Side 3 af 3

Re: Skifte klinge fra 15T til 18T - Kædens længde?

: 07 maj 2017 20:52
af Thomas
donwerner skrev:Kørte batteriet helt fladt igår på 30 km. i turbo mode og jeg vejer samtidig 115 kilo. Med begrænsningen slået til får jeg 45 km. rækkevidde i turbo mode. Jeg har et 500 watt batteri.
Det var godt nok ikke meget, kører en del længere på mit 432 Wh batteri, typisk 60-80 km afhængigt af rutevalg og temperatur.
Men kører selvfølgelig heller ikke i Turbo mode, som tilsyneladende ikke øger hjælpen i forhold til Sport.
Min elcykel er dog med baghjulsmotor.

Re: Skifte klinge fra 15T til 18T - Kædens længde?

: 08 maj 2017 08:39
af Willumsen53
Jeg går også og overvejer at ændre gearing - jeg har 7 indvendige gear. Når jeg kører med en kadence på 90 i 7. gear har jeg en hastighed på 39. Uden klikpedaler er det svært for mig at holde en kadence på meget over 90.
Da jeg har indvendige gear tænker jeg, at jeg bare kan gøre tandhjulet bag på en tand eller to mindre? Hvad siger I+

Donwerner og andre: hvordan har I fjernet fartbegrænsningen?

På min Yamahamotor har jeg kun set muligheden med at flytte "magnetføleren" fra baghjulet til pedalarmene. Lidt besværligt og desværre er speedometret misvisende efterfølgende. Derudover har jeg googlet mig til, at jeg kan købe nogle ledningssæt med nogle indbyggede elektriske komponenter, der fjerner fartbegrænsningen. Virker som om motoren skal afmonteres hver gang ledningen skal af- og påmonteres. Ikke særlig farbart, hvis man en gang i mellem skal forbi cykelhandleren, og denne ikke skal opdage "tuningen", da der stadig er garanti. Temmelig besværligt og måske virker speedometret ikke efterfølgende.

På konens Bafang motor, kan fartbegrænsningen ophæves via cykelcomputerens display. Man skal bare have koden, der giver adgang til bl.a. fartbegrænseren. Koden er 512. Det er superlet. Tager under et minut, og der er ingen spor efter det, og man får ikke beskidte hænder. Og speedometret virker fortsat.

Bare det samme kunne gøres på min Yamaha.

Nogle gode ideer?

Re: Skifte klinge fra 15T til 18T - Kædens længde?

: 08 maj 2017 15:35
af donwerner
Jeg har fjernet begrænsningen på min Bosch motor med en Bikespeed RS dongle, som er monteret på motorens ledningssæt. Det er en lille enhed der ligner et usb-dongle som let monteres, tager under 5 min. Herefter kan den aktiveres og slåes fra efter behov ved at trykke en bestemt kombination på tasterne. Slået til har cyklen ingen fartbegrænsning og speedometeret viser stadig korrekt hastighed. Jeg synes det er en rigtig god løsning, men den koster selvfølgelig også 149 euro, så er ikke helt billig, men det giver en helt utrolig lækker køreoplevelse. Donglen findes tilsvarende også til Yamaha's motorer.

http://www.bikespeed.de/RS_en.html

Re: Skifte klinge fra 15T til 18T - Kædens længde?

: 08 maj 2017 17:42
af Willumsen53
Skal motoren afmonteres for at kunne isætte donglen?

Re: Skifte klinge fra 15T til 18T - Kædens længde?

: 08 maj 2017 18:16
af donwerner
Slet ikke, det eneste der skal afmonteres er plastikskjoldet og pedalen. Tager 5 min.

Re: Skifte klinge fra 15T til 18T - Kædens længde?

: 09 maj 2017 09:14
af Willumsen53
Hvorfor pedalen?

Re: Skifte klinge fra 15T til 18T - Kædens længde?

: 10 maj 2017 09:33
af donwerner
For at kunne få plastikskjoldet af til motoren er man nød til at afmontere pedalarmen.

Re: Skifte klinge fra 15T til 18T - Kædens længde?

: 21 maj 2017 15:10
af donwerner
Nu har jeg skiftet til 18 tænder, i stedet for de 15 som sad på den, og det fungere rigtig fint, også uden at kæden forlænges. Jeg bruger standard kæden og det virker fint i alle gear. Det har givet 10 km/t mere på toppen, så nu er topfarten blevet et godt stykke over 50 km/t. :)