Kit til montering på Nihola ladcykel

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Besvar
Jeppe1856
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11 aug 2011 16:08

Kit til montering på Nihola ladcykel

Indlæg af Jeppe1856 » 11 aug 2011 16:17

Hej Forum,
Jeg har en Nihola ladcykel, som jeg er meget glad for, og som jeg givetvis vil blive endnu gladere for, hvis jeg kan få lidt hjælp fra en elmotor. Jeg vil forsøge at finde plads til batteriet i kabinen foran, og hvis det er for besværligt vil jeg anvende bagagebærer.
Nihola tilbyder montering af et Bionx system for 14.000 kroner, hvilket jeg dog anser som for dyrt.

Derfor vil jeg spørge jer om I har erfaringer med eftermontering af DIY kits på ladcykler til en bedre pris?
Eller om I kan anbefale et kit, som også kan monteres på en nihola (26tommer baghjul)?

mvh Jeppe

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Kit til montering på Nihola ladcykel

Indlæg af Vildkat » 13 aug 2011 10:54

Med Nihola ladcyklen har du flere muligheder.
1) Du kan montere en løsning, hvor motoren trækker direkte på kæden.
Fordel: Du skal ikke ændre på dit gear system, og ladcyklen kører stærkere ved de tunge gear. Det er en let (vægt) løsning.
Ulempe: Kranken skal ud, og du skal nok købe en større batteriløsning (T-hansen har stumper som passer til 24V).
Henvisning:
http://www.elcykling.dk/viewtopic.php?f=17&t=336

2) Hvis du montere et 26" navmotor, skal du sikre dig at der er plads til dit bagnav. Der er forskel på om du har indvendige gear, eller udvendige gear med navmotor. Du skal også se om der er et "øje" til gear skifteren for udvendige gear.
Henvisning:
http://www.ecoride.dk/98-bakhjulskonvertering

3) Fra tyske Akkurad har både en kædeløsning, og navmotorer, men prisen er højere så vidt jeg kan regne ud.
Henvisning:
http://www.akkurad.com/index.html

Håber det gav lidt mere lys over sagen.

krk
Indlæg: 13
Tilmeldt: 19 aug 2010 22:13
Min elcykel: Liggecykel under ombygning til elcykel
Geografisk sted: Ringe

Re: Kit til montering på Nihola ladcykel

Indlæg af krk » 17 aug 2011 23:13

Hej Jeppe

Jeg har forsynet min liggecykel med el elcykel-kit fra Ecoride. De leverer kit ti både for- og baghjul til 26 og 28 tommers hjul.
Kittet koster 3000 svenske kr og batteriet (36V, 10 Ah) 2900 svenske kr.
Du kan finde firmaet på http://ecoride.se
Jeg købte og monterede et kit i efteråret 2010. Hen over vinteren dørkede batteriet, men firmaet byttede det til et nyt, selv om jeg først reklamerede over et halvt år efter købet. I Sverige har man, så vidt jeg kan forstå, garanti på ét år på alle dele - også batteriet.
Systemet har fungeret upåklageligt siden foråret og gør det endnu.

Vh
Kristian Krægpøth

iltempogigante
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20 jan 2012 11:48

Re: Kit til montering på Nihola ladcykel

Indlæg af iltempogigante » 20 jan 2012 11:54

Hej Jeppe.

Jeg har fået med samme overvejelser som du vdr. min Nihola (og finder heller ikke Nihola elløsningen attraktiv økonomisk) - er interesseret i at høre, hvad du kom frem til og dine eventuelle erfaringer efterfølgende.

Venlig hilsen

Marcus

prwarming
Indlæg: 1
Tilmeldt: 03 aug 2012 23:05

Re: Kit til montering på Nihola ladcykel

Indlæg af prwarming » 03 aug 2012 23:16

Hej Jeppe, Marcus og andre.
Jeg har som jer stået i samme situation og ønsket elmotor eftermonteret på vores nihola ladcykel.
Var i kontakt med Nihola der efter sigende tager ca. 15.000,- plus montering.
Denne melding gjorde mig tilpas kreativ og byngyndte derfor at samle forskellige stumper sammen så jeg selv kunne kaste mig over opgaven.
Jeg har (på www.dba.dk) samlet et komplet kit (navmotor, batteri, kabler, krank og pedalsæt, gearskifter, geararm. kæde osv.

Hvis i på www.dba.dk søger på 'nihola elmotor' kan i finde min annonce.

Mvh
PR

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Kit til montering på Nihola ladcykel

Indlæg af Vildkat » 04 aug 2012 20:52

:) Det lyder godt med det private initiativ, og et batteri på 21Ah skal man ikke gå af vejen af.

Vrestoraner
Indlæg: 10
Tilmeldt: 08 feb 2014 16:22

Re: Kit til montering på Nihola ladcykel

Indlæg af Vrestoraner » 08 feb 2014 16:51

En stor udveksling af oplysninger.

Besvar