Ang. dyre el-cykler med det rigtige udstyr - tjek Corratec:

Besvar
Bjarne F.
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15 maj 2012 15:04

Ang. dyre el-cykler med det rigtige udstyr - tjek Corratec:

Indlæg af Bjarne F. » 24 maj 2012 14:17

Hej-hej,

Michael Falk og jeg skrev lidt i en anden tråd om, hvorfor mange producenter åbenbart vælger det samme - og ofte billige- udstyr f.eks. mht. geargrupper og krank.

Denne her cykel skulle grangiveligt kunne fræse afsted med 80 km/t (!). Motoren er på 1500 W. Rækkevidde 100 km.

Den har også den dyreste gear-gruppe fra Shimano monteret (XTR). Og carbon-stel. "Top of the line" cykel.

Pris: 10000 Euro :o .
Der bliver så også kun lavet 50 stk. (100 stk).

http://www.corratec.de/en/bikes2012/emobility/e-bow.php

Det kunne være helt fedt at prøve denne, men mon der findes "dumme Dänen", der vil købe en sådan fætter ?

Mvh Bjarne

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Ang. dyre el-cykler med det rigtige udstyr - tjek Corratec:

Indlæg af Vildkat » 27 maj 2012 08:28

En spændende elcykel som er for de få, og jeg tør ikke forstille mig, hvad der sker ved en punktering med 80 km/t.

Bjarne F.
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15 maj 2012 15:04

Re: Ang. dyre el-cykler med det rigtige udstyr - tjek Corratec:

Indlæg af Bjarne F. » 29 maj 2012 12:13

Nej - det tør man slet ikke tænke på. Bremserne skal da være mere end i orden og man skal vel have lædertøj på, som hvis man kørte på motorcykel ...

Hilsen Bjarne

EllertNU
Indlæg: 8
Tilmeldt: 21 maj 2012 13:42

Re: Ang. dyre el-cykler med det rigtige udstyr - tjek Corratec:

Indlæg af EllertNU » 01 aug 2012 11:32

Det er vel næppe heller ikke lovligt at køre så hurtigt i vores kære land?

Hvor hurtigt vil I vurdere at sådan en her kan køre på en strækning lige ud og uden vind: http://www.cykelshoppen.dk/el-cykler/47 ... -t400.html?

Jeg har et lille væddemål kørende med et familiemedlem, som jeg helst skal vinde :D
Han mener at den ikke kan køre mere end 15-20 kilometer i timen, men er grænsen ikke små 30?

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Ang. dyre el-cykler med det rigtige udstyr - tjek Corratec:

Indlæg af Vildkat » 01 aug 2012 21:32

Jeg ville tro at den ligger imellem 25km/t- 30km/t. En elcykel er tungere end en racercykel så den ville ned af en bakke ligge på 40-42km/t som tophastighed.
Grænsen elektrisk hjælp ligger på 25km/t.

Besvar