Køb af elcykel på nettet

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Besvar
madsphi
Indlæg: 3
Tilmeldt: 09 jul 2014 00:33

Køb af elcykel på nettet

Indlæg af madsphi » 27 aug 2014 11:39

Hej,

Har kigget lidt på elcykler på nettet.

Er der nogen butikker som det er særligt værd at kigge på? Ikke mindst hvis man gerne vil slippe for at betale en formue for sin nye elcykel.

Tak,
Mads
Find Hold, Danmarks største oversigt over sportsklubber - og lidt elcykler.

OdinTor
Indlæg: 53
Tilmeldt: 20 feb 2014 15:21

Re: Køb af elcykel på nettet

Indlæg af OdinTor » 29 aug 2014 12:55

... Hej Mads

Jeg brugte nettet intensivt, da jeg skulle købe ny elcykel. Jeg brugte også elcykling.dk og fik en masse råd og vejledning. Jeg besøgte 2 forhandlere og fik prøvet 6 forskellige cykler.

Jeg valgte tilsidst en BH Neo Jet hos en forhandler, hvor jeg fik rabat via Forbrugsforeningen. Rabatten brugte jeg til at købe ekstra udstyr.

Der er meget stor forskel på, hvordan cyklerne opfører sig, når de når op de ca. 25 km/t. Min cykel flader langsomt ud og jeg kan nemt opnå mellem 30 og 32 km/t, de første 10 km. Derefter køre den lidt langsommere 28 til 29 km/t de næste 10 km, med ca. den samme indsats fra min side, målt med et pulsur.

Jeg ælsker min cykel.

Giv dig god tid og spørg, undersøg og prøv så meget du kan, inden du bestemmer dig.

Min erfaring er at pris og kvalitet i høj grad hænger sammen ved elcykler ...

Mvh OdinTor

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Køb af elcykel på nettet

Indlæg af Thomas » 30 aug 2014 15:48

Nu er en Neo Jet jo ikke lige for fattigrøve.
Vejlende pris er 17.999,- med det lille batteri, så selv med 10-12% er den jo stadigvæk dyr.
Modellen er nu erstattet med en 30-gears model og steget 2.000 kr.
http://www.fantombike.dk/pi/BH_Neo_Cros ... 7_346.aspx
Har selv denne (Neo Cross) udrustet med bagagebærer, skærme, godkendt lås + kædelås og dæk udskiftet til Scwhalbe Energizer.

Men en god ide at besøge f.eks. Fantombikes på Vallensbækvej, hvis du bor i nærheden af København.
Ebikecenter på Amager har også et stort udvalg, men ikke rigtigt nogen billige elcykler.

En god mulighed er sidste sæsons demomodeller, der typisk sælges med god rabat.
http://www.fantombike.dk/pi/Ebsen_Cross ... 4_197.aspx
Er et billigere alternativ til Neo Cross, men motoren trækker ikke på samme måde over 25 km/t som ved en Neo-model.

Mange sværger også til centermotorcykler, disse er typisk noget dyrere fra 12.500,- med batteri og opefter.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Cykelmikael
Indlæg: 36
Tilmeldt: 22 feb 2014 15:24

Re: Køb af elcykel på nettet

Indlæg af Cykelmikael » 30 aug 2014 19:04

Det betyder meget at finde en forhandler der ved noget om det de sælger, og prøv nogen forskellige modeller og finde ud af hvad man har brug for. Men prøv altid inden man køber, lidt svært på nettet. Men somre andre skriver hænger pris, kvalitet og service sammen, ikke meget ved at spare 25% hvis en forhandler ikke kan lave den. Lige nu er der penge at spare på flere mærker da de nye 2015 modeller er på vej på lager, og fabrikkerne og grossisterne har sat dem ned.

Besvar