80 Nm, Yamaha middenmotor 'PW-serie'

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: 80 Nm, Yamaha middenmotor 'PW-serie'

Indlæg af Terminator » 28 maj 2014 13:03

Thomas skrev:

Så vidt jeg kan se er det nye nav opspændt med 2-kryds mod kun et kryds på den gamle, er dog meget svært at se på de slørede billeder. Ligner at din model er med det gamle nav, men du må jo måle efter.

Problemet med kæde, der kammede over havde jeg også på A2B, da der tilsyneladende var lidt for mange led i kæden.
Dette problem blev dog løst med en større klinge foran, og så kunne jeg køre i næsthøjeste gear fremfor det højeste.

En ny krans og kæde koster jo ikke alverden og noget af problemet kan løses ved at købe en bedre kæde.


Jeg kan ikke måle den da min cykel blev afleveret tilbage til forhandler efter lidt over 4 måneder og jeg fik mine penge retur..

En ny kæde/krans koster nok ikke alverden, men efter at have givet 18.000 ,- kr for en cykel og skulle køre tur/retur i alt 160 km var det en dyr affære eller rettere KUNNE være en dyr affære, da kæde/krans gik under garantien. Fantombike og Move Easy var flinke :D

Har kigget på en rigtig god kæde når den skal skiftes på min Haibike :)
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: 80 Nm, Yamaha middenmotor 'PW-serie'

Indlæg af Terminator » 28 maj 2014 13:10

KUB skrev:Problemet med egerne er nu ikke kun et BH problem. Det ses også på andre fabrikater med baghjulsmotorer.
Jeg tror ekspedienten hos Fantom har ret i, at man skal huske at kontrollere hjulet er spændt korrekt en gang imellem.
Det er muligt, men ifølge tyske og engelske foraer var/er BH helt uden fortilfælde. Min Ebsen er også med baghjulsmotor og eger er ligeså stramme som fra dag et af :D

Jeg ved at der blev snakket om at udskifte controlleren på BH således den ikke gav så hård en acceleration, fordi de mente det var derfor egerne knækkede.
Move Easy skulle komme og skifte min contr., men da de var lidt langsomme til at komme, knækkede jeg endnu et eger og vi blev enige om at lade handlen gå tilbage :geek:

Men selvfølgelig skal man sørge for at have alle sine ting spændt korrekt :D
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

KUB
Indlæg: 36
Tilmeldt: 04 maj 2013 08:54

Re: 80 Nm, Yamaha middenmotor 'PW-serie'

Indlæg af KUB » 05 jun 2014 18:53

Nu er der gået nogle dage siden jeg hentede min nye Haibike el-cykel.
Jeg har gjort nogle erfaringer der nu får mig til at supplere og korrigere nogle af de udtalelser, som jeg tidligere har udtalt i denne tråd.
Tråden handler jo om Yamahamotors PW-serie. I den forbindelse er er andre motorer også blevet diskuteret. Navnlig Bosch performance motor, der også er karakteriseret som en momentstærk motor. Det er denne motor der sidder på min cykel. Jeg gav udtryk for, at jeg ikke syntes der var hjælp nok at hente fra denne motor, og at man skulle tage betegnelsen momentstyret for pålydende. Der skulle knokles for føden. Jeg udtalte også, at det i mine øjne var overflødigt med de mange gear. Jeg har ændret opfattelse på disse punkter efter at have cyklet så mange kilometer, at jeg er begyndt rigtigt at kende min cykel.
Det forholder sig således, og i øvrigt ganske logisk, at gearene er alfa og omega med en momentstyret motor. Man skal geare ned når cyklen bliver hårdere at træde. Derved kan man træde kraftigere i pedalerne og øge momentet. Så kommer svaret fra motoren prompte. Man skal ikke kæmpe videre i det høje gear og vente på hjælp fra motoren. Den kommer nemlig ikke. En Bosch motor skal køres på gearene for at yde maksimalt. Motorens ydelse kan aflæses direkte på displayet som en variabel søjle i højre side. Gearer man ned, vil søjlen stige, som udtryk for større motorydelse, selv om hastigheden er konstant. Det er nøjagtig som man ville gøre på en almindelig cykel. Og det er nok også derfor denne motor er så populær blandt sportscyklister, der ikke ønsker en "knallertlignende" cykel.
Jeg har tidligere ved prøveturene nærmest anvendt motorprogrammerne som gear. Dvs. i stedet for at geare ned når cyklen bliver tung at træde, har jeg skruet op for motorydelsen. Det er forkert. Man skal primært køre i et givet program der passer til ens styrke, og kun skifte program når man ikke kan klare at træde trods nedgearing. Det er selvfølgelig også den måde batteriet holder længst. Jeg er glædeligt forbavset over at man hurtigt bliver stærkere. Det er en fornøjelse, og jeg kan kun anbefale andre der tvivler på egen formåen på en cykel, at prøve en el-cykel.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: 80 Nm, Yamaha middenmotor 'PW-serie'

Indlæg af Terminator » 06 jun 2014 12:33

KUB - du burde lave en tråd der kun omhandler din fine Haibike, og der fortæller alt det du har skrevet i denne tråd :D

Skulle jeg kigge efter omtale af Haibike, var dette ikke det første sted jeg ville kigge, ved godt "søg" er opfundet, men alligevel :)
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

ÅrhusØ
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14 jun 2014 07:55

Re: 80 Nm, Yamaha middenmotor 'PW-serie'

Indlæg af ÅrhusØ » 14 jun 2014 08:36

Hej Guys
Er ny her, skal prøve en Batavus Stream i dag, håber det bliver en fornøjelse ;)

KUB
Indlæg: 36
Tilmeldt: 04 maj 2013 08:54

Re: 80 Nm, Yamaha middenmotor 'PW-serie'

Indlæg af KUB » 14 jun 2014 10:17

Det er en rigtig rigtig lækker cykel, til en meget rimelig pris.
Håber du får en god oplevelse. ;)

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: 80 Nm, Yamaha middenmotor 'PW-serie'

Indlæg af Thomas » 14 jun 2014 10:45

ÅrhusØ skrev:Hej Guys
Er ny her, skal prøve en Batavus Stream i dag, håber det bliver en fornøjelse ;)
Er fed at cykle på og var mit valg, hvis mine ture var kortere.
Meget oprejst kørestilling tiltaler dog ikke mig, ligesom de indvendige gear giver større tab.
Men virkede meget robust og stærk, da jeg prøvede den før køb af BH NeoCross.

http://www.fantombike.dk/pi/BH_Evo_City ... 8_346.aspx

Ville helst have haft denne, men var ikke på lager i str 55, som er absolut mindste størrelse til mine 191 cm.
Har da også skiftet frempind til en længere model (12 cm).
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

ÅrhusØ
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14 jun 2014 07:55

Re: 80 Nm, Yamaha middenmotor 'PW-serie'

Indlæg af ÅrhusØ » 14 jun 2014 17:13

Hej igen
Så er den købt, får den i næste uge, de havde kun Dame modellen hjemme, den går virkelig godt. godt jeg fandt den her tråd ;) tror det er godt køb, god affjedring både front og sæde, godt display med alt oplysning man skal bruge, nu har jeg en Batavus cs deluxe til salg :)

KUB
Indlæg: 36
Tilmeldt: 04 maj 2013 08:54

Re: 80 Nm, Yamaha middenmotor 'PW-serie'

Indlæg af KUB » 14 jun 2014 20:03

Tillykke. Håber du får glæde af din nye Batavus i mange år. :D

ÅrhusØ
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14 jun 2014 07:55

Re: 80 Nm, Yamaha middenmotor 'PW-serie'

Indlæg af ÅrhusØ » 27 jun 2014 09:55

Hej
Lidt info om Yamaha motor.
Har kørt 68 km op og ned, modvind og medvind, alt muligt, og det er på en enkelt opladning, og der er stadig ca 22 km kørsel tilbage, imponerede syntes jeg.
Vedhæftede filer
IMG_6295.jpg
IMG_6295.jpg (142.14 KiB) Vist 22554 gange
IMG_6294.jpg
IMG_6294.jpg (156.35 KiB) Vist 22554 gange

Besvar