Erfaringer med Raleigh

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Besvar
Kil
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13 feb 2013 09:40

Erfaringer med Raleigh

Indlæg af Kil » 24 feb 2013 21:41

Hej
Et hurtigt spørgsmål. Er der nogen her på sitet, der har erfaringer med Raleigh HS Impulse cykler? :?: tak på forhånd

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Erfaringer med Raleigh

Indlæg af dk1 » 24 feb 2013 23:05

Det er da ikke en dansk Raleigh ?

Raleigh er forskellig fra land til land, og syntes ikke lige jeg har hørt om HS....

wizcarlo
Indlæg: 29
Tilmeldt: 03 jun 2012 06:44

Re: Erfaringer med Raleigh

Indlæg af wizcarlo » 26 feb 2013 08:55

dk1 skrev:Det er da ikke en dansk Raleigh ?

Raleigh er forskellig fra land til land, og syntes ikke lige jeg har hørt om HS....
Google er som sædvanligt, din ven.

http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... leigh.html

Det er en tysk model med Panasonic Impulse centermotor.

Der er en til salg i DK i Den blå Avis.

http://www.dba.dk/elcykel-raleigh-hs-im ... -89946595/

En der selv har importeret den fra Tyskland. Et godt køb, som jeg godt kunne have sprunget på, hvis jeg havde haft gysserne.

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Erfaringer med Raleigh

Indlæg af Vildkat » 27 feb 2013 11:59

Jeg har ikke prøvet den, men i forhold til prisen og i forhold til batteriet, virker det som et godt købt.

Vær opmærksom på om slid delene (bremse dele/ batteri) er lette at få fat i eller om du skal til Tyskland !!

Kil
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13 feb 2013 09:40

Re: Erfaringer med Raleigh

Indlæg af Kil » 27 feb 2013 12:24

mange tak for bemærkninger ;)

Jhe
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14 apr 2013 15:07

Re: Erfaringer med Raleigh

Indlæg af Jhe » 14 apr 2013 15:10

De tyske Raleigh, går under navnet Kalkhoff i danmark. De har en del hos ebikecenter.dk

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Erfaringer med Raleigh

Indlæg af dk1 » 14 apr 2013 22:38

Der må svare til modellen Impuls fra Gazelle, men som i Danmark kun kan fås med et 36 volt 15,5 ah batteri.
www.fantombike.dk/pl/El_Cykel_oversigt_ ... e_380.aspx

Den kører fantastisk, og har f.eks 2 hydrauliske håndbremser, samt fodbremse og er lavet i høj kvalitet.

Den er lige kommet på markedet, og fås i både en dame og en herre version. Umiddelbart et af de bedste bud på markedet med krank motor system.

Jhe
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14 apr 2013 15:07

Re: Erfaringer med Raleigh

Indlæg af Jhe » 17 apr 2013 08:18

dk1 skrev:Der må svare til modellen Impuls fra Gazelle, men som i Danmark kun kan fås med et 36 volt 15,5 ah batteri.
www.fantombike.dk/pl/El_Cykel_oversigt_ ... e_380.aspx

Den kører fantastisk, og har f.eks 2 hydrauliske håndbremser, samt fodbremse og er lavet i høj kvalitet.

Den er lige kommet på markedet, og fås i både en dame og en herre version. Umiddelbart et af de bedste bud på markedet med krank motor system.

Helt enig med modellen - det er en der svarer til. Gazelle er, som du skriver lige kommet til landet, hvor Kalkhoff/Raleigh/Derby Cyclewerke har udviklet motoren og har en sortiment på mere end 20 forskellige modeller med samme motor både med og uden fodbremse. http://www.ebikecenter.dk/kalkhoff/

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Erfaringer med Raleigh

Indlæg af dk1 » 17 apr 2013 20:18

Kalkhoff og Gazelle har samme ejere, hvilket nok er forklaringen, men de konkurrerer helt klart med hinanden....

I Holland siges det at Gazelle står for mere end 30% af der samlede salg af elcykler, hvilket gør dem til det største mærke der, målt på et enkelt mærke.
Derfor menes der at Gazelle vil ind på det Tyske og det danske marked, og har måske derfor nogle hårde priser på f.eks krankmotor modellen, som er hot-hot-hot syd for den danske grænse.

Gazelle startede sidste forår på det danske marked med eget direkte "salgs apparat", men var her faktisk tidligere også via dansk distributør.

Besvar