Side 2 af 3

Re: Gode råd modtages med glæde...

: 17 jul 2014 16:14
af Terminator
Thomas skrev:Prøv evt. at få et kompromis med cykelhandleren, så du får 90% tilbage, så er det en halv sejr for begge parter.
Nemlig....

Re: Gode råd modtages med glæde...

: 17 jul 2014 16:52
af Jhj
Lige nu står jeg i kø hos advokatvagten :-)

Forhandleren VIL ikke forhandle....
Og i øvrigt har jeg ud over købet af cyklen også betalt 1800 kr for en serviceaftale på et år. Den har jeg jo heller kunne gøre brug af, da cyklen i lange perioder ikke kunne bruges.

Re: Gode råd modtages med glæde...

: 17 jul 2014 18:15
af Jhj
Advokatvagten siger, at jeg skal have alle mine penge tilbage.
Men jeg kommer ikke uden om forbrugerklagenævnet.

Tak til Thomas og Terminator for jeres input.

Re: Gode råd modtages med glæde...

: 17 jul 2014 18:20
af Thomas
Jhj skrev:Advokatvagten siger, at jeg skal have alle mine penge tilbage.
Men jeg kommer ikke uden om forbrugerklagenævnet.

Tak til Thomas og Terminator for jeres input.
Ingen tvivl om det er din ret at få alle penge tilbage.
Spørgsmålet er blot hvor længe du kommer til at vente.

Jeg ville være gladere for at de 90% her og nu, fremfor at vente et år med tovtrækkeri på de sidste 10%.

Re: Gode råd modtages med glæde...

: 17 jul 2014 18:23
af Jhj
Ja, men nu er det jo bare sådan at jeg ikke kan få forhandleren til at give mig 90% :(

Re: Gode råd modtages med glæde...

: 17 jul 2014 19:50
af Terminator
Jhj skrev:Advokatvagten siger, at jeg skal have alle mine penge tilbage.
Men jeg kommer ikke uden om forbrugerklagenævnet.

Tak til Thomas og Terminator for jeres input.

Den forstår jeg så ikke lige, min begrundelse har jeg nævnt før. Det er en vag holdning den advokat har, måske er vedkommende overbebyrdet... :lol:

1800,- for en serviceaftale? Hold op en forbryder han er!

Men du må jo så til klagenævnet, men jeg havde nu kontaktet en journalist med det samme. Den dag du evt. har fået pengene igen er der jo intet at skrive om. Det er nu sagen har "karakter" og man kan advare andre om ham. At han ligefrem reklamerer med at kommunen er kunde ved ham, er nok til at han skal hives ned i skidtet.
Henvend dig både til din lokal avis og EB. Kontakt EB her http://ekstrabladet.dk/om_ekstra_bladet ... 494931.ece
Skriv udførligt om sagen og klag din nød. Håber du har energi til det :D


Nå nok for nu. Håber det bedste for dig og lad os få "dyret" ned med nakken. :twisted:

Kom tilbage når du har noget nyt.

Good luck :D

Re: Gode råd modtages med glæde...

: 17 jul 2014 21:05
af Terminator
Jeg vil i løbet af kort tid skrive en lille hilsen til Gazelle, for efter min mening er det deres cykel der har været noget bras, simpelthen! Det er jo også DEM der giver de to års garanti (ved godt at det er forhandleren der står til ansvar over for dig med hensyn til garantien og forbrugerloven), men så må de jo OGSÅ garantere at forhandleren lever op til det og gør han ikke det må de jo afbryde samarbejdet.:shock: Og når nu cyklen ikke kan laves, må DE sørge for at han som deres forhandler lever op til lovens krav. Bare rolig jeg skriver IKKE på dine vegne og nævner kun lige denne "sag" med et link hertil, men det bliver mere sådan lidt generelt om deres mangler ved deres forhandlere!
Her er hvad Gazelle skriver om garanti:


Garanti
gazelle
Gazelle yder mindst 10 års garanti på udstyrs- og konstruktionsfejl i stel og faste forgafler, hvilket dækker normal håndtering, brug og vedligeholdelse. Der er 5 års garanti på affjedrede forgafler. Lakken på stellet og forgaflerne er omfattet af 5 års garanti. Cyklens komponenter er omfattet af 2 års garanti ved normal brug og vedligeholdelse.


Move Easy som importerer BH cykler har ALDRIG været sådan som Gazelle. De levede fuldt ud op til deres forpligtelser over for Fantombike og Fantombike levede op til deres over for mig. Derfor har Move Easy en HØJ status ved mig :D

Jeg sender dig i kopi, det jeg skrev til Gazelle når jeg har fået det lavet. Jeg hader når folk bliver snydt!! Det er da ikke sikkert det hjælper noget, men så har jeg da sagt min mening til dem (på en pæn måde). :lol:


http://www.gazellecykler.dk/royal-dutch ... res-vision

Re: Gode råd modtages med glæde...

: 17 jul 2014 23:04
af Jhj
Terminator, - jeg er imponeret over den energi, du lægger for dagen. Tak for det :-)

Du har fuldstændig ret i at Gazelle også løber fra sit ansvar.
Jeg har ikke engang kunne få dem til at lave et lille skriv til mig, som bekræfter, at de har sagt at cyklen ikke kan repareres, og at jeg har ret til at få en ny, eller lade købet gå tilbage.

Trods det at Gazelle godt var klar over at deres forhandler ikke ville følge loven og give mig pengene tilbage, fortsætter de samarbejdet med forhandleren. Forleden havde de således en helsides annonce i avisen om at de afholdt demonstrationsdag af Gazelle cykler hos min cykelhandler.

Jeg blev provokeret, - for i mine øjne er det en indirekte anerkendelse af cykelhandlerens forretningsmetoder. Derfor skrev jeg en undrende mail til Gazelle, men de har ikke engang nedladet sig til at besvare den - på trods af at jeg 2 gange har rykket dem.

Så nej, jeg er ikke imponeret over Gazelles moral og forretningsmetoder.

Terminator, - hvis du skriver til Gazelle, er du velkommen til at skrive lige nøjagtig det, du lyster :-)

Jeg er meget taknemmelig for al din hjælp, for lige nu er kræfterne ikke særlig store, - så det er dejligt med lidt moralsk opbakning :-)

Jeg har iøvrigt i aften netop oprettet klagesagen hos forbrugerstyrelsen. Men den går jo kun på Holbæk Cykler - Gazelle går jo fri i den forbindelse...

Re: Gode råd modtages med glæde...

: 18 jul 2014 11:40
af Terminator
Ja Gazelle lever vitterligt ikke op til noget som helst.

I den kommune jeg bor i, er jeg ansat som ulønnet frivillig. Jeg har med ældre og syge medborgere at gøre, altså på motionsbasis. Jeg taler meget om el-cykler til dem og skal snart holde mit første "foredrag" om el-cykler. Der kommer jeg ind på hvad el-cykling er, hvad man skal kigge efter og kvaliteten på el-cykler. Hvis ikke Gazelle ændrer opfattelse INDEN, er det stensikkert jeg vil komme ind på det. Gazelle cykler henvender sig jo allermest til min målgruppe i kommunen. Og kan jeg anbefale cykler fra dem? Nej ikke på nuværende. Kan jeg anbefale cykler fra Move Easy? Ja netop dem kan jeg anbefale, men Gazelle - no way!

Jeg forstår slet ikke at Gazelle ikke svarer dig. Det er da en uskik der vil noget. Uanset hvad svarer man ALTID på henvendelser, uanset om de skal stå til regnskab eller ej.

Jeg kan godt forstå du vælger at ophæve købet og ikke få en anden Gazelle i stedet for. Havde det nu været en ordentlig og redelig cykelhandler, kunne du måske have fået en ny cykel i et andet mærke.

Jeg kan desværre ikke hjælpe med andet end dette jeg nu har gjort, men du kan bide spids på at jeg havde reageret endnu stærkere, hvis det havde været mig selv der var udsat for det du har.

PS: du kunne jo også "anmelde" Gazellecykler" på Trustpilot. Her https://www.trustpilot.dk/review/gazellecykler.dk

Re: Gode råd modtages med glæde...

: 18 jul 2014 12:03
af Jhj
Tak for hjælpen Terminator.

Jeg er glad, hvis andre kan bruge mine dårlige erfaringer til at undgå en lignende situation.
Så tak for at du spreder budskabet.