Køb af billig 36v / 9a/10a - hvilken er bedst ?

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Besvar
Sonder
Indlæg: 1
Tilmeldt: 04 sep 2012 20:38

Køb af billig 36v / 9a/10a - hvilken er bedst ?

Indlæg af Sonder » 04 sep 2012 21:40

Hej jeg er ny her på forummet men har læst her de sidste par uger, og det er super spændende.

Jeg har dårligt knæ og vil derfor gerne have en el-cykel.

Jeg skal cykle ca. 2 * 7 km hver dag i københavn, hvoraf 2 * 1 km er med en (lettere) trailer bagpå med 2 børn.

Jeg går ud fra at det så helst skal være en med motor på forhjulet, ift. traileren.

Da jeg også skal transportere en ret stor og tung bærbar har det været svært da der også skulle være plads til en stor og megt solid kurv.

Jeg har dog overbevist mig selv om den her til 7999 fra thansen, der virker til mest value for under 8000 kr:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=758 ... -884192374

Jeg har studset over at de nævner det højeste trin (trin 3) til hjælp op til 22 km/t (jeg troede det var 25 km/t) - synes også det lyder vildt at det batteriet kun holder til 500 opladninger.

Anyways, er lige faldet over over denne her fra Jensen Cykler til 8999 (3 gear):

http://www.jensenbikes.dk/6-billige-el-cykler

Den er perfekt til mig, da min computer kan ligge på "mini-ladet" og den også har motor på forhjulet.

Jeg er lige nu helt hooked på at købe den, men ville lige tjekke her først om der var noget jeg havde overset, da det er en kæmpeinvestering for mig, og ikke vil købe noget møg.

Jeg går udfra at de begge er uden momentstyring.

Hvis jeg køber Jensen-cyklen tror jeg at jeg nøjes med 3 gear, da mit knæ alligevel ikke kan tåle belastning - hvad synes i ?

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Køb af billig 36v / 9a/10a - hvilken er bedst ?

Indlæg af Thomas » 14 feb 2014 22:35

Den fra Jensen ser da spændende ud, og fås stadigvæk.
Er en fejl at købe med kun 3 gear, da du jo skal hjælpe med at træde i pedalerne, så 7 gear er mere passende.

Den er godt nok steget til 9.998 kr, men virker rimeligt billigt for en komplet cykel med batteri.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Besvar