BH Neo Cross

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: BH Neo Cross

Indlæg af Terminator » 27 feb 2014 11:58

MIN mening er at det lugter af reklame!!

Man behøver vel ikke at være administrator for at have en mening der er modsat din?

Jeg har IKKE nægtet dig at ytre din mening om el-cykler, men for MIG lugter det langt væk af reklame, hvorfor? Fordi du poster i de seneste indlæg om nøjagtig det samme, nemlig Winora og linker til epo-cykler!!! Du fremhæver endda Winora med fed skrift.
Og dette lugter da langt væk af reklame: "Winora batteriet har fået tildelt Seal Batso. Dette mærkat tildeles kun batterier, der kunne opfylde høje krav til sikkerhed, miljøbeskyttelse og overholdelse af internationale standarder i en speciel testprocedure"
Du skriver endvidere "KØB Winora" som overskrift i et af indlæggene. Lugter af reklame.
Jeg tager ikke indlæggene seriøse, om andre gør det er jo op til dem, for mig er dine indlæg bare så søgte!
Sjovt du har fjernet billeder af Winora cykler i et par af indlæggene.
Desuden er det meste sakset fra epo-cyklers hjemmeside om Winora, det kunne jo være en tilfældighed....meeeeeeen.... ;)



Mvh
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: BH Neo Cross

Indlæg af Thomas » 29 maj 2014 16:18

konda skrev:Jeg købte min BH Neo cross den 8 juni 2013 og jeg er rigtig glad for den , jeg var ude og prøve mange forskellige ved Arnfreds.dk i Varde, jeg prøvede blandt andet Kalkhoff elcykler og Koga elcykler de kostede mellem 16000 og 28000 men det var BH Neo jeg var og er mest glad for,BH Neo kan man ikke mærke nå man runder 25 at motoren slår fra som man kan på de andre jeg prøvede og når man gir den gass syntes jeg også den virker hurtigere,jeg har ikke haft problemer med hverken eger eller lejer,jeg har kørt 4000 km på den mest på grus cykel stier ved Ringkøbing fjord og ja det er en kanon cykel
Jeg har jo også købt en Neo Cross, og den giver tydeligvis hjælp op til 30 km/t, måske lidt mere og den kan let køres uden elektrisk assistance. Min eneste anke er de lidt billige dele, når der er tale om en cykel til 18-19.000 kr i vejl. pris.

Så vidt jeg kan vurdere er mange af problemerne løst med det nye mindre nav i baghjulet.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: BH Neo Cross

Indlæg af Thomas » 29 maj 2014 16:26

Thomas skrev:Min Neo Cross er ihvertfald en 2014-årgang, da stelnummer ender på J.

Navet er ca. 53 mm bredt målt over flangerne og har en diameter på 16 cm, til det yderste af flangen, altså præcis samme diameter som bremseskiven.
Billede
På denne 2012-model kan det gamle nav ses, som tydeligt er smallere og med større diameter.
Billede
Det nye nav kan du se her, hvor navet kun er en smule større end den største klinge bagpå.

En anden forskel på 2014-modellen er bremsegreb og kalipre som er hvide istedet for sorte, flot på styr og forgaflen, men knapt så heldigt på den sorte baggaffel.
Billede

Disse ændringer fremgår end ikke af BHs egen hjemmeside, der tydeligvis viser det gamle nav og sorte bremser.
http://www.bhbikes.com/web/en/easy-moti ... cross.html
Ovenstående er mit indlæg fra en anden tråd, og tror altså at problemerne er løst med det nye bagnav. 2-kryds opspændiing er teoretisk meget stærkere end en 1-kryds.

Billedet af det ældre nav stammer for øvrigt fra dette review:
http://www.electricbikemag.co.uk/showSt ... orynum=117
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Besvar