Køb af Byg Selv Kit

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Besvar
sailor
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29 jul 2010 19:09

Køb af Byg Selv Kit

Indlæg af sailor » 29 jul 2010 19:14

Hej Allesammen!

Jeg har fået øjnene op for el cykler da jeg skal til at cykle en del længere på arbejde hver dag. Med mange bakker undervejs.

Jeg er fattig studerende og har en cykel i forvejen. Så er kommet lidt frem til at det er et byg selv kit jeg vil have på min cykel.

Har fundet en til 1600 kr mener jeg det var.
http://www.cyclone-tw.com/newkits.htm

Men ved ikke om det er noget der holder osv. Jeg tænkte om der var nogle herinde der har erfaringer med byg selv kit?

Hvis i har vil jeg meget gerne høre om hvad for en slags og hvordan det duer.

På forhånd tak

Bjarke

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Køb af Byg Selv Kit

Indlæg af dk1 » 30 jul 2010 00:57

Problemet med byg-selv-kit er flere, da de jo både skal passe til de mål de forskellige cykler har, men ikke mindst være lovlige, da man ellers kan komme i alvorlig økonomisk klemme, hvis man får en erstatningssag på nakken uden at være forsikret. (Ansvar/kasko)
Gælder jo også sælger af systemet, hvis nu forbruger kommer galt afsted.....

Dertil er det også ret vigtigt at det ikke bare er en påsætningsmotor, men et elsystem der gør kørslen flydende i alle hastigheder. F.eks kan man jo ikke få cykelfølelse hvis cyklen ikke har ordenlig gearing der passer til cyklen og elsystem.

Den egentlige årsag til at man ikke ser flere byg-selv-kit på markedet er, at cykler er bygget meget forskelligt, og skal det specialdesignes til hver enkelt cykel model, og stadig overholde cykelloven, så bliver de ofte alt for dyre i forhold til de fabriksproducerede elcykler.

På et tidspunkt vil brugtmarkedet af elcykler sikkert også blive mere attraktivt end påbygningssæt for dem der gerne vil have en billig løsning.
Tror nu også at man skal kikke på prisen i forhold til alternativet (bil/bus/tog etc), samt hvor stabilt ens elcykel skal være kørende til sine behov.

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Køb af Byg Selv Kit

Indlæg af Vildkat » 30 jul 2010 08:53

Spændende :)
Den løsning som du har fundet er en løsning, hvor pedalerne og motoren køre med samme hastighed ( og det er faktisk forkert, for tandhjulet til motoren er mindre, end tandhjulet til pedalerne), men det medføre at du hurtig vil blive træt af pedal hastigheden er koblet sammen med motor hastigheden. På en normal elcykel, er de to systemer koblet fra hinanden.
Jeg har set andre systemer, hvor motor har kæde til på anden side af hjulet, så man har gear skift på den højre side, og motor træk på den venstre side.

Jeg syntes at det er spændende med selvbyg, og min egen liggecykel bygger på stumper som min cykelsmed fik hjem fra SCO, og jeg skulle forlænge et par ledninger.
Du kan altså og købe stumperne i T-hansen, og sætte et nyt 28' forhjul motor på din nuværende cykel, med gashåndtag, batteri og kontroller. Jeg havde selv overvejet denne løsning til en konverterede racercykel.

Men jeg syntes at du skal læse denne link.
http://ing.dk/artikel/99137-selvbyggerk ... -juraboevl

Vrestoraner
Indlæg: 10
Tilmeldt: 08 feb 2014 16:22

Re: Køb af Byg Selv Kit

Indlæg af Vrestoraner » 08 feb 2014 16:51

Jeg tror, ​​at denne information er den bedste.

Besvar