7. August fra kl. 10 til 14 ved MTB stien i Bjerre skov

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

7. August fra kl. 10 til 14 ved MTB stien i Bjerre skov

Indlæg af dk1 » 16 jul 2011 01:33

Det er den 7. August fra kl. 10 til 14 ved MTB stien i Bjerre skov ved mellem Horsens og Juelsminde.
I linket herefter kan man se et kort over skoven og MTB stien, og der hvor den røde cirkel er ved P pladsen "Her står du" er mødestedet. Fra det sted kan man både køre asfast, skovsti og offroad kørsel, og så mangler vi bare godt vejr....
http://www.singletrack.dk/images/billed ... 20stor.jpg

Man kan tage kaffe og picknik kurv med ned til skovsøen på den modsatte side af asfalt vejen, hvis der skulle være humør til det.

Der vil være en Panther Cross og MTB, et par A2B cykler men også lidt andre smarte gade elcykler man kan tjekke ud.
Dermed er der lidt for både offroad og "gade folket" og man kan se hvad forskellen egentligt er på disse typer af elcykler. FantomBike.dk arrangerer cyklerne i samarbejde med importørerne.
Det er selvfølgelig oplagt for de der allerede har en elcykel at tage den med, og køre en tur i området, og samtidig måske få en hyggelig snak med andre "moderne" cyklister... ;)

Så må vi se hvad der sker.....

plysling
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14 jun 2011 12:17

Re: 7. August fra kl. 10 til 14 ved MTB stien i Bjerre skov

Indlæg af plysling » 17 jul 2011 11:47

Det lyder godt. Er det noget der annonceres eller gøres reklame for andre steder end her? Jeg bor i silkeborg og det kunne være oplagt at køre ad banestien. Vil der være nogen mulighed for at lade batterier op?

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: 7. August fra kl. 10 til 14 ved MTB stien i Bjerre skov

Indlæg af dk1 » 17 jul 2011 21:52

Det er slået op på www.singletrack.dk som er et MTB site, og på FantomBike.dk samt selvfølgelig her.
Fra Silkeborg til Bjerre Skov er der vist omkring 100km, så du skal have gode ben, eller et rigtigt stort batteri... :oops:

Kom forbi et website på et tidspunkt, hvor der er slået forskellige steder op hvor man kan få strøm. Nogle steder gratis, og andre steder mod betaling. Nogle steder er private, andre offentlige, og nogle hos virksomheder eller f.eks tankstationer.
Kan ikke lige finde det, men skal nok lige tjekke igen.

Iøvrigt er den gamle bane fra Silkeborg til Lund ved Horsens kanon, da den har asfalt og masser af super steder undervejs.
Der er også Shelters undervejs til fri benyttelse, men der er ingen strøm.....

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: 7. August fra kl. 10 til 14 ved MTB stien i Bjerre skov

Indlæg af dk1 » 03 aug 2011 01:20

Så er det på søndag vi tager chancen for at vejret viser sig fra sin bedste side.

Kørselvejledningen er at tage landevej 52 mod Juelsminde fra Horsens mod Bjerre.
Kommer du fra syd rammer du også Bjerre via stikvejen mod nord fra hovedvej 23 fra Vejle nord.
Lige i kanten af Bjerre mod Juelsminde, skal du dreje til venstre op mod kirken, og ved kirken skal du dreje af til højre.
Følg vejen til 4. P plads (mærket "P") i skoven, som ligger lige før et 90 graders sving.

Alt efter hvor mange der er i skoven er vi ved P pladsen eller nede ved skovsøen, som der går en sti ned til på den anden side af vejen ved P-pladsen.

Tillader vejret det, tænder vi op i grillen ved søen så vi kan hygge os lidt med lidt pølser også.

Der er mulighed for at prøve de forskellige cykler, og der er ekspertise til stede, der kan besvare spørgsmål.

Vi tager Panther Cross, Panther MTB, Panther 777 Polaris, A2B 24" og 26" Hybrid cykler med derud, men også et par almindelige elektriske gadecykler med derud. Hermed kan man prøve både hvad en "moment" styret cykel føles at køre på, samt hvordan man styrer en "ikke moment styret" elcykel.
Man kan også prøve om man syntes at ren baghjul træk er bedre end en 2-hjuls trukket cykel.

Formålet med eventet er at give mulighed for at se det nyeste inden for denne form for motions dyrkning, eller hvad denne type cykler alternativt også kan bruges til som daglig transport middel.

Ses Søndag den 7. August ved MTB sporet's parkerings plads i Bjerge Skov, ved Bjerre mellem kl. 10 og 14 !

Har du spørgsmål inden weekenden, kan du tage kontakt til FantomBike som har sørget for at skaffe udstyr til demonstrations eventet.

Har du lyst til at tage din elcykel med på tur, er området helt fantastisk at tage en tur rundt i ved samme lejlighed, og der er chance for at møde andre elcyklister der allerede har opdaget denne fantastiske transportform.

Det kan ud over at køre rundt i skovområdet anbefales at tage en tur op på udsigtspunktet "Purhøj" som er det højeste punkt på Juelsmindehalvøen. Området er kraftigt kuperet og derfor et perfekt sted for at cykle en tur på elcykel.

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: 7. August fra kl. 10 til 14 ved MTB stien i Bjerre skov

Indlæg af Vildkat » 06 aug 2011 08:53

Husk at det er imorgen, at det er en mulighed for at se og prøve andre elcykler. Det lyder som et spændende arrangement, så giv det en change, og læg det ind i din Søndag ;)

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: 7. August fra kl. 10 til 14 ved MTB stien i Bjerre skov

Indlæg af dk1 » 06 aug 2011 22:30

Kørselvejledningen er at tage landevej 52 mod Juelsminde fra Horsens mod Bjerre.
Kommer du fra syd rammer du også Bjerre via stikvejen mod nord fra hovedvej 23 fra Vejle nord.
Lige i kanten af Bjerre mod Juelsminde, skal du dreje til venstre op mod kirken, og ved kirken skal du dreje af til højre.

Når der kommer et skilt til højre mod Møgelkær: Drej af til højre

Følg vejen til 4. P plads (mærket "P") i skoven, som ligger lige før et 90 graders sving.

Vi tager "base" ved skovsøen, da vi har de bedste forhold til ophold og afprøvninger der.

Ses!

TMRaven
Indlæg: 14
Tilmeldt: 02 maj 2012 21:37
Geografisk sted: Odense

Re: 7. August fra kl. 10 til 14 ved MTB stien i Bjerre skov

Indlæg af TMRaven » 05 maj 2012 15:14

Lidt et nekro-indlæg, men jeg er meget spændt på at høre hvor mange der faktisk dukker op til et sådan arrangement? :)

Var det en god dag, og med masser af folk, eller havde I regnvejr, eller kom der bare ikke så mange mennesker? :)

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: 7. August fra kl. 10 til 14 ved MTB stien i Bjerre skov

Indlæg af dk1 » 06 maj 2012 22:58

Den dag var en fiasko, men nok mest fordi det havde stået ned i stænger lige indtil arrangementet startede. Fint nok, men så er alt jo fedtet og rimeligt svært at køre på i en skov.
Næsten ingen kom, og det kunne man godt forstå når man forsøgte sig alligevel... ;-/

Der kommer snart et nyt arrangement på Tirsbæk Gods ved Vejle, hvor man kan prøve både almindelige MTB og elektriske MTB cykler, og hvor man kan få instruktion.
Mener det ligger i første weekend i Juni, men det må jeg lige finde ud af....

I løbet af den næste måneds tid, kommer der en del flere elektriske MTB og Cross cykler på markedet, så det bliver spændende at se hvad det er, men det bliver vildere og vildere....

Den sidste jeg hørte om havde 150NM på kranken, så den skal nok kravle op af det stejleste bjerg man kan finde over hovedet.....
Tager man gearingen med i det, så skulle det være effektiv mellem ca. 42NM og 240NM, alt efter om man vælger et højt eller et lavt gear. Det er jo sindsygt....

Elektriske MTB cykler er jeg sikker på bliver meget spændende at følge, og det skulle ikke undre mig at det vil være en græs-rods-sport om et par år.

TMRaven
Indlæg: 14
Tilmeldt: 02 maj 2012 21:37
Geografisk sted: Odense

Re: 7. August fra kl. 10 til 14 ved MTB stien i Bjerre skov

Indlæg af TMRaven » 08 maj 2012 11:24

Det var da synd, men som du selv siger, når det står ned i stænger, så er det ikke cyklen der trækker mest i folk :)

Men et nyt arrangement ved Vejle lyder ikke så tosset, det kan være jeg har fået købt en cykel til den tid, eller i det mindste er tæt på :)

Nu er MTB og Cross ikke lige mit felt, i hvert fald ikke for tiden, men kommer der også nye "innovationer" inden for bycyklerne? Om det så er bedre teknologi, bedre holdbarhed eller bedre batterier? :)
Når man står lige foran et kommende køb, er det helt sikkert spændende at vide hvad der er på vej :)

Jeg ved desværre ikke hvor mange NM en almindelig cykel kører med eller på, da jeg ikke er vandt til NM snak på cykler, den viden har jeg kun på computer processorer, hvis det altså er nanometer og ikke noget med newton ;)

Men tror da også helt sikkert det kunne være en sjov sport med noget batteridrevet cykelmotorsport :)

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: 7. August fra kl. 10 til 14 ved MTB stien i Bjerre skov

Indlæg af dk1 » 09 maj 2012 12:01

Der kommer elcykler lige om lidt, hvor batteriet er skjult i kædeskærmen, samt meget mere offroad og cykeltyper til det yngre puplikum.
Centurion kommer med en elcykel med smalle dæk og egentligt lavet næsten som en racer, så cyklen er velegnet til at køre hurtigt på.

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men FantomBike er jo ved at åbne et Ebike Center i Brøndby så man i København kan prøve lige så mange forskellige typer elcykler som man kan i Hornsyld.

Besvar