Evobike

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Besvar
Vondopoulos
Indlæg: 2
Tilmeldt: 06 jul 2018 23:54

Evobike

Indlæg af Vondopoulos » 07 jul 2018 00:15

Hej forum

Jeg overvejer i øjeblikket meget at anskaffe mig en elcykel. Er flyttet godt ud på landet og savner virkelig at kunne cykle alle steder som jeg kunne da jeg boede i (stor)byen.

Jeg har set mig rimelig godt omkring efter en ny, og har egentlig haft den overbevisning, at jeg skulle købe den hos en forhandler af hensyn til reparationsmuligheder og ordentlig vejledning. Mit problem er, at der kun er et par forhandlere i nærheden af hvor jeg bor og der hvor jeg arbejder/pendler til og jeg har meget svært ved at give mere end 13-15.000 kr. for noget, som jeg endnu ikke ved er en god investering eller er noget for mig som sådan. Den ene forhandler jeg har været inde hos var meget opsat på at sælge mig en cykel for 17-20.000 kr. og jeg må nok bare erkende at det er for mange penge for mig.

Jeg har så opdaget et svensk firma der hedder EvoBike som kun sælger over nettet og sælger betragteligt billigere cykler i et leje jeg synes passer godt på det jeg har lyst til at betale for en elcykel, hvor jeg samtidig tror jeg får et godt produkt. Og umiddelbart virker de til at være af god kvalitet og der anvendes mærkevarereservedele.

De har også en meget begrænset, men fornuftig mulighed ift. at teste ens indkøb: https://evobike.dk/elcykeltest

Men samtidig kan jeg ikke se nogen på dette forum som har gjort sig erfaringer med EvoBike (i hvert fald viser google intet). Og der er meget få anmeldelser at tage udgangspunkt i i det hele taget (primært Trustpilot og svenske medier).

Så jeg ville alligevel stikke snuden frem og høre om der er nogen der ved noget mere om EvoBike eller har prøvet deres cykler? Og hvordan man bør forholde sig til, at det er rent netsalg?

Og så ville jeg som et lille tillægsspørgsmål høre om der er nogen der er nogen samlet guide til at købe elcykel i Danmark i forhold til de forhandlere og mærker som findes? Alting virker ret sponsoreret og snævert.

På forhånd tak.

Jimthi
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10 jul 2018 14:23

Re: Evobike

Indlæg af Jimthi » 10 jul 2018 14:36

Efter at have kigget på deres udvalg og specielt de billigere modeller er det ikke noget at specielt at snakke om. bl.a. benytter de billige bremser mv. der mindsker de bremse kraft, hvilket specielt på en elcykel er væsentlig. og med dit budget kan du sagtens få nogle lækre kvalitets modeller. Hvis du eller er sund og rask vil jeg anbefale dig at kigge på Bosch, Yamaha eller Shimano Steps systemerne med centermotor. De findes også i forskellige priser. Har selv lige (12mdr siden) købt en MBK Ax-Ion til kæresten med Yamaha Systemet og stor batteri. Den kører ca 100km pr opladning og rekorden er 156km. Kører fantastisk, og har nu kørt 3000km uden problemer eller andet. Koster på nuværende 14000ca. For 1,5 md siden købte jeg en til mig selv, men da jeg ikke cykler så meget valgte jeg en Nishiki med Promovec systemet på forhjulet. Kører egentligt godt og solidt, men self. ikke som kærestens. Overvejde en Trek med Bosch motor, men da jeg ikke kører så meget valgte jeg den billigere Nishiki. (12000,-)

Arbejder som elcykel mekanikker, og det væsentligste er at du vælger en anerkendt producent. For der er fejl på alle mærker og systemer, forskellen er hvor hurtigt den er på gaden igen. Har selv været med til at smide flere mærker ud grundet deres manglende evne til at levere reservedele. Dette er specielt udbredt på egen produktioner mm. hvor der ikke lagerføre dele, kun det absolut mest almindelige.


Håber du kan bruge dette til noget.

Vondopoulos
Indlæg: 2
Tilmeldt: 06 jul 2018 23:54

Re: Evobike

Indlæg af Vondopoulos » 10 jul 2018 21:45

Hej Jimthi

Æv, det var lidt trist at høre.

Vil du måske uddybe hvad du mener med "de billige bremser"? Det forstår jeg mig ikke helt på.

Og er Bafang-motorsystemer ligefrem dårlige?

Jeg må nok være ærlig at sige mit budget reelt set nærmere er 12.000 kr. jo mere jeg tænker over det. Det gør i forvejen ondt at give over 10.000 kr. for en cykel. Det synes jeg virker svært at forene med drømmen om en centermotor, hvis man gerne vil have mulighed for at prøve sin cykel i forbindelse med købet.

anders andersen
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21 sep 2018 11:11

Re: Evobike

Indlæg af anders andersen » 21 sep 2018 11:34

Hej Vondopoulos,

Tænkte blot svare her. Det er mig som står for salget af Evobike i Danmark og jeg tænkte lige svare her på dit spørgsmål.

Generelt har du ret i alt du skrive om os. Vi er relativet nye på det danske marked, men har solgt elcykler i mange år i Sverige. Helt ærligt, kan man sige at vores cykler er hverken er de billigeste eller de dyreste. Vi fokuser på at sælge kvalitet under vores eget brand, og når vi ikke sætter et dyrt brand navn på, så kan vi sælge cyklerne ret billigt.

Vores fokus er "value for money". Vi importer selv cyklerne, og derfor er der ingen mellem mænd eller dyre mærker som også skal tjene penge på vores cykler, hvorfor vi kan sælge cyklerne til de priser vi gør. Men du kan få en bedre cykle hvis du er klar på at bruge mange flere penge, men igen er vores fokus at du får mest cykel for pengene.

Generelt er vores cykler god kvalitet. Shimano gear, Bafang motor og Samsung eller LG batterier anvender vi på de fleste cykler. Når det er sagt så er der også stor forskel på vores cykler. Personligt er jeg fan af vores mid-drive elcykler https://evobike.dk/elcykler/mid-drive-elcykel.html eller vores 500w cykler, men hvis jeg skulle vælge en billige elcykel så ville jeg tage vores Evoclassic-3 til 8995 kr.

Omkring bremserne, så er der skivebremser på alle cyklerne. Nogle af cyklerna har hydrauliske skrivebremser og andre har mekaniske.

Har du sprøgsmål så ring til Lasse på Kundeservice 89 87 30 84 og han kan hjælpe dig.

Besvar