Hvilken cykel skal jeg købe

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Hvilken cykel skal jeg købe

Indlæg af Terminator » 27 feb 2014 11:10

Dine indlæg lugter langt væk af reklame!! Dårlig stil efter min mening!!!! :shock:
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Hvilken cykel skal jeg købe

Indlæg af Terminator » 27 feb 2014 11:11

Dine indlæg lugter langt væk af reklame!! Dårlig stil efter min mening!!!! :shock:
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Elcykelexperten
Indlæg: 12
Tilmeldt: 27 feb 2014 10:33

Re: Hvilken cykel skal jeg købe

Indlæg af Elcykelexperten » 27 feb 2014 11:29

Terminator skrev:Dine indlæg lugter langt væk af reklame!! Dårlig stil efter min mening!!!! :shock:
Det var ikke meningen. Er det pga. links? Ville blot fortælle om min elcykel, og erfaring med elcykler. Har selv undersøgt markedet meget og må bare konstatere at alle de billige kina-modeller fra Bilka, Cykelland, thansen, m.f. ikke kan hamle op med Winora, Gazelle og e-fly. Hvad mener du?

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Hvilken cykel skal jeg købe

Indlæg af Terminator » 27 feb 2014 11:59

MIN mening er at det lugter af reklame!!

Man behøver vel ikke at være administrator for at have en mening der er modsat din?

Jeg har IKKE nægtet dig at ytre din mening om el-cykler, men for MIG lugter det langt væk af reklame, hvorfor? Fordi du poster i de seneste indlæg om nøjagtig det samme, nemlig Winora og linker til epo-cykler!!! Du fremhæver endda Winora med fed skrift.
Og dette lugter da langt væk af reklame: "Winora batteriet har fået tildelt Seal Batso. Dette mærkat tildeles kun batterier, der kunne opfylde høje krav til sikkerhed, miljøbeskyttelse og overholdelse af internationale standarder i en speciel testprocedure"
Du skriver endvidere "KØB Winora" som overskrift i et af indlæggene. Lugter af reklame.
Jeg tager ikke indlæggene seriøse, om andre gør det er jo op til dem, for mig er dine indlæg bare så søgte!
Sjovt du har fjernet billeder af Winora cykler i et par af indlæggene.
Desuden er det meste sakset fra epo-cyklers hjemmeside om Winora, det kunne jo være en tilfældighed....meeeeeeen.... ;)

Mvh
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Elcykelexperten
Indlæg: 12
Tilmeldt: 27 feb 2014 10:33

Re: Hvilken cykel skal jeg købe

Indlæg af Elcykelexperten » 27 feb 2014 14:10

Terminator skrev:MIN mening er at det lugter af reklame!!

Man behøver vel ikke at være administrator for at have en mening der er modsat din?

Jeg har IKKE nægtet dig at ytre din mening om el-cykler, men for MIG lugter det langt væk af reklame, hvorfor? Fordi du poster i de seneste indlæg om nøjagtig det samme, nemlig Winora og linker til epo-cykler!!! Du fremhæver endda Winora med fed skrift.
Og dette lugter da langt væk af reklame: "Winora batteriet har fået tildelt Seal Batso. Dette mærkat tildeles kun batterier, der kunne opfylde høje krav til sikkerhed, miljøbeskyttelse og overholdelse af internationale standarder i en speciel testprocedure"
Du skriver endvidere "KØB Winora" som overskrift i et af indlæggene. Lugter af reklame.
Jeg tager ikke indlæggene seriøse, om andre gør det er jo op til dem, for mig er dine indlæg bare så søgte!
Sjovt du har fjernet billeder af Winora cykler i et par af indlæggene.
Desuden er det meste sakset fra epo-cyklers hjemmeside om Winora, det kunne jo være en tilfældighed....meeeeeeen.... ;)

Mvh
Trods alt tak for tilbagemelding. Kan godt se hvad du skriver. Dog synes jeg det er svært at skrive noget godt om ens elcykel uden det lyder "reklame" agtig. Batterierne er et kæmpe issue og Batso mærket er derfor er et vigtig kvalitetsstempel. Forskellige batterier på 240Wh burde kunne køre lige lange hvis andre forhold som vægt, vej, vejr, m.m. er ens.Tilfældet er bare at der er meget forskel på kvaliteten af batteriet. Så hvis man kan nøjes med en weekend elcykel skal man købe de billige kinamodeller fra Bilka og Coop, men hvis det er en hverdgas pendler elcykel skal man købe en Winora eller e-fly.
Hvis jeg har fjernet nogle af billederne er det en fejl. Jeg tjekker lige og uploader dem igen. Så skal jeg nok rette teksten til "Køb Winora".
Hvilken elcykel kører du rundt på?

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: Hvilken cykel skal jeg købe

Indlæg af Terminator » 27 feb 2014 15:57

Det er da bare ok :D
Men jeg ændrer ikke min mening, men uanset det, er du nok en rar person og jeg går ikke efter dig som person, blot de næsten enslydende "reklame-indslag" :D

Hvad cykel jeg har, søg og du skal finde :D http://www.elcykling.dk/search.php?keyw ... t=S%C3%B8g

Mvh
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Hvilken cykel skal jeg købe

Indlæg af Vildkat » 27 feb 2014 22:09

Bare en bemærkning: Forhandlere er mere end velkommen til at præsentere deres nyeste cykler under fanebladet "Køb", og selvfølgelig velkommen til at blande sig i debatten.
Jeg er dog ikke enig med at Kineser cykler er dårligere end "mærkecykler". Nogle gange er Kineser cykler dårligere, men alle cykler bliver stort set produceret i Kina, og det samme gælder for elektronikken.

OdinTor
Indlæg: 53
Tilmeldt: 20 feb 2014 15:21

Re: Hvilken cykel skal jeg købe

Indlæg af OdinTor » 27 feb 2014 23:23

Vildkat skrev:Bare en bemærkning: Forhandlere er mere end velkommen til at præsentere deres nyeste cykler under fanebladet "Køb", og selvfølgelig velkommen til at blande sig i debatten.
Jeg er dog ikke enig med at Kineser cykler er dårligere end "mærkecykler". Nogle gange er Kineser cykler dårligere, men alle cykler bliver stort set produceret i Kina, og det samme gælder for elektronikken.
Jeg er enig i dit synspunkt omkring forhandlere. Det ville dog være rart, at det fremgik tydeligt, det var en forhandler.
Mvh.

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Hvilken cykel skal jeg købe

Indlæg af dk1 » 28 feb 2014 00:09

Syntes de samme indlæg kommer igen i 3-4 tråde... Er det robot spamming ?

Nå men lige en kommentar til ovenstående omkring batteri kvalitet, så har Move Easy siden sidste år tilbudt en 3 års garanti på batteri og 4 års garanti på motor.
Det kan godt ske man kan vise fine titler/navne som "Seal Batso", men en garanti som Move Easy giver på både motor og batteri, syntes jeg er et kvalitets argument og ikke bare salgssnak.

Der er masser af elcykler på markedet hvor reklamations retten kun er de lovpligtige 6 måneders garanti plus 18 måneders reklamations ret, hvilket er væsentligt dårligere.

Hos de fleste kendte mærkevarer-elcykler tilbydes der 2 års garanti på både motor og batteri. Flere mærker giver dog 3 års garanti på motor.

Har lagt mærke til at man begynder at tilbyde op til 5-8 års garanti på batterier på nogle elbiler som f.eks Tesla. Det kunne være lækkert at det også kom på elcykel batterier.

I andre EU lande tilbyder nogle mærker at man kan tegne en tillægs-købs-forsikring for ca 100 euro, som giver 5 års holdbarheds garanti på elcykel batteri, men det tillader dansk markedsførings lov efter sigende desværre ikke.

Besvar