Hvilken cykel skal jeg købe

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
hli
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17 aug 2008 18:38

Hvilken cykel skal jeg købe

Indlæg af hli » 17 aug 2008 18:42

Jeg er nybegynder på dette felt, og vil gerne have den bedste el-cykel - hvad er det for en? Jeg skal bruge den som dagligt transport middel, kun et par kilometer, men da den skal erstate en bil, skal jeg ind i mellem lidt længere ture til indkøb mm. Jeg vil gerne have en driftssikker og ordentlig cykel. og da de fleste cykler næsten koster det samme, er det svært for mig at vurdere. Kom gerne med nogle anbefalinger!

Brugeravatar
MtM
Indlæg: 10
Tilmeldt: 09 maj 2008 07:13

Re: Hvilken cykel skal jeg købe

Indlæg af MtM » 18 aug 2008 20:09

Hej Hli

Hvis den skal se ud som en "alm." cykel...
Kan jeg anbefale en Raleigh cykel.
Har selv http://www.raleighbikes.dk/Default.aspx ... uctID=2478 som jeg er okay tilfreds med.. dog har den fodbremse på baghjulet og det vil jeg ikke have på en evt ny cykel!
Men husk at Raleigh, Winter eller MBK er samme type el-cykel... de bliver også lavet samme sted..
så det er en spg. om smag og behag..

Dog lige en ting :!:
KØB den nu hos en forhandler der har styr på el-cykler, der er desværre stor forskel på hvor meget de ved om dette.. :cry:

Held og lykke med købet ..
MtM

Svend Åge Nielsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: 21 mar 2008 22:34
Geografisk sted: Norddjursland

Re: Hvilken cykel skal jeg købe

Indlæg af Svend Åge Nielsen » 19 aug 2008 14:06

hej hli
Jeg har selv en mozart fra move easy. som jeg har kørt på lidt over 1 år.Men jeg synes der har været for mange småting ivejen. Sidst knækkede en lille metaldims batteriet går ind på som gir forbindelse til motoren. Da jeg ringer til cykelhandleren for at få en ny dims, kan han ikke skaffe en fordi importøren har 3 eller 4 ugers ferie.Så måtte jeg selv finde noget, men det er for dårligt at cykelhandeleren ikke ligger inde med de dele der slides. Så det er meget vigtig med en engageret cykelhandeler. Min virker meget hjælpeløs. :cry: Jeg ville prøve en maraton fra pro-
movec hvis jeg skulle ha en idag.
Vær opmærksom på batteriet. mit er et 5A/h som ifølge reklamerne indeholder fra 25-40 km. men i virkeligheden ikke har over 20km.Hvis der blir minus grader tror jeg det vil være godt hvis man kunne isolere batteriet. To gange i det tidlige forår var jeg ude for min lader lyste rødt fordi batteriet var blevet for koldt, men det virkede alle 10 km.
Endelig vil jeg anbefale de der punkterfrie dæk. Jeg har ikke været punkteret siden. :D

hli
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17 aug 2008 18:38

Re: Hvilken cykel skal jeg købe

Indlæg af hli » 19 aug 2008 17:38

Tak for jeres svar - jeg har nu undersøgt markedet og er blevet meget klogere, men det gør det jo ikke spor nemmere. Har bl.a. set og prøvet en Batavus Padova - super lækker (men dyr 18.800,-). Er der nogen der har erfaringer med den?

Svend Åge Nielsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: 21 mar 2008 22:34
Geografisk sted: Norddjursland

Re: Hvilken cykel skal jeg købe

Indlæg af Svend Åge Nielsen » 20 aug 2008 10:38

Den ku jeg godt tænke mig at se .Kan du ikke ligge et link ind på den, så der var noen tekniske data at studere.Jeg mindes ikke og have set den på mine cykelture rundt på nettet og på linkssiden.Men hvis du skal sammeligne prisen med en bil, så er det vel ikke så galt i længden. Du har ikke overvejet om det kunne lade sig gøre at importere en af de der 3. generations elcykler fra usa eller japan. Stod de ikke til 1500 dollars.Hvor lang en prøvetur fik du? Dit største problem med en elcykel istedet for en bil vil være at holde frosten væk fra batteriet.

hli
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17 aug 2008 18:38

Re: Hvilken cykel skal jeg købe

Indlæg af hli » 20 aug 2008 19:19

Her er et par links - det er alt hvad jeg lige kan finde, men jeg har kataloget fra Batavus. Der er flere modeller og de hedder Padova: Easy City, Easy Sportive eller Easy Royal Class. Min cykelforhandler fortalte mig, at det var RollsRoyce modellen inden for cykler (både alm og el) - da jeg havde prøvet den føltes de andre cykler noget mere "amatør"agtige - det var gennemført teknologi og kvalitet. De er svære at finde hos forhandlerne - jeg har ringet til mindst 10 i Storkøbenhavn, og enten er de udsolgt, eller også forhandler de dem ikke (de er dyre og markedet er stadig ungt).

http://e-pages.dk/hip/38/12
http://www.batavus.dk

Jens Ove
Indlæg: 3
Tilmeldt: 09 aug 2008 17:34
Geografisk sted: Brabrand

Re: Hvilken cykel skal jeg købe

Indlæg af Jens Ove » 25 aug 2008 22:19

Jeg er meget glad for min Schwinn Streamline. Flot design og den fungerer fint også når den løber tør for strøm efter lidt over 30 km. Jeg har også som du tilvalgt el-cyklen frem for at køre i bil. (bilen er dog ikke solgt). Cyklen har jeg købt ved cykel fagmand for at være sikker på god service.

hli
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17 aug 2008 18:38

Re: Hvilken cykel skal jeg købe

Indlæg af hli » 02 sep 2008 21:25

Så er cyklen købt - efter megen reserch og prøvning af flere forskellige mærker var jeg ikke i tvivl - Batavus overgår dem alle!! Tåler ikke sammenligning med Maraton, Winter, Raleigh, Schwinn mfl. Den er også noget dyrere - men da den erstatter en bil som jeg solgte, så ville jeg gerne ofre det mere. Den er i en gennemført høj kvalitet og så kan man ikke se det er en elcykel - batteriet er integreret i forgaflen, og så er den elektroniske styring super. Jeg har fået en super fin betjening hos Astrup Cykler i Albertslund. Albertslund kommune har forøvrigt købt 10 elcykler til rådhusets ansatte - det er også Batavus.

Vrestoraner
Indlæg: 10
Tilmeldt: 08 feb 2014 16:22

Re: Hvilken cykel skal jeg købe

Indlæg af Vrestoraner » 08 feb 2014 16:52

Jeg kunne virkelig godt lide denne information.

Elcykelexperten
Indlæg: 12
Tilmeldt: 27 feb 2014 10:33

Re: Hvilken cykel skal jeg købe

Indlæg af Elcykelexperten » 27 feb 2014 10:52

Winora laver nogle fede modeller.
Jeg har flere venner der har elcykler. Mange begår den fejl at købe en af de billige elcykler. Fint til små ture (10-15km). Batterierne på de billige elcykler har ikke så lang rækkevidde selvom kw-timer er det samme, som på de dyrere elcykler. Som daglig pendler er man nød til af ofre lidt mere på en elcykel. Jeg har selv en fed Winora XP2 (374wh). Jeg kører meget blandet kørsel og kører typisk mellem 60-80km på en opladning. Winora batteriet har fået tildelt Seal Batso. Dette mærkat tildeles kun batterier, der kunne opfylde høje krav til sikkerhed, miljøbeskyttelse og overholdelse af internationale standarder i en speciel testprocedure.
Jeg købte min som demo hos http://www.epo-cykler.dk/product.php?id_product=1142
Elcyklen havde kun kørt få km og var 3 mdr. gammel. Jeg fik 4000kr. i kontant rabat. Winora kan varmt anbefales ;)
Vedhæftede filer
bild.php-18.png
Winora XP2
bild.php-18.png (186.22 KiB) Vist 26778 gange
Senest rettet af Elcykelexperten 28 feb 2014 15:46, rettet i alt 1 gang.

Besvar