Hjælp til køb af el-cykel

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Besvar
Steerman
Indlæg: 1
Tilmeldt: 04 okt 2011 08:28

Hjælp til køb af el-cykel

Indlæg af Steerman » 04 okt 2011 08:33

Hej alle

I dag har jeg 10 km hver vej på arbejde. Fra den 12. okt. har jeg 22km hver vej, og jeg har "lettere" dårlige knæ. Så jeg har tænkt på at skifte min normale cykel ud, med en el-cykel.

Jeg er faldet over de her 2:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=587 ... 1139968922

http://www.nettorvet.dk/vare/mustang-el ... errecykler

Dog kan jeg ikke finde ud af, hvilken en af disse 2, der er bedst at købe? Eller om jeg burde købe en helt 3.?

Håber i kan hjælpe mig.

Pft.

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Hjælp til køb af el-cykel

Indlæg af dk1 » 04 okt 2011 11:42

Umiddelbart er Nettorvet nede lige i øjeblikket, så kan ikke se hvad tekniske data er på Mustang cyklen.
Mener dog at den også har et 24Volt 10AH batteri, og så har du samme problem med begge cykler, da den faktiske distance vil kunne køre 30-35km på en opladning, hvis man benytter max hjælp og en gennemsnits hastighed på de 20-25km/t.

Altså skal du regne med at skulle oplade i begge ender af din tur, og i hvertfald i vinter halvåret, hvor det er koldt. (Giver mindre effekt fra batteriet, og mere faktisk vindmodstand når det er koldt)

Forventer du at skulle nøjes med at oplade en gang om dagen, skal du have et batteri på minimum enten 24Volt 14AH (findes ikke), eller et 36volt batteri på 9AH. Gerne større, da det eneste du er sikker på er, at batteri kapaciteten vil være faldende og ikke stigende set over år.

Når du har problemer med knæ, er det også vigtigt at det ikke er en moment styret elcykel du får, men det har ingen af disse 2 cykler så vidt jeg husker. (En moment styret elcykel, hjælper til alt efter hvor hårdt du træder)

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Hjælp til køb af el-cykel

Indlæg af Vildkat » 04 okt 2011 11:51

Jeps. Dk1 har ret. Batteriet er på 24V/10Ah. Så du skal for at ikke at mishandle batteriet lade det op på arbejdet. Du vil få reduceret batteri levetiden, ved at lave hårde afladninger.


Jeg har begge typer i min husstand, og en af forskellene er forlygten. Mustang har kryton pære (hvidt) og Life har diodelys (blåtskær). Det hvide lys er klart det bedste, men diodelyset har meget længere levetid, plus de springer ikke, men bliver svagere med tiden (Efter 50.000 timer). Cyklerne kommer fra samme fabrik, og har samme batteri. Elektronikken er også den samme. Skruerne har let ved at ruste. Batteriet er billig i genanskaffelse omkring 2300kr.

Reservedelene kan købes fra T-hansen, og Kvickly har cykelservice for udvalgte varehuse.

Der findes mange forskellige modeller, og som altid er det et spørgsmål om temperament.

Motoren er kun på 200W, og går du til 36V systemer får du 250W, og det har betydning for, hvis der er mange bakker, hvor du skal køre.
Affjedring har betydning for vægten, og for komforten, og de koster mere (som regel omkring 12000kr og opefter).

Sidst og ikke mindst kan du tænke taktisk. De nævnte modeller kostede omkring 7000-8000kr for 1-2 år siden, og om 3 år kan du få mere cykel til samme pris. Den nyeste model fra Mustang cyklen har et speedometer på (pris omkring 8000kr).

De kommende elcykler vil ligge på 60-100km rækkevide.

Personlig er jeg tilfreds med min mustang elcykel, og den løser mit transportbehov.

Besvar