Har købt en Batavus Stream

Diverse indlæg, løs snak.
Besvar
Willumsen53
Indlæg: 95
Tilmeldt: 06 aug 2016 14:44
Min elcykel: Batavus Stream 2017
Geografisk sted: Holte

Har købt en Batavus Stream

Indlæg af Willumsen53 » 07 dec 2016 14:38

Har netop fået prøvet min nye Batavus Stream. Har aldrig har haft en el-cykel før, og jeg er begejstret.

Jeg købte den, fordi jeg ikke længere gider at hænge fast i den evigt voksende kø på Lyngbyvejen - stor indfaldsvej til Kbh, når man kommer nord fra.

Jeg har 20 km til arbejdet, og jeg løber næsten hver morgen inden turen til arbejdet.

Jeg vil ikke komme svedt til arbejdet, så jeg var ude efter en motor, der virkelig kan arbejde, og på papiret er Yamaha-motoren den kraftigste. Om den også er det i virkeligheden, har jeg ingen anelse om. Har dog også prøvet en Bosch motor (Active hedder den vist), der på papiret ikke er lige så kraftig, og som under min prøvekørsel også virkede en anelse svagere end Yamahaen.

Turen ind i morges gik fantastisk. Overhalede de fleste, og kom ind uden skyggen af sved - kørte også på kraftigste program. Fuld fart op af de få bakker, jeg mødte.

I øvrigt en meget komfortabel cykel. Kan godt lide den oprejste kørestilling og affjedringen af cyklen. Elsker det indbyggede lys. Dog må forlygten gerne være skarpere, men det er kun fordi jeg har nogle få kulsorte strækninger på min rute.

Peter
Mvh
Peter

Cykel: Batavus Stream 2017 med Yamaha 250 W og 80 nm.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Har købt en Batavus Stream

Indlæg af Terminator » 07 dec 2016 18:35

Tillykke med cyklen... :D
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Willumsen53
Indlæg: 95
Tilmeldt: 06 aug 2016 14:44
Min elcykel: Batavus Stream 2017
Geografisk sted: Holte

Re: Har købt en Batavus Stream

Indlæg af Willumsen53 » 12 dec 2016 17:47

Har nu kørt tre gange frem og tilbage til arbejde - 2*20 km.

Den kører fortsat rigtig behageligt. Men måske også lige langsomt nok til mine forhold med mange lange, brede cykelstier uden alt for meget trafik.

Har derfor tunet den efter de første 2*20 km.

På de første to ture brugte turen frem og tilbage ca. 55 % af batteriet - med max hjælp fra Yamaha. Turen tog ca. 50 minutter.

Efter tuningen har den brugt ca. 94 % af batteriet - godt jeg har et stort batteri. Kørte med max hjælp ca. 75 % af tiden. Turen tog ca. 42 minutter. Og var lidt sjovere.

Speedometeret er ikke korrektvisende efter tuningen, så jeg ved ikke præcist, hvor hurtigt jeg kører. Vil gætte på 35-40 km/t, men får monteret et nyt speedometer efter jul.
Mvh
Peter

Cykel: Batavus Stream 2017 med Yamaha 250 W og 80 nm.

Besvar