Ped-3 (Slovakisk low cost velomobil)

Besvar
Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Ped-3 (Slovakisk low cost velomobil)

Indlæg af Vildkat » 16 sep 2008 22:05

PED-3 er en Slovakisk designet Velomobil, som minder meget og den Danske Leitra, men hvis man køber stellet direkte fra den Russiske fabrik, så slipper man for omkring € 2700 (20.000kr)
Dertil kommer eldrift fra Bionx.

http://www.ped-3.com/galery.html

Det er et hel års transport alternativ.

Svend Åge Nielsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: 21 mar 2008 22:34
Geografisk sted: Norddjursland

Re: Ped-3 (Slovakisk low cost velomobil)

Indlæg af Svend Åge Nielsen » 21 sep 2008 10:24

Det er en fornøjelse, at besøge elcykling dk og svælge rundt i alle de links.Den her low cost appelerer lidt til mig, men det virker lidt uoverskueligt.Bare det at sende 20.000 kr til en russisk cykelfabrik vil kræve en overvindelse.Hvad betyder fery?.Hvad er det så for nogen dele man skal købe lokalt? Har du selv købt et eller overvejer du? Det var ellers et fedt billede på nettet fra den der svenske bog, hvor de selv hade syet kabinen sammen af aluminiumsplader. Hvor svært er det at koble sådan en elmotor på?

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Ped-3 (Slovakisk low cost velomobil)

Indlæg af Vildkat » 22 sep 2008 21:51

Svend Åge Nielsen skrev: A) Hvad betyder fery?.
B) Hvad er det så for nogen dele man skal købe lokalt?
C) Har du selv købt et eller overvejer du? Det var ellers et fedt billede på nettet fra den der svenske bog, hvor de selv hade syet kabinen sammen af aluminiumsplader. Hvor svært er det at koble sådan en elmotor på?
A) Ferry er fragt.
B) Det er hjul, og bremser.
C) Ja, jeg har købt en fuldblodsracer liggecykel, som jeg har købt elmotor til og som jeg modtager på lørdag 28/9 samlet fra min cykelsmed. Jeg vil tage nogle billeder af den, så kan jeg lettere forklare hvorfor jeg har valgt den løsning.
(forsættelse følger).

Besvar