Velorbis Mobii (E-Ladcykel) [DK]

Besvar
Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Velorbis Mobii (E-Ladcykel) [DK]

Indlæg af Vildkat » 22 apr 2010 08:50

Velorbis har også designet en ladcykel "mobii", som kan leveres som en færdig elcykel.
Ved at give en ladcykel, opnår man den fordel at cyklen kan følge traffiken på cykelstierne.
Vægten før eldrift er opgivet til 31kg før kassen er monteret, og kan købes med 5 og 7 gear.
Mobii kan købes med 3 kasser størrelser, og har en lasteevne på 100kg, eller 4 børn med den største kasse.

Pris: 13.900kg (uden eldrift.)
http://www.velorbis.dk/klassiske-bedste ... -ladecykel

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Velorbis Mobii (E-Ladcykel) [DK]

Indlæg af dk1 » 22 apr 2010 21:27

Mobii er da vist noget de har stjålet ejerskab af, da den mig bekendt produceres i Jylland på et kommunalt værksted. Men det er da et meget cool koncept.

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Velorbis Mobii (E-Ladcykel) [DK]

Indlæg af dk1 » 15 jul 2010 13:48

Mobii kan ifølge deres egen hjemmeside laste 250kg, og skulle ifølge deres oplysninger være den enste ladcykel der er godkendt til transport af f.eks 4 børn.
Da den er dansk produceret kan man selv vælge hvilke farver den skal have, og hvilket udstyr den skal monteres med, og om den i det hele taget skal være monteret til transport af børn. Eneste betingelse er 5 arbejdsdage for produktion og levering......

Flere billeder og informationer på de forskellige ladcykel muligheder her:
http://www.fantombike.dk/pl/Mobility_3_ ... l_154.aspx

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Velorbis Mobii (E-Ladcykel) [DK]

Indlæg af Vildkat » 18 jul 2010 11:04

Tillykke DK1 med jeres nye varegruppe ;)

Jeg har lige lavet en hurtig undersøgelse af ladcykler og det er korrekt, det er den eneste ladcykler som har en lasteevne på 250kg.

Skovtrolden
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17 jan 2011 00:10

Re: Velorbis Mobii (E-Ladcykel) [DK]

Indlæg af Skovtrolden » 17 jan 2011 00:31

Jeg skal gøre opmærksom på at lasteevne Mobii oplyser, er den totale lasteevne, det er ikke det de andre oplyser, det er lasteevne i kassen og den er 100kg det samme som Christiania bike, Nihola, Kangaroo og Bellabike. hvor imod Den Sorte jernhest laster 150kg.

Besvar