Prøvetur i Aerorider

Elektriske velomobiler eller kabinecykler som de også kaldes.
Besvar
Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Prøvetur i Aerorider

Indlæg af Vildkat » 04 jun 2009 08:09

Jeg havde muligheden for at prøve køre en Aerorider den 22/2-2009.
Aerorider er et alternativ til bilen, og er klassificeret som en knallert 45. Derfor skal den køre på vejen. Styring er 2 "trækstænger", hvor man med den venstre håndtag har gashåndtag, og den højre gearskifter til cykel gearingen. Aerorider har blinklys, lys og elektrisk bakgear. Baggageplads er begrænset til området bag sædet, hvilket svarer til en lille taske.
Det er et stort plus, at sideruderne og topruden kan tages ud, når det er varmt. Forruden vil stadig bryde vinden. Aerorider er ikke udstyret med sikkerhedsselen, men det vil komme i næste generation Aerorider 1000.
Jeg syntes at den var svært at bakke med pga den manglede et topspejl. Den har en blind vinkel kl. 6.
Med en egenvægt på 80 kg, er den meget tung at træde, så sammenlignet med en Ellert, så køre man tom kan træde den hjem, men man husker at få ladet den op til næste gang. :roll:
Jeg ville fortrække, at Aerorideren var en knallert 35 model, så at den ikke skulle køre på vejen.
Man ville stadig ha muligheden for at træde hastigheden højere op over de 35 km/t ned af bakker.

Om Aerorider har sin berettigelse ?. Ja det har den, men den burde være klassificeret som let elbil med pedalkraft, end en velomobil med hjælpemotor.
Vedhæftede filer
MVC-750F.JPG
MVC-750F.JPG (65.67 KiB) Vist 13200 gange
MVC-749F.JPG
MVC-749F.JPG (77.93 KiB) Vist 13200 gange

Besvar