Topbike elcykel med 36V/20Ah batteri.

Besvar
Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Topbike elcykel med 36V/20Ah batteri.

Indlæg af Vildkat » 19 aug 2013 14:06

TOPBIKE-20.jpg
TOPBIKE-20.jpg (131.84 KiB) Vist 19472 gange
Toprobot har forudbestillingsrabat for deres nye dame elcykel som har et af markeds største batterier til udsalg, hvis man forudbestiller cyklen inden den 15/9-2013.
Prisen før denne dato er 12.995 og efter denne dato er prisen 14.995kr, med gratis levering (incl. batteri og moms).

Elcyklen er udstyret med forhjulsmotor på 250W, og rækkeviden er angivet til 80-140km. Det giver en meget stor frihed i forhold til fornyelse af batteriet. Min vurdering er at batteriet kan holde i cyklens levetid dvs.> 5 år.
Lys systemet er drevet en generator på forhjulet, hvilket der kan være fordele ved. Køre man flad for strøm har man altid i lys på cyklen, men i forhold til batteriet størrelse, tror jeg ikke at man køre fald, men mindre at glemmer at lader batteriet. Ulempen ved generatoren er at sne og slap, kan forhindre, at der er lys på cyklen. Jeg ville i dette tilfælde nok fortrække et lygtesystem direkte på batteriet.
LCDpanel.jpg
LCDpanel.jpg (19.15 KiB) Vist 19472 gange
Cyklen er udstyret med Speedometer (LCD panel), hvilket er en fordel. For jeg har tidligere registeret at eksterne speedometer kan blive forstyrret af elmotoren, men det bliver det ikke i dette tilfælde. Fra LCD panelet er det muligt med natlys i displayet samt indstilling af de 6 hjælpeniveauer. Batteristatus, triptæller samt hastighed er mulig at aflæse på LCD panelet.

Cyklen er udstyret med 7 indvendige gear.
Denne model er et rigtig godt valg, hvor man får rigtig meget for pengene.

Link:
http://www.toprobot.dk/dame-7-gear-topbike-hybrid

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Topbike elcykel med 36V/20Ah batteri. (Bruger test)

Indlæg af Vildkat » 21 okt 2013 09:51

Topbike-20Ah.jpg
Topbike-20Ah.jpg (94.68 KiB) Vist 19162 gange
Jeg fik muligheden for at teste Topbike 20Ah elcykel i en test, hvor jeg kørte non-stop fra Roskilde til Lyngby, og retur til Roskilde igen ialt 76km, samt på en 30km tur hvor der var 12-14 meter per sekund modvind de sidste 15km.
Display_start.jpg
Display_start.jpg (29.4 KiB) Vist 19162 gange
Displayet er indrettet i 4 felter, Hastighed(Øverste højre), tilbagelagte distance (Nederste højre) og dette felt kan ændres til køretid mm., Hjælpeniveau (nederste venstre) og sidst men ikke mindst batteri niveau samt powermeter. Powermeteret viser hvor meget energi som man selv leverer. Der er natlys i displayet, hvilket er smart for man styre alt fra displayet.
Testen gik af Københavnsvej/Roskildevej til Glostrup, og herefter nordpå til mod Herlev og Lyngby.
Herlev.jpg
Herlev.jpg (91.79 KiB) Vist 19162 gange
Her er jeg kommet til Herlev.
Johnny &toprobot.jpg
Johnny &toprobot.jpg (114.56 KiB) Vist 19162 gange
I Lyngby besøgte toprobot, og ejeren Johnny som sælger topbike. Grunden til at topbike 20 kan holde den pris som den har, er fordi at alle mellemled er skåret væk, og Johhny har direkte kontrol med producenten. Derfor har han udvalgt batteriet, controlleren, displayet og motoren selv, og har valgt at kun anvende rustfrie dele.
Turen hjem gik uden problemer.

Den første batteri pind slukkes efter 22km. Batteri pind 2 og 3 blev slukket efter henholdvis 58km og 71km.
Jævnføre manualen angives batteri kapaciteten på følgende måde:
Batteri kapcitet.jpg
Batteri kapcitet.jpg (27.33 KiB) Vist 19162 gange
Min oplevelse med cyklen, er meget positiv og det er den bedste elcykel som jeg til dato har prøvekørt.
Cyklen er hurtig i optrækket, og den har masser af kraft til at kunne klare modvind, anhænger træk. Motoren er designet til at køre omkring 23-25km/t, og ved opstart larmer motoren mere. Dette kan jeg godt leve med, fordi den har en fantastiskrækkevide og at motorkraften ikke bliver mærkbar reduceret på længere afstande.
Det eneste negative jeg kan sige om cyklen, er at lyssystemer kører på generator, men det bliver ændret senere til batteri drift.
Forbedringsmuligheder til Herremodellen som kommer til Februar 2014, er at der skal være større udveksling.

Denne elcykel ser jeg mange muligheder i som hverdagscykel, transportcykel til arbejde eller til den unge (>15 år) som bor på landet som skal ind til sin ungdomsuddannelse.
Prisen: 14995kr (12.995kr ved køb inden den 1/11-2013).

Det er muligt at forudbestille herremodellen inden 1dec. 2013 som bliver leveret i februar 2014.
Batteri:3500kr. (dette giver en kapacitet på 4.81kr per watt).
Et komplet motorsæt kan også bestilles til omkring 6500kr.

Link: http://www.toprobot.dk/dame-7-gear-topbike-hybrid

Vrestoraner
Indlæg: 10
Tilmeldt: 08 feb 2014 16:22

Re: Topbike elcykel med 36V/20Ah batteri.

Indlæg af Vrestoraner » 08 feb 2014 16:55

Mange tak for at dele god info ...!)

Besvar