Køb af batavus stratos

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Besvar
Labondo
Indlæg: 3
Tilmeldt: 01 aug 2013 08:23

Køb af batavus stratos

Indlæg af Labondo » 01 aug 2013 08:32

Hej,
Jeg er helt ny på elcykelmarkedet, og har forsøgt at læse herinde hvilken cykel man skal købe. Jeg skal til at pendle ca. 30 km om dagen og har indtil videre været lidt forbeholden for ikke bare at cykle selv, uden hjælp, men kan samtidig se fidusen, når jeg skal hente min datter og nå frem til job uden først at skulle svede af... Så el-cykel it is. Jeg har kigget på batavus stratos og skal ud og prøvekøre den her om 2 dage, har prøvekørt ego modellen og syntes det var fantastisk sjovt at køre, og kunne godt lide funktionerne på cyklen, som er de samme som på stratos. Men er det en god cykel og er der noget jeg skal ligge særligt vægt på i købet?
På forhånd tak, Lone

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Køb af batavus stratos

Indlæg af dk1 » 01 aug 2013 08:59

Hvis du skal pendle 30km om dagen, bør du vælge en elcykel med en batteri kapacitet der er større end hos Batavus Stratos, da den ikke giver nogen overkapacitet i forhold til dit behov.
Du bør med et behov på 30km per dag minimum vælge et batteri 36volt batteri med 9AH eller over 300 watttimer.

Stort set ingen producenter laver 24volt batterier med en kapacitet på mere end de 30-40km per fulde opladning.

I praksis skal du jo køre i kulde, modvind osv, samt batteriets kapacitet vil med tiden falde, og du får tidligere kapacitets problemer med så lille et batteri.

Hvis nogen vil påstå at den kan køre længere end de ca. 40km, så er det med mindre hjælp fra elsystemet, hvilket jo heller ikke er praktisk optimalt.

Labondo
Indlæg: 3
Tilmeldt: 01 aug 2013 08:23

Re: Køb af batavus stratos

Indlæg af Labondo » 01 aug 2013 09:31

hej dk1,
tak for hurtigt respons, har du nogle gode forslag til en cykel? Den må gerne have samme stritte system sin barracuda, og skal helst se lidt sporty ud...

Labondo
Indlæg: 3
Tilmeldt: 01 aug 2013 08:23

Re: Køb af batavus stratos

Indlæg af Labondo » 01 aug 2013 09:32

Det gik lidt stærkt, samme styresystem som batavus, ingen barracuda her:-)

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Køb af batavus stratos

Indlæg af dk1 » 01 aug 2013 10:28

Batavus har ikke den cykeltype med større batteri kapacitet. De har nævnt at det nok kommer til 2014.

Besvar