Elvira Madigan elcykel fra Cykelland.com

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Besvar
Erik
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15 nov 2008 12:56

Elvira Madigan elcykel fra Cykelland.com

Indlæg af Erik » 15 nov 2008 13:03

Her kiggede på Elvira Madigan elcykel fra Cykelland.com som er sat ned fra 11000 til 7000 kr.
Er der nogen der kender noget til dette mærke og er det prisen værd.
De skriver at den er blevet testet til af have kørt 24,8 kmt(meget nøjagtigt :shock: ) og 58 km.
Er dette et godt køb.
Cyklen kan ses her.
http://www.cykelland.com/Forside/Varer/ ... digan.html

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Elvira Madigan elcykel fra Cykelland.com

Indlæg af dk1 » 17 nov 2008 18:39

Det er ikke et mærke, men en model som cykelhandleren har fået lavet selv.
Den har kun 3 gear, og det er typisk for lidt til en velfungerende elcykel.
Hastigheden skal nok være korrekt, men længden du kan køre per opladning vil varierer alt efter belastning, temperatur, underlag og selvfølgelig hvor meget du laver. Når den kun har 3 gear, kan du næppe hjælpe lige så meget til, som hvis cyklen har flere gear. En normal cyklist kører måske 15-18km/t og man kan derfor godt nøjes med 3 gear. På en elcykel kører man jo ca. 25km/t, og så kan man ikke få "modstand" i pedalerne, og dermed får man heller ikke mulighed for at kunne bestemme hvor meget motion man vil have, når man elcykler.
Ved flere gear kan man bedre sprede belastningen iforhold til terræn og fysisk formåen.

Skal cyklen blot benyttes som en "knallert" vil det selvfølgelig være perfekt, da man jo i så tilfælde ikke har behov for at have "modstand" i pedallerne ved normal kørsel.

Med hensyn til distancen per opladning vil et sådan batteri typisk ligge mellem 30 og 55km per opladning, alt efter hvordan cyklen benyttes.
Man kan sagtens få en elcykel til at køre langt per opladning, ved at sætte en cykelrytter til at teste.....

Husk at bemærke at cyklen har et lille stel "48" cm, og har små hjul på 26", hvilket gør at den ikke er velegnet til høje personer. Prøv den inden køb, og du ved hvad du får.

Erik
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15 nov 2008 12:56

Re: Elvira Madigan elcykel fra Cykelland.com

Indlæg af Erik » 17 nov 2008 21:37

Takker for meget fyldestgørende svar.
Tydeligvis er ting ikke så enkelte som cykelhandlerne vil gøre dem til.
Der er meget snyderi for at få solgt forældret modeller.
Men det er rart med et forum som her for at søge gode råd.
bla bla bla bla bal fordi dumme forum forlanger længere indlæg og gud hvor er det dumt.(bare for at poste indlæg)
......................................................................................................................................................................

Vrestoraner
Indlæg: 10
Tilmeldt: 08 feb 2014 16:22

Re: Elvira Madigan elcykel fra Cykelland.com

Indlæg af Vrestoraner » 08 feb 2014 16:48

Det er virkelig gode stillinger.

Elcykelexperten
Indlæg: 12
Tilmeldt: 27 feb 2014 10:33

Re: Elvira Madigan elcykel fra Cykelland.com

Indlæg af Elcykelexperten » 27 feb 2014 11:03

Min kone har lige købt en Winora C3 (396Wh) og 8 gear. Hun kører op til 80km på en opladning. Hun havde en Elvira Madigan, som slet ikke kørte de km som forhandleren havde lovet. Og så larmede motoren også meget.
Hendes nye Winora C3 har krankmotor og et fedt display der viser hastighed, distance, odometer, distance tilbage på batteriet. Stellet/elcyklen er forberedt til cykelanhænger og er derfor ideel til transport. Winora har svejset et metaløje på rammen til hurtig montering af det gennemprøvede Weber -bike kobling system. Der er også SAFE sædebeslag så man kan transportere de små sikkert og komfortabel. Winora har også udviklet en særlig adapter til barnestole . Dette er knyttet til den specielt forstærket og dobbelt sæde rør.
Winora batteriet har fået tildelt Seal Batso. Mærkatet tildeles kun batterier, der kunne opfylde høje krav til sikkerhed, miljøbeskyttelse og overholdelse af internationale standarder i en speciel testprocedure. Mere info på : http://www.batso.org
Hun købte den samme sted som jeg købte min Winora XP2 - link: http://www.epo-cykler.dk/product.php?id_product=1098
Vedhæftede filer
bild.php-20.png
Winora C3
bild.php-20.png (190.57 KiB) Vist 26377 gange

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Elvira Madigan elcykel fra Cykelland.com

Indlæg af Terminator » 27 feb 2014 11:12

Dine indlæg lugter langt væk af reklame!! Dårlig stil efter min mening!!!! :shock:
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

leif0703
Indlæg: 2
Tilmeldt: 07 apr 2014 22:07

Re: Elvira Madigan elcykel fra Cykelland.com

Indlæg af leif0703 » 07 apr 2014 22:28

Min hustru (67 år) købte august 12 en Elvira Madigan 36V 7-gears i cykelland.
Den har kørt upåklageligt - og jeg har stjålet den så tit, som jeg kunne komme afsted med det.
Fin cykel - men ikke særlig anvendelig på små skovstier.
Derfor købte jeg en Panther 777 MTB 37V 27-gears hos FantomShop i september 2013.
Den er sjov. Kører fint på landevej. Men sjovere på skovstier og singletracks.
Nu kan jeg følge med de hurtige drenge i Gribskov - min alder på 68 til trods.
Tidligere kørte vi tit ture på 12 - 15 km. Nu snupper vi 35 - 45 km i stedet for.
Meget af vores kørsel foregår i Gribskov.
Det eneste der ærger mig, er at min hustrus "konecykel" tilsyneladende er hurtigere end min MTB.
Alt andet med motor kan chippes. Hvor får man chippet sin EL-MTB?
Panther 777 er ikke det mest avancerede, men går an. Det frister dog med noget endnu mere avanceret.
Leif Hillerød

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Elvira Madigan elcykel fra Cykelland.com

Indlæg af Terminator » 11 apr 2014 10:20

Jeg håber også jeg kan cykle videre når jeg er 68.... :D

Keep on going young man.... 8-)
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Besvar