Shanghai Wind Rider Electric Bicycle Industry Co.,ltd Trike

Besvar
Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Shanghai Wind Rider Electric Bicycle Industry Co.,ltd Trike

Indlæg af Vildkat » 12 feb 2013 11:01

Shanghai Wind Rider Electric Bicycle Industry Co.,ltd har 3 hjulet elcykler som kan krænge i sving, hvilket gør den meget mere stabile i sving.

En 2hjulet cykel vil lægge sig ned, når cykel går ind i et sving, og det kan ladcykel, trike, velomobiler normalt ikke. Derfor er løsningen at sætte farten ned i et sving.

Der findes mange 3 hjulet cykel til eksempelvis folk med balance besvær, og som har en fast opbygning af hjulene. De cykler har også lidt et kluntet design.
Der findes en løsning til dem (hvis altså nogen vil importere cyklen).

Shanghai Wind Rider Electric Bicycle Industry Co.,ltd er en volume producent af elcykler, og de har lavet 2 modeller som løser krængning problemet.

R3
ECo3a.jpg
ECo3a.jpg (112.07 KiB) Vist 17440 gange
2 forhjul med affjedring, og et baghjul med 250W motor.
ECOR3.jpg
ECOR3.jpg (116.81 KiB) Vist 17440 gange
Den har 20" hjul. Batteriet er på36V/10Ah, og den er udstyret med 6 udvendige gear.
Foldet_R3.jpg
Foldet_R3.jpg (87.81 KiB) Vist 17440 gange
Så er den beregnet som foldecykel, lige til at pakke i baggagerummet.


HQ03
HQR3.jpg
HQR3.jpg (16.36 KiB) Vist 17440 gange
Set forfra kan den lægge sig ned i svinget.
HQ03B.jpg
HQ03B.jpg (59.24 KiB) Vist 17440 gange
Den har baghjulstræk på begge baghjul, og elmotor i forhjulen 250W.
Batteriet er 24V/10Ah. Rulle bremse og V-bremse på forhjulet.

Af de to modeller, vil den sidste klare sig klart bedre end de fleste cykler i snevejr. Træk på alle hjul, men den første er nok den sjoveste.

Film:
http://www.youtube.com/watch?v=5g8wHnrG ... r_embedded


Kilde:
http://ecobike.diytrade.com/sdp/462663/ ... cycle.html

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Shanghai Wind Rider Electric Bicycle Industry Co.,ltd Trike

Indlæg af dk1 » 12 feb 2013 19:46

Meget god idé, men det smarte ryger lidt når indstignings højden er så høj. Kan man ikke holde balancen, kan man sikkert heller ikke stå på et ben, med det andet ben så højt oppe....

Med lav indstigningshøjde, men så desværre uden sammenklappelighed tror jeg den holder.....

boeckstyns
Indlæg: 78
Tilmeldt: 19 dec 2012 16:31
Geografisk sted: København

Re: Shanghai Wind Rider Electric Bicycle Industry Co.,ltd Trike

Indlæg af boeckstyns » 12 feb 2013 20:23

Ja fed idé! De har jo også brugt den på scootere i en del år efterhånden. Men jeg tænker om de fjedre der er stive nok til at holde hjulene hvis der er en person med dårlig balance der er ved at tippe til siden. De ser godt nok flexible ud i videoen.

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Shanghai Wind Rider Electric Bicycle Industry Co.,ltd Trike

Indlæg af Vildkat » 13 feb 2013 09:31

Der kan være et problem,med indstigningshøjden, for den ene model. Jeg har også set en Hollandsk model som bygger på samme princip som versionen med to forhjul, med lav indstigning.

Teknologisk må de mekaniske stumper blive produceret som et standard produkt, og det er nu engang billigere, at anvende standard stumper, end at skulle få fremstillet special dele. Jeg kunne se begge løsninger anvend i sammenhæng med ladcykel, eller en stabil cykel til vinterbrug. En anden ide var en trike med kædetræk på 28" forhjul, og twin baghjul 20" som triken styrede med. Det åbner rigtig mange muligheder med de viste løsning.

Jeg er lidt bekymret for saddel højden, om den kan gøres høj nok for en Dansker. :)

Besvar