SCO dameshopper på tilbud i Bilka.

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Besvar
Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

SCO dameshopper på tilbud i Bilka.

Indlæg af Thomas » 12 mar 2014 16:29

http://www.bilka.dk/sport-og-fritid/spo ... 4&event=32

Bilka har tilbud på en damecykel med automatgear i denne uge til blot 5.599 kr, det er meget billigt i forhold til de priser, man betaler for et kit eller et nyt batteri.

Hvordan er det at køre med sådant et automatgear har nogen prøvet det?
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Cykelmikael
Indlæg: 36
Tilmeldt: 22 feb 2014 15:24

Re: SCO dameshopper på tilbud i Bilka.

Indlæg af Cykelmikael » 12 mar 2014 20:33

Hvis et automat gear er lavet i en ordenligt kvalitet, så køre det helt fantastisk, E-fly laver en model den er helt forrygende at cykle på, men en el cykel til 5600,- tror jeg ikke det er så fantastisk, man får jo hvad man betaler for, pris og kvalitet hænger som rel sammen, kvaliteten på batterierne på en Bilka el cykel er lidt en ringe kvalitet, der er rigtig mange problemer med dem.

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: SCO dameshopper på tilbud i Bilka.

Indlæg af dk1 » 12 mar 2014 22:04

Man kan efter min mening ikke sammenligne gearingen på denne Bilka cykel og gearingen på en E-Fly med Automatgear.
Bilka cyklen har 2 gear som ikke fungerer som gearingen på en E-Fly som er mere som på en almindelig 7 gears gearing, men hvor gearskiftet er elektronisk. (Drives af en elmotor).
Er dog enig i at Det elektroniske gear fungerer godt og giver en god cykelføling.
Fantastisk at det selv kan finde ud af at gearer både op og ned efter behov. (Hårdhed i pedaltråd)
Har kun prøvet en elcykel med et indvendigt 2-gear-automatisk gearskifte en enkelt gang, og det syntes jeg var lige lovlig lavt gearet til min smag, og specielt på en elcykel.
Bilka cyklen er oven i købet en 26" cykel, hvilket gør det værre, og er sikkert årsagen til den ret lave tilbudspris.
Ulempen med det "rigtige automatgear" på en E-Fly er dog at det ikke fungerer uden strøm, men hvem kører også uden strøm på en elcykel.....?

Besvar