Min elcykel vil ikke forblive tændt

Problemer med elcyklen, god/dårlig service.
Send et billede af din cykel, der er gået i stykker (skriv modelnavn i overskriften).
Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Min elcykel vil ikke forblive tændt

Indlæg af Terminator » 26 aug 2014 18:59

Slavefar skrev:Jaja - skaden er sket. Jeg har brug for forslag til at finde ud af, hvad jeg så gør nu - ikke bagklogskab.
Hvilke former for virksomheder/personer tør røre ved en elcykel, der har fejl? Ingen cykelværksteder tør røre den med en ildtang. Jeg har ringet rundt og været ude i butikkerne.

En mekaniker? Auto-elektro? Privatpersoner???
Hvem kan fejlfinde, siden jeg ikke selv duer til det?

Desuden har jeg skrevet til Prophete (den tyske fabrikant), men har ikke fået svar endnu.
Man foreslår en masse om noget i vest og så svarer du om noget i øst... ;)

Dog til sidst, har du prøvet Fantombike.dk - de rep. alle slags cykler....og så er jeg ude af denne tråd... :arrow:
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Min elcykel vil ikke forblive tændt

Indlæg af Vildkat » 27 aug 2014 07:27

Den eneste elcykel som jeg kender ligner din er fra cykelland, og deres forretninger ligger i Roskilde og Rødovre.
http://www.cykelland.com/cykler/el-madi ... -horse-36v


Det bedste sted at få den repareret hos en cykelsmed som har en lignende elcykel, så han har stumperne hjemme, og som kender systemet.

Der findes enkeltmandsfirmaer (computer service rep) som kunne fejlfinde på dit cykel, men de har ikke reservedelene hjemme, eller kender diagrammet.

Alternativ så kunne du tage en weekend tur til Tyskland i tog (med din elcykel). Du skal nok lige aftale med forhandleren at du kommer. Eller den billigste løsning at aftale at du sende din elcykel tilbage med ekstra batteri.

alexfrbc
Indlæg: 7
Tilmeldt: 19 aug 2014 20:23

Re: Min elcykel vil ikke forblive tændt

Indlæg af alexfrbc » 27 aug 2014 17:53

Slavefar skrev:
alexfrbc skrev:Kunne du prøve med evt. gaffa-tape eller lign. at sætte det gamle batteri fast, og se om det kan holde sig tændt. Og så køre de km. den skal kunne. Fordi i så fald MÅ det være en løs forbindelse eller kortslutning der opstår et sted, og potentielt et meget nemt problem at løse.
Nemt at løse.. kortslutning... hvad tænker du? Nogle forslag? Jeg synes efterhånden jeg har prøvet en hel del ting. Tyskeren vil nu sende en ny holder til batteriet, såfremt dét skulle være problemet. Så må vi se, om det gør en forskel! :)
Ja potentielt nemt at løse :D

Det er jo svært at se når man ikke selv står med det, men f.eks hvis du har nogle forbindelser der kan blive brudt af at det kommer til at røre ved noget det ikke skal. Ligesom i din computer, der sidder dit bundkort (printplade) hævet på nogle messing skruer. Hvis de ikke sad dér, så ville alle lodningerne have kontakt til stellet i computer-kabinettet, og computeren ville derfor ikke virke pga. kortslutningen. Så snart du så hæver printkortet så kortslutningen forsvinder, så virker det som det skal igen.

Spændende med den nye batteriholder, håber den løser problemet for dig! :)

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Min elcykel vil ikke forblive tændt

Indlæg af Vildkat » 12 sep 2014 07:28

Tja, du var meget heldig. Når du stiller multimeter i Ampere eller strømmåling, har multimeteret en meget lille modstand. Derfor vil løber der en høj strøm, når du kortslutter batteriet, og den slår gnister. Jeg vil tro at spidsen på multimeteret har ændret form, eller blevet kortere.

Det som du fandt ud af er at batteri nr 2 var dødt.

Årsagen til at den virker nu, jeg forstiller mig, skyldes at forbindelsen i kontakterne på batteriet (? der hvor du lavede gnister), er blevet renset i kontaktfladen. Der er snavs i luften, og kontakter kan oxigere, hvilket giver en større modstand. En anden teori er at du har i kortslutningen svejset en kontaktsamling længere bag ud i systemet.

Jeg ville nok offer 500kr, og få batteriet fixet. se evt. http://www.elcykling.dk/viewtopic.php?f=6&t=723
Ha en god cykel tur og medvind på cykelstien....
;)

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Min elcykel vil ikke forblive tændt

Indlæg af Terminator » 12 sep 2014 14:58

DEt lyder godt at det virker nu..tillykke med reparationen.... :D
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

alexfrbc
Indlæg: 7
Tilmeldt: 19 aug 2014 20:23

Re: Min elcykel vil ikke forblive tændt

Indlæg af alexfrbc » 13 sep 2014 21:53

Fedt at du fedt liv i cyklen! :)

Besvar