Hjælp ... til ny elcykel .... førstegangskøber :-)

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Gert
Indlæg: 5
Tilmeldt: 12 apr 2010 17:15

Re: Hjælp ... til ny elcykel .... førstegangskøber :-)

Indlæg af Gert » 24 feb 2011 19:00

Hej førsteganskøber

Jeg købte en ny Elvira Madigan 7 gear Shimano til 8.999 kr og et ekstea batteri til 2.700 kr
Min første tur til dragør gik godt 40 km på en opladning. så jeg kan kun anbefale el cykler fra Cykkelland (Hvidovre) god betjening og de har åben på alle hverdage fra 10 til 17.30

M.V.H
Gert

John Gorm
Indlæg: 31
Tilmeldt: 21 feb 2011 16:01

Re: Hjælp ... til ny elcykel .... førstegangskøber :-)

Indlæg af John Gorm » 24 feb 2011 19:59

Tak for det Gert ...

Hvordan er det gået med din elcykel. Hvordan kører den i frostvejr ?

Mvh

John Gorm
Indlæg: 31
Tilmeldt: 21 feb 2011 16:01

Re: Hjælp ... til ny elcykel .... førstegangskøber :-)

Indlæg af John Gorm » 27 feb 2011 00:49

Så har jeg fået Elcyklen ... Discovery fra EbikeShop. Jeg var oppe og hente den i Ølstykke. Efter en grundig gennemgang af cyklen, kom prøveturen. Først som almindelig cykel og derefter med laveste motorspeed. Det gik fint. Så skulle der speed på og det gik overraskende godt. Det var meget nemt at køre 34 km/t i trin 5 og det tungeste mekaniske gear, så det lover godt. Her kan både fåes motion og hurtig transport ... lige som jeg havde håbet på ... :-)
Cyklen er ikke noget akitektonisk vidunder :-). Den er pænt malet og pænt samlet, men stor og lidt længere end forventet.
Den kørte upåklageligt uden mislyde. Der er fint lys på og et horn, der kan jage enhver af cykelstien. Der er dog også en almindelig ringeklokke. Min førstegangsoplevese af cyklen ligger på en skala fra 1 til 10 ... på 8. Hvilket jeg synes passer fint til prisen 10500 kr med det store batteri på 11Ah og 36 volts motor. Motoren var iøvrigt en del større, end jeg havde forventet. Efter forhandlerens udsagn skulle det angiveligt give mere moment op af bakke ....
Jeg vender tilbage, når der er noget nyt ...
Mvh

TrineLouise
Indlæg: 28
Tilmeldt: 07 maj 2010 09:37
Kontakt:

Re: Hjælp ... til ny elcykel .... førstegangskøber :-)

Indlæg af TrineLouise » 28 feb 2011 12:34

Tillykke med den nye cykel! Jeg er glad for at du fik prøvet den før du købte, og håber at du bliver rigtig glad for den. Skriv gerne dine erfaringer når du har brugt den lidt mere!

John Gorm
Indlæg: 31
Tilmeldt: 21 feb 2011 16:01

Re: Hjælp ... til ny elcykel .... førstegangskøber :-)

Indlæg af John Gorm » 01 mar 2011 00:00

Tak for det TrineLouise

Foreløbigt har det været mega sjovt. De værste ubehagelighedder ved at cykle ... nemlig bakker og modvind ... er fjernet.
Min Garmin (pulseur) fortæller mig, at jeg får rigelig motion. Gennemsnit puls på en 25 min/10 km tur fra Glostrup til Nørrebro er 130.
Inde i byen er der altså flere steder, hvor det ikke er muligt at cykle max hastighed :-(

Mvh John Gorm Hansen

TrineLouise
Indlæg: 28
Tilmeldt: 07 maj 2010 09:37
Kontakt:

Re: Hjælp ... til ny elcykel .... førstegangskøber :-)

Indlæg af TrineLouise » 03 mar 2011 13:27

Hej John.
Det lyder faktisk meget som det mit pulsur (Polar) fortæller mig om min egen 10 km-tur Virum-Hellerup.
Jeg har så også noget togrejse osv, så hele min transport til OG fra arbejde med trapper på stationer osv. svarer i kalorier til en spinningtime. Men altså med knap så høj puls.

elcykelvip
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16 mar 2011 14:48

Re: Hjælp ... til ny elcykel .... førstegangskøber :-)

Indlæg af elcykelvip » 16 mar 2011 15:24

Jeg vil først anbefale alle at søge el-cyklen hos sin cykelhandler, som kan både vejlede, og servicere, feks så har jeg lige set en Elvira Madi til 6499kr betaling up front, og levering en gang....men hvem ved hvornår? og hvor de reklamerer med markedets største batteri 10Ahx36V???

Det er ikke korrekt, for jeg ved da med sikkerhed, at feks Promovec elcyklerne, kan leveres standard med 12Ahx36V = 432Wh på alle modeller og det batteri er mindst 15% større pr kapacitet end 10AhX36V =360Wh og gir rækkevidde på 80km eller mere???

go tur derude :geek:

John Gorm
Indlæg: 31
Tilmeldt: 21 feb 2011 16:01

Re: Hjælp ... til ny elcykel .... førstegangskøber :-)

Indlæg af John Gorm » 16 mar 2011 19:45

Hej Cykelvip
Jeg havde nogle af de samme bekymringer som du. Jeg købte derfor min cykel kontant ved levering hos Ebikeshop, da jeg hentede den d. 26 februar.
Den kostede 10500 incl. Cateye cykelcomputer, godkendt lås, Schwalpe kevlerdæk, samt en batteri opgradering LiFePo således, at batteriet er 36v11Ah.
Jeg har nu haft cyklen i 18 dage og har kunnet lave noget statistik, sammenlignet med min almindelige cykel.
Min gennemsnitshastighed på en tur til mit arbejde (fra Glostrup til Borups Allé ...10 km), på min almindelige cykel var 18km/h ca. 30-32 min
På elcyklen 23-24 km/h og ca. 23 min. Max hastighed 39,4 km/h (medvind). Max puls 162. Gennemsnits puls omkring 130. Motionen er ca. den samme målt på Garmin 305.
Jeg har kørt 210 km og sparet ca. 230 kr i benzin.
Cyklen har kørt fint og lidt overaskende. Jeg havde forventet, at den blev meget svær at træde, når jeg kom over 25 km/h. Men det virker som om, at cyklen hjælper til helt op til 30 km/h, med en helt glidende overgang. Min march hastighed er omkring 27 -29 km/h.
Tæt på en fornøjelse :-).
Jeg har stadigvæk en lille bekymring ... jeg kender jo ikke EbikeShop så godt. Jeg har ikke nogle referencer ... Jeg håber naturligvis på en god behandling, hvis der skulle opstå problemer.
Iøvrigt så virker batteriet meget overbevisende. Det længste jeg har kørt ... er 30 km. Her brugte jeg kun 1 streg og streg nr 2 blinkede ind i mellem. Der er 4 streger på indicatoren.
Jeg er meget glad over, at kunne cykle næsten hver dag til arbejdet.
Mvh

elcykelvip
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16 mar 2011 14:48

Re: Hjælp ... til ny elcykel .... førstegangskøber :-)

Indlæg af elcykelvip » 16 mar 2011 21:08

John Gorm skrev:Hej Cykelvip
Jeg havde nogle af de samme bekymringer som du. Jeg købte derfor min cykel kontant ved levering hos Ebikeshop, da jeg hentede den d. 26 februar.
Den kostede 10500 incl. Cateye cykelcomputer, godkendt lås, Schwalpe kevlerdæk, samt en batteri opgradering LiFePo således, at batteriet er 36v11Ah.
Jeg har nu haft cyklen i 18 dage og har kunnet lave noget statistik, sammenlignet med min almindelige cykel.
Min gennemsnitshastighed på en tur til mit arbejde (fra Glostrup til Borups Allé ...10 km), på min almindelige cykel var 18km/h ca. 30-32 min
På elcyklen 23-24 km/h og ca. 23 min. Max hastighed 39,4 km/h (medvind). Max puls 162. Gennemsnits puls omkring 130. Motionen er ca. den samme målt på Garmin 305.
Jeg har kørt 210 km og sparet ca. 230 kr i benzin.
Cyklen har kørt fint og lidt overaskende. Jeg havde forventet, at den blev meget svær at træde, når jeg kom over 25 km/h. Men det virker som om, at cyklen hjælper til helt op til 30 km/h, med en helt glidende overgang. Min march hastighed er omkring 27 -29 km/h.
Tæt på en fornøjelse :-).
Jeg har stadigvæk en lille bekymring ... jeg kender jo ikke EbikeShop så godt. Jeg har ikke nogle referencer ... Jeg håber naturligvis på en god behandling, hvis der skulle opstå problemer.
Iøvrigt så virker batteriet meget overbevisende. Det længste jeg har kørt ... er 30 km. Her brugte jeg kun 1 streg og streg nr 2 blinkede ind i mellem. Der er 4 streger på indicatoren.
Jeg er meget glad over, at kunne cykle næsten hver dag til arbejdet.
Mvh
Hej John Gorm

Reglerne er max 25kmt, derefter skal motor slå fra! dog kan man let træde videre, og dermed cykle hurtigere!

Mht batteri indikator visningen, så er de vejledende, og hvis du kører distancen fuldt ud, så vil du opleve, at de sidste streger "forsvinder hurtigere" på et batteri som er ved at være brugt, end da batteriet var nyopladet, og på de første kørte km! ;)

Jeg er glad på dine vegne, at du bruger din el-cykel tit, da det er rent faktisk også er den allerbedste måde at holde sit batteri i topform på, det gælder hvertfald for hardcells Panasonics Li-Ion genopladelige, bestemt ikke at forveksle med de langt billigere Polymer Li-Ion, som typisk bliver brugt på "tilbudscykler, eller haraldnyborg modeller" batteri er et let sted for producenten at spare mange penge! :)

Men kør løs, og nyd at der ikke er modvind og bakker på distancen længere :-) Jacob Haugaard fik jo ret ...

Besvar