), hvor man i hvert fald ikke får noget motion overhovedet. Normalt bryder jeg mig ikke om at cykle til arbejde, fordi jeg så møder op og er helt svedig. Jeg hjuler stille og roligt med på elcyklen, så jeg bevæger mig en del mere, end hvis jeg f.eks. kørte på knallert. Og så lige en ting, det er altså ret sjovt, at køre på elcykel ;)

Jeg har regnet ud, at det koster mig ca. 60 øre at lade elcyklen op. Det får man ikke meget benzin eller togbillet for. Og jeg ville belaste miljøet mere, hvis jeg f.eks. kørte på knallert.

/Kjeld

Mut
Indlæg: 4
Tilmeldt: 07 jun 2007 21:40

Re: vejrlig

Indlæg af Mut » 10 jun 2007 08:42

Jeg havde ikke lige tænkt på det på den måde: Altså, at nogen jo kunne have rigtig meget glæde af sådan en cykel, hvis de ikke er i stand til at cykle på en almindelig cykel. Det er jo det gode ved ordentlig argumentering: Man bliver rykket og tit klogere.

Hvis regnen pisker ned, hvordan vil sådan en cykel så arte sig? Kan den overhovedet tåle at køre i regnvejr? Nu kan jeg forstå, at du har en bil til "våde" dage, så det bliver måske ikke helt aktuelt for dig?! 8-)

Hilsen
Mut

kbe
Site Admin
Indlæg: 72
Tilmeldt: 29 maj 2007 16:10
Min elcykel: Falter P 2.0 E herrecykel. Batteri med 36 V Li-ion og 7,0 Ah. Børsteløs motor i bagerste nav.

Re: vejrlig

Indlæg af kbe » 10 jun 2007 22:30

Både motor og batteri er godt kapslet ind, så den kan sagtens bruges i regnvejr. En ekstra finesse ved min cykel er, at lyset også drives af batteriet, så man aldrig står og har glemt cykellygten. Men selvfølgelig vil det altid være fristende at køre i bil i regnvejr, hvis man har muligheden.

/Kjeld

king71
Indlæg: 4
Tilmeldt: 06 jul 2007 12:39

Re: vejrlig

Indlæg af king71 » 27 jul 2007 22:12

Jeg køre i regnvejr i denne dejlige sommer, og det er jo tit når man har regntøj på, så er man måske ikke våd af regn, Men af sved MEN ikke på el cykle, da man jo har en god hjælper.
Det er ikke en motion cykle, Men jeg syns nu ikke lige frem jeg sidder og sover på den, så lidt motion giver den da, Og jeg kan også køre uden brug af el, syns bare det er svært ikke og bruge det nu det er der.

Hilsen
Kenneth

Mut
Indlæg: 4
Tilmeldt: 07 jun 2007 21:40

Re: vejrlig

Indlæg af Mut » 28 jul 2007 09:55

Jeg har prøvet en tur på en bekendts el-cykel, og jeg må sige, jeg blev meget overrasket. Dels over designet (den var rigtig flot), dels over hvor megen fart den fik på helt fra start. Det havde jeg ikke regnet med. Troede nærmest det var sådan ligesom en gammel Velo Solex, hvor man skulle trampe og trampe den i gang.

Mine overvejelser går mere og mere i retning af en investering ;)

Hilsen Mut

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: vejrlig

Indlæg af dk1 » 18 aug 2007 15:26

Nemlig! Det skal bare prøves da det er svært at forklare så det kan forstås hvordan det føles at elcykle.
Jeg er bestemt ikke sporty anlagt, og kørte på min nye alm. cykel ikke meget mere end en 2-3-4-5 km, men som regel intet. (Hvem frygter ikke den næste bakke eller en strid modvind!)
Med min elcykel kører jeg med fornøjelse ture på 20-25km, da man jo stryger op af selv stejle bakker og selv mod den værste modvind. Altså får jeg langt mere motion med en elcykel, da alternativet jo er intet motion.......

Det fede ved at cykle er jo at få frisk luft, nyde naturen og dens dufte og så selvfølgelig at få lidt motion, eller en del motion, hvis alternativet er intet!
Man slipper blot for at "dø" op af bakker og i strid modvind med en elcykel, og det er en MEGA fornøjelse.
Må dog erkende at jeg altid træder det jeg kan, med det resultat at jeg har en væsentlig højere gennemsnits hastighed, hvilket også er en fordel i forhold til en alm. cykel.

For mig svarer en almindelig cykel til det samme som at have en hammer jeg kan slå mig selv over fingrene med, og dermed føle hvor rart det er, når jeg holder op med at hamre...... :shock: Altså ingen motion...

Eller en bager uden en røremaskine til at ælte dej. Hvor mange brød får han lige bagt.... :roll:

Det allerfedeste ved at elcykle er nu stadig at overhale alle de almindelige cykler, og speciielt "dem" i pro-cykel-tøj op af en bakke hvis man kan.... :lol:

Besvar