Driftsikker arbejdshest af en elcykel til pendling?

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Driftsikker arbejdshest af en elcykel til pendling?

Indlæg af Thomas » 12 mar 2014 15:16

http://www.fantombike.dk/pi/BH_NEO_City ... 2_230.aspx

Jeg ville nok nærmere gå efter den Neo City frem for Cross'en.

Eller evt. Street istedet for, der ligesom min A2B har 26" hjul.
Disse er bredere og absorberer efter min mening bedre ujævnhederne i asfalten.

Tag evt. efterløberen med og se om den kan sidde rigtigt, meget kommer også an på din benlængde (hvor højt kommer sadlen op).
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Cykelmamma
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11 mar 2014 13:46

Re: Driftsikker arbejdshest af en elcykel til pendling?

Indlæg af Cykelmamma » 12 mar 2014 15:20

konda skrev:Jeg er glad for min BH Neo cross har kørt 4075 km
Uden problemer undervejs?

Cykelmamma
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11 mar 2014 13:46

Re: Driftsikker arbejdshest af en elcykel til pendling?

Indlæg af Cykelmamma » 12 mar 2014 15:26

Thomas skrev:http://www.fantombike.dk/pi/BH_NEO_City ... 2_230.aspx

Jeg ville nok nærmere gå efter den Neo City frem for Cross'en.

Eller evt. Street istedet for, der ligesom min A2B har 26" hjul.
Disse er bredere og absorberer efter min mening bedre ujævnhederne i asfalten.

Tag evt. efterløberen med og se om den kan sidde rigtigt, meget kommer også an på din benlængde (hvor højt kommer sadlen op).
Tak for tips. Ville du vælge Neo City frem for Cross'en pga efterløberen eller hjulstørrelsen? Og er den mon mere driftsikker end Neo Jet'en?

Jeg er vist sådan meget standard kvindehøjde, omkring 173 cm ;)

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Driftsikker arbejdshest af en elcykel til pendling?

Indlæg af Thomas » 12 mar 2014 16:13

Cykelmamma skrev:
Thomas skrev:http://www.fantombike.dk/pi/BH_NEO_City ... 2_230.aspx

Jeg ville nok nærmere gå efter den Neo City frem for Cross'en.

Eller evt. Street istedet for, der ligesom min A2B har 26" hjul.
Disse er bredere og absorberer efter min mening bedre ujævnhederne i asfalten.

Tag evt. efterløberen med og se om den kan sidde rigtigt, meget kommer også an på din benlængde (hvor højt kommer sadlen op).
Tak for tips. Ville du vælge Neo City frem for Cross'en pga efterløberen eller hjulstørrelsen? Og er den mon mere driftsikker end Neo Jet'en?

Jeg er vist sådan meget standard kvindehøjde, omkring 173 cm ;)
Neo City frem for Neo Jet, da det er en mere komplet cykel, de har begge 700C hjul og er født med 38mm brede dæk.

Det er Street, der har de mindre 26" dæk i bredden 1,95", som vist nok er 50 mm, altså nogle meget brede dæk og med stort luftkammer, der kan opsuge ujævnheder i dårlig asfalt. Er til gengæld lidt tungere at køre på, men med gadedæk går det nok.

Spørgsmålet er jo hvor højt din sadel kommer til at sidde, så din højde er ikke afgørende, men mere din benlængde, som jeg ikke kan regne ud, den kan svinge med 10 cm, alt efter om du har lange eller korte ben.
Jeg ville f.eks. godt kunne have en klassisk efterløber på min A2B, da jeg har ret lange ben, så en vandret trækstang vil gå over batteriet.
http://www.cykelpartner.dk/efterloeber- ... 10600.html
F.eks. en model som denne, der sandsynligvis også kan bruges på elcykler med et fladt batteri bagpå.

Jeg ville nok overveje muligheden for at benytte efterløber/Gator på en almindelig cykel og så blot bruge elcyklen til arbejdet.
En billig bil ville også indgå i mine overvejelser med barn og 25 km til arbejde.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Cykelmamma
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11 mar 2014 13:46

Re: Driftsikker arbejdshest af en elcykel til pendling?

Indlæg af Cykelmamma » 12 mar 2014 18:34

Thomas skrev:
Cykelmamma skrev:
Thomas skrev:http://www.fantombike.dk/pi/BH_NEO_City ... 2_230.aspx

Jeg ville nok nærmere gå efter den Neo City frem for Cross'en.

Eller evt. Street istedet for, der ligesom min A2B har 26" hjul.
Disse er bredere og absorberer efter min mening bedre ujævnhederne i asfalten.

Tag evt. efterløberen med og se om den kan sidde rigtigt, meget kommer også an på din benlængde (hvor højt kommer sadlen op).
Tak for tips. Ville du vælge Neo City frem for Cross'en pga efterløberen eller hjulstørrelsen? Og er den mon mere driftsikker end Neo Jet'en?

Jeg er vist sådan meget standard kvindehøjde, omkring 173 cm ;)
Neo City frem for Neo Jet, da det er en mere komplet cykel, de har begge 700C hjul og er født med 38mm brede dæk.

Det er Street, der har de mindre 26" dæk i bredden 1,95", som vist nok er 50 mm, altså nogle meget brede dæk og med stort luftkammer, der kan opsuge ujævnheder i dårlig asfalt. Er til gengæld lidt tungere at køre på, men med gadedæk går det nok.

Spørgsmålet er jo hvor højt din sadel kommer til at sidde, så din højde er ikke afgørende, men mere din benlængde, som jeg ikke kan regne ud, den kan svinge med 10 cm, alt efter om du har lange eller korte ben.
Jeg ville f.eks. godt kunne have en klassisk efterløber på min A2B, da jeg har ret lange ben, så en vandret trækstang vil gå over batteriet.
http://www.cykelpartner.dk/efterloeber- ... 10600.html
F.eks. en model som denne, der sandsynligvis også kan bruges på elcykler med et fladt batteri bagpå.

Jeg ville nok overveje muligheden for at benytte efterløber/Gator på en almindelig cykel og så blot bruge elcyklen til arbejdet.
En billig bil ville også indgå i mine overvejelser med barn og 25 km til arbejde.
Tak for alle dine tanker. Jeg tror ikke der er meget andet at gøre, end at prøve det hele sammen i virkeligheden (cykel, ben, trail gator, barn) og se hvad der kan lade sig gøre.

Vi er meget hooked på netop Trail Gaitoren frem for en klassisk efterløber, da den vil give større fleksibilitet i forhold til at den kan kobles på barnets egen cykel, som også kan bruges almindeligt, så man ikke skal have to forskellige børnecykler.

Vi skal også have en lille bil, så jeg har noget at falde tilbage på hvis vejret er virkelig råddent eller cyklen strejker. Jeg vil af princip bare hellere cykle end at tage bilen, når der er tale om så relativt korte distancer 8-)

Har overvejet at smide barnet på den gamle cykel til institutionen (2,5 km fra hjem) og gemme elcyklen til den lange distance, men så skal jeg enten have elcyklen ved institutionen om natten ( :? ) eller lægge 5 km (uden elassistance, vel at mærke) til den samlede distance, da institutionen ligger i den forkerte retning. Ikke helt optimalt, nogle af delene.

Men hvor der der vilje, er der vej...

Cykelmikael
Indlæg: 36
Tilmeldt: 22 feb 2014 15:24

Re: Driftsikker arbejdshest af en elcykel til pendling?

Indlæg af Cykelmikael » 12 mar 2014 20:39

Prøv evt at kikke på en kalkhoff eller focus, med deres impulse system, der er både plads til efterløber eller en barnestole, og fåes både med indvendig eller udvendig gear, og flere batteri størrelser, en cykel der er helt fantastisk at køre på.

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Driftsikker arbejdshest af en elcykel til pendling?

Indlæg af dk1 » 12 mar 2014 22:20

Move Easy har jo Konvex modellen som har baghjulsmotor, men til gengæld ingen fodbremse.
Kan anbefale at tage en tur på Move Easy Konvex men også City, således du har prøvet hvordan det føles at køre med både forhjuls og baghjuls motor. (Med samme elsystem)
Personligt syntes jeg at BH er i samme "liga", så prøvekør sådan en også.
Move Easy har 4 års garanti på motor, og 3 år på batteri, hvor BH også yder 3 års garanti på batteri.
De 2 mærker har det tilfælles at de har en høj march hastighed, som ikke så mange andre elcykler har. Det er en stor fordel for dem der pendler over længere afstande, men prøv det selv....

Cykelmamma
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11 mar 2014 13:46

Re: Driftsikker arbejdshest af en elcykel til pendling?

Indlæg af Cykelmamma » 13 mar 2014 02:03

Super. Tak. Så blev jeg meget klogere.

I havde ikke så meget at sige om Move Easy?

Uha, den der BH Neo Cross ser lækker ud, nu jeg har haft tid til at kigge alle jeres forslag igennem. I kan nok godt regne med et snarligt besøg ude på Fantombike :-)

Er der ellers nogle seriøse elcykelforhandlere på Køge/ Stevns egnen?

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Driftsikker arbejdshest af en elcykel til pendling?

Indlæg af Thomas » 23 maj 2014 22:05

Der er kommet nye BH-modeller, bl.a. 2 herreCitymodeller med alt udstyr såsom skærme, bagagebærer og lygter.

http://www.fantombike.dk/pi/BH_Evo_City ... 8_346.aspx

Specielt EvoCity ser spændende ud og er ikke dyrere end Cross'en.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Besvar