Er dette et godt køb?

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Besvar
Esther
Indlæg: 2
Tilmeldt: 07 okt 2014 08:20

Er dette et godt køb?

Indlæg af Esther » 07 okt 2014 09:22

Hej alle. Jeg er ny her, og jeg har ikke haft en elcykel før.

Jeg har kigget på det her tilbud: http://www.netcyklen.dk/shop/elcykel-wi ... 1768p.html - men jeg har lige et par spørgsmål inden jeg køber den, hvis I vil være så søde at hjælpe.

Er netcyklen.dk en okay butik? Jeg har ikke prøvet at købe en cykel på nettet før.
Og hvad er jeres erfaring med elcykler fra Winther generelt eller denne model?

Jeg skal bruge cyklen til og fra arbejde (ca. 5 km.) som supplement til bussen, når vejret er okay.

På forhånd tak for hjælpen!

Cykelmikael
Indlæg: 36
Tilmeldt: 22 feb 2014 15:24

Re: Er dette et godt køb?

Indlæg af Cykelmikael » 07 okt 2014 19:20

Det er en ok cykel, men det elsystem der bla. Bruges på winthers el cykler har af og til problemer med display, controler og batteriet, jeg vil altid anbefale af prøve en tur på en cykel inden man køber den, det andet problem der er med køb på nettet er hvis cyklen går i stykker, så skal den sendes ind, det går der altid en del dage med fragt frem og tilbage, hvorimod hvis den er købt lokalt jan man ofte få den lavet hurtig samt få gode råd og prøveture inden køb.

Esther
Indlæg: 2
Tilmeldt: 07 okt 2014 08:20

Re: Er dette et godt køb?

Indlæg af Esther » 08 okt 2014 08:14

Hej Mikael, tak for svaret.

Du har nok ret i, at der kan være nogle ting ved at købe på nettet, men det er også bare en del billigere end, hvad jeg kan finde en til i min lokale cykelhandler.

OdinTor
Indlæg: 53
Tilmeldt: 20 feb 2014 15:21

Re: Er dette et godt køb?

Indlæg af OdinTor » 08 okt 2014 14:48

... Du skal også regne med, at din cykel skal til efterspænding, efter ca. en måneds tid. Det kan have betydning for garantien.
Du skal huske, at sammenligne batteriets størrelse, på de cykler du kigger på. Størrelsen har stor betydning for prisen.
Fantombike i Brøndby har et meget stort udvalg i elcykler
og da der hele tiden kommer nye modeller, kan du være heldig, at købe en ældre model til noget nedsat pris ...
God fornøjelse

Cykelmikael
Indlæg: 36
Tilmeldt: 22 feb 2014 15:24

Re: Er dette et godt køb?

Indlæg af Cykelmikael » 08 okt 2014 18:10

Ville da høre den nærmeste cykelhandler og han kan skaffe samme cykel til en god pris, da der er tale om en 2014 model og den sikkert er på tilbud hos Winther, da de nye 2015 modeller er på trapperne, måske skal du give lidt ekstra men så har du også handlet lokalt, samt har service og garanti, uden du skal fragte cyklen rundt i landet.

Frederik Jensen
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25 apr 2015 23:50

Re: Er dette et godt køb?

Indlæg af Frederik Jensen » 25 apr 2015 23:53

Jeg har generelt god erfaring med at købe cykler online, senest købte min nabo en el ladcykel på www.enghousebikes.dk/dk/ de kørte godt nok i en begrænset tidsperiode, men det virkede.

Besvar