Erfaring med Ebike Voyager

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Besvar
mvdb3
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30 jun 2008 09:56

Erfaring med Ebike Voyager

Indlæg af mvdb3 » 30 jun 2008 10:01

Er der nogen der har erfaring med denne cykel? Den forhandles på hjemmeside http://www.ebikeshop.dk.
Hvad er fordele/ulemper?
Hvem producerer cyklen?
Hvilke alternativer er der til en pris på 8,000 DKK?

På forhånd tak for hjælpen.

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Erfaring med Ebike Voyager

Indlæg af dk1 » 30 jun 2008 11:12

En af de bedste elcykler man kan få i det prisleje er en Marathon som fås i både en herre og en dame model til 8995,-
http://www.fantombike.dk/products/produ ... uItemID=69

Den model du viser i linket ser ud til at være en gammel model med blybatteri, og hvor man typisk havde batteriet stående bag ved sadelpinden. Ulempen ved de cykler er at de ikke kan køre så langt per opladning, og at de er rimelig tunge.

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Erfaring med Ebike Voyager

Indlæg af dk1 » 30 jun 2008 11:17

...glemte at nævne at ulempen ved batteri bag sadelrøret også er at cyklen bliver længere, da en større "aksel" afstand er nødvendigt for at få plads til batteriet.

Gojoin
Indlæg: 3
Tilmeldt: 06 mar 2009 22:35

Re: Erfaring med Ebike Voyager

Indlæg af Gojoin » 04 apr 2009 19:51

Den har jeg taget en tur på, og jeg synes den kører ganske godt - og batteriet er af lithium typen - 10AH 36 Volt, nok en af de cykler som har det kraftigeste batteri. Jeg synes man får ret meget cykel for pengene. Skal man sammenligne andre cykler med samme størrelse batteri - så komme man nemt af med 12-13000 kr.

Hvorfor er det lige at det er en ulempe at cyklen bliver længere?

Jeg synes det vigtigeste er at motoren sidder bag på - da forhjulstrukne bl.a. slider styr-lejet.

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Erfaring med Ebike Voyager

Indlæg af dk1 » 06 apr 2009 23:52

Jeg kan nævne blot nogle få fordele ved "forhjuls træk"

Cyklen bliver "2-hjul trukket", og der kan reguleres på power på begge hjul samtidigt, via f.eks tråd, gearvalg og gashåndtag (hvis cyklen har det)

Ved valg af forhjulstræk, har man den fordel at man kan have fodbremse i bag, og samtidig have indvendige gear. man kan ikke have alle 3 ting i baghjulet.

Vedligehold er lettere i forhjul, end i baghjul. Styr leje er ret let at lave holdbar, da man der har mulighed for ret kraftige lejer.

En for lang cykel giver ikke den samme balance, og skal man have en trailer bagefter, biler vogntoget ret langt.

Ikke mindst for de forfængelige, er et batteri i bagagebærer noget lettere at skjule, f.eks med sadel tasker, end et batteri der står lodret bag sadelstang.

Besvar