Jeg søger forslag til hvad jeg skal købe.

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Besvar
Jakob
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13 maj 2015 21:38

Jeg søger forslag til hvad jeg skal købe.

Indlæg af Jakob » 13 maj 2015 22:08

Mojn.

Jeg søger forslag til hvad jeg skal købe.


Jeg skal bruge den til at spænde en anhænger efter den vejer mell. 60-70 kg, og køre på camping med.

Jeg forventer ikke at køre mere end 15 km/t, jeg har masser af tid. Og ikke længer ende 30-40 km om dagen, på 4 – 6 timer.

Jeg skal sidde oprejst da jeg ikke kan holde ud at hvile min overkrop på styret.

Jeg er 1.87 meter høj og vejer ca. 100 kg.(gamle smed).

Da jeg er 50 år gamle, er det jeg søger komfort, komfort, komfort.

Jeg bryder mig ikke om Elcykler med forhjulstræk.

Og den skal have ”gå hjælpe” funktion.

Jeg har sklerose og skal have al den hjælp en Elcykel kan give mig, da jeg ikke har så mange kræfter i mine ben.

Jeg har kigget på mangt og meget. Og er ved at overveje at bygge en selv.


På forhånd tak

Jakob

Bibendum
Indlæg: 19
Tilmeldt: 17 jun 2014 23:52

Re: Jeg søger forslag til hvad jeg skal købe.

Indlæg af Bibendum » 13 maj 2015 22:14

Hej Jakob.

Hvad med denne ?

http://fantombike.dk/outletcykler-herre ... utlet.html

Mvh.

Bibendum

KUB
Indlæg: 36
Tilmeldt: 04 maj 2013 08:54

Re: Jeg søger forslag til hvad jeg skal købe.

Indlæg af KUB » 17 maj 2015 15:39

Jeg vil anbefale en Batavus Stream. Den er udstyret med en særdeles momentstærk centermotor (80 Nm), der gør den velegnet til at trække en trailer, samtidig med man siddet oprejst på cyklen. Jeg vil endvidere anbefale dig at købe en damemodel, så du nemt kommer af og på cyklen.

http://www.batavus.nl/elektrische-fietsen/Stream.htm

Da jeg af princip ikke vil reklamere for en specifik forhandler, må du selv via google finde frem til den nærmeste forhandler.

Brugeravatar
Arvicola Terrestris
Indlæg: 53
Tilmeldt: 28 apr 2014 10:53
Geografisk sted: København

Re: Jeg søger forslag til hvad jeg skal købe.

Indlæg af Arvicola Terrestris » 23 maj 2015 19:33

Du skal have dig en ladcykel, det er det mest komfortable du kan forestille dig.

Jeg har selv monteret en 750w 48v centermotor på min Christianiacykel og været på cykeltur på Bornholm, Sverige og Sydsjælland. Jeg har et kæmpe Litium batteri i kassen på 1500Wh, hvilket giver mig over 100 reelle kilometers rækkevidde på en opladning og med en snitfart på over 20km/t.

Jeg har kørt end del med anhænger på min anden elcykel, også på cykeltur, og det er bare mere bøvlet og dumt i forhold til en elladcykel.

En elladcykel er luksus, husk at montere holder til din kaffekop :D

Besvar