newbie i elcykler - hvad skal jeg vælge når...

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Besvar
newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27 mar 2015 00:08
Geografisk sted: Østjylland

newbie i elcykler - hvad skal jeg vælge når...

Indlæg af newbie » 27 mar 2015 11:24

Jeg skal cykle 10 km hver vej. På med blandet vej.
mindst 4 af de 10 km er grusvej, en ok grusvej. Men der er ofte lidt huller og lign i den. og jeg aner ikke hvordan den ser ud om vinteren.

Hvad er det bedste bud på en elcykel, jeg tænker selv, efter lidt snusen rundt på nettet:
naturligvis skal det ikke være en citybike type, men med dæk der kan holde til noget (punkterfri ?)
et solidt stel
og motoren skal helst være centermotor og ikke på forhjulet.
batteriet skal kunne tages med ind så jeg kan lade det på job/hjemme

Jeg har kik på disse modeller:
http://www.fribikeshop.dk/Produkter/Bat ... -E-Go.aspx
http://www.fribikeshop.dk/Produkter/Bat ... eam-2.aspx
http://www.fribikeshop.dk/Produkter/Cyk ... sch-1.aspx

Jeg bor i Randers området, jeg vil helst købe i lokal området så jeg kan få lavet service når jeg har behov for det.
Og hvor tit er det godt at få det gjort på en elcykel ?
hvor længe holder dæk, når man cykler dagligt 5 dage om ugen ?

OdinTor
Indlæg: 53
Tilmeldt: 20 feb 2014 15:21

Re: newbie i elcykler - hvad skal jeg vælge når...

Indlæg af OdinTor » 27 mar 2015 12:53

... Alle tre dejlige cykler, som nemt vil kunne opfylde dit behov for 20 km daglig kørsel. Jeg har ingen erfaring med Bosch centermotoren andet end en en enkelt prøvetur. Den fungerede fint med et dejligt tydeligt display med en del funktioner.
Eneste minus var, at motoren koblede fra ved ca. 25 km/t, som den skal iflg. loven.
Min egen BH Neo Jet kobler glidende fra ved ca. 25 km/t, men yder stadigvæk noget hjælp helt op til 30 til 32 km/t, hvilket jeg synes er behageligt.
Der er ingen oplysninger på batteristørelsen. Min egen cykel har 12 amp/t, hvilket på en varm sommerdag uden for meget vind holder til ca. 60 km. Jeg yder selv svarende til en puls på ca. 130.
Jeg kører på Schwalpe maraton plus dæk og er ikke punkteret endnu.
Inden jeg bestemte mig for BH Neo Jet, prøvekørte jeg 6 forskellige cykler.

God fornøjelse ...

newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27 mar 2015 00:08
Geografisk sted: Østjylland

Re: newbie i elcykler - hvad skal jeg vælge når...

Indlæg af newbie » 27 mar 2015 14:23

Jeg skal naturligvis ud og prøve cykler her inden længe.

en anden ting, hvorfor kommer der sære tegn, det meste af tiden på dette forum for Ø (oe) Æ (ae) og Å (aa) det er noget belastende at læse.

newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27 mar 2015 00:08
Geografisk sted: Østjylland

Re: newbie i elcykler - hvad skal jeg vælge når...

Indlæg af newbie » 27 mar 2015 14:25

OdinTor skrev:... Alle tre dejlige cykler, som nemt vil kunne opfylde dit behov for 20 km daglig kørsel. Jeg har ingen erfaring med Bosch centermotoren andet end en en enkelt prøvetur. Den fungerede fint med et dejligt tydeligt display med en del funktioner.
Eneste minus var, at motoren koblede fra ved ca. 25 km/t, som den skal iflg. loven.
Min egen BH Neo Jet kobler glidende fra ved ca. 25 km/t, men yder stadigvæk noget hjælp helt op til 30 til 32 km/t, hvilket jeg synes er behageligt.
Der er ingen oplysninger på batteristørelsen. Min egen cykel har 12 amp/t, hvilket på en varm sommerdag uden for meget vind holder til ca. 60 km. Jeg yder selv svarende til en puls på ca. 130.
Jeg kører på Schwalpe maraton plus dæk og er ikke punkteret endnu.
Inden jeg bestemte mig for BH Neo Jet, prøvekørte jeg 6 forskellige cykler.

God fornøjelse ...
den der BH Neo Jet, kan man tage batteriet med ind på den. For umiddelbart sidder batteriet vel i stellet ?

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: newbie i elcykler - hvad skal jeg vælge når...

Indlæg af Terminator » 27 mar 2015 14:59

newbie skrev:Jeg skal naturligvis ud og prøve cykler her inden længe.

en anden ting, hvorfor kommer der sære tegn, det meste af tiden på dette forum for Ø (oe) Æ (ae) og Å (aa) det er noget belastende at læse.
Ja der er et aller andet galt med forum...har været det længe. Jeg HAR rapporteret det men intet er sket. Skriften bliver også ret stort....og i toppen ser det ud som på det vedhæftede...
Vedhæftede filer
top001.JPG
top001.JPG (231.74 KiB) Vist 35855 gange
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: newbie i elcykler - hvad skal jeg vælge når...

Indlæg af Thomas » 27 mar 2015 18:09

newbie skrev: den der BH Neo Jet, kan man tage batteriet med ind på den. For umiddelbart sidder batteriet vel i stellet ?
Ja, det kan man let, men cyklen ser meget sær uden batteriet, da det er en del af cyklens design. Batteriet er for øvrigt låst med nøgle til stellet.

Jeg har selv herremodellen Neo cross, som er ved at udgå og erstattes af Evo-serien. Jeg kører på Marathon Energizer og er heller ikke punkteret på dem i den første sæson.

Jeg afprøvede også Batavus Stream, men kunne ikke lide de indvendige gear og det noget modne udseende.
Af de linkede modeller ville jeg fravælge Kildemoes som ikke har affjedring på forhjulet, som i mine øjne er et must ved kørsel på grusveje/stier, som jeg ofte kører på.
Husk at prøv en BH Neo Street, der er cityudgaven af Neo Jet med skærme og bagagebærer og lidt simplere udstyret.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27 mar 2015 00:08
Geografisk sted: Østjylland

Re: newbie i elcykler - hvad skal jeg vælge når...

Indlæg af newbie » 28 mar 2015 11:02

Terminator skrev:
newbie skrev:Jeg skal naturligvis ud og prøve cykler her inden længe.

en anden ting, hvorfor kommer der sære tegn, det meste af tiden på dette forum for Ø (oe) Æ (ae) og Å (aa) det er noget belastende at læse.
Ja der er et aller andet galt med forum...har været det længe. Jeg HAR rapporteret det men intet er sket. Skriften bliver også ret stort....og i toppen ser det ud som på det vedhæftede...
jep det får jeg osse, det ser helt galt ud.

KUB
Indlæg: 36
Tilmeldt: 04 maj 2013 08:54

Re: newbie i elcykler - hvad skal jeg vælge når...

Indlæg af KUB » 28 mar 2015 23:22

Jeg ville vælge en Batavus Stream. Her får du en cykel med den kraftigste motor kombineret med et stort batteri, samtidig med at du får et gear der ikke skal vedligeholdes. Cyklens kvalitet er formentlig også den bedste.
Men kørestillingen og din egen indstilling til vedligeholdelse osv. er jo det helt afgørende.

Brugeravatar
Terminator
Indlæg: 480
Tilmeldt: 06 mar 2013 14:51
Min elcykel: Bulls/Brose E-Stream Evo 2 2017.
Geografisk sted: Hadsten

Re: newbie i elcykler - hvad skal jeg vælge når...

Indlæg af Terminator » 29 mar 2015 11:22

newbie skrev:J
og motoren skal helst være centermotor og ikke på forhjulet.
batteriet skal kunne tages med ind så jeg kan lade det på job/hjemme


Jeg bor i Randers området, jeg vil helst købe i lokal området så jeg kan få lavet service når jeg har behov for det.
?
Du må gerne komme til Hadsten og prøve min Haibike Xduro Cross Pro. Jeg får også en ny Haibike Xduro Urban 28 om en lille lang måneds tid.
Ejer af:
BULLS E-Stream Evo2 2017

Utilfreds tidligere ejer af:
BH Emotion Neo Cross
Tilfreds tidligere ejer af:
Ebsen Cross 12/CUBE HPA PRO 16/Cube RACE 500 17/Cube SL 500 17

Haibike: Trekking SL/Cross Pro/Urban 28/Cross RX

Besvar