Køb af min første el cykel

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Besvar
Dina
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16 maj 2016 12:59

Køb af min første el cykel

Indlæg af Dina » 16 maj 2016 14:00

Håber i vil hjælpe. For jeg har i flere år drømt om at få en El cykel. Men har tøvet da jeg intet kendskab har til dem. Jeg ved så at jeg ikke ønsker en fra værken bilka eller Coop. Da jeg har hørt så mange skræk historie om dem.

Men en cykel skal jeg have i år. Og derfor har jeg så se på brugte i aviserne. Da jeg ikke har råd til det helt store. 14000 kr og op. Her har jeg så fundet en Elvira-Madigan fra 2008 med 3 gear. Men ved så ikke meget om den ud over at den er flot på billedet. Og den står til 3000 kr. Som jeg syntes er i overkanten af en cykle på 7 år. For ved jo intet om batteri med mere.

Men skal jeg tænke i nyt. Til omkring 10. 000 kr på tilbud. Så er alle navnene mig helt ukendt i dag..

Så vil i hjælpe mig med at oplyse hvad jeg skal gå efter i
cykel mærke.
batteriet som jeg intet ander noget om.
Og om den skal værer for eller baghjuls trukket.
Skal jeg se efter om gearene er åben eller lukket. Fordel ulempe.

Så kan have en skøn cykel i mange år.

Jeg skal også lige sige at jeg gerne vil kunne have et træk på til en cykel anhænger. Da jeg har 2 små hunde. Og jeg er kun 1.60 høj og jeg har en køre afstand på 54 km hvis jeg skal til lægen. Som jeg jo gerne vil bruge cyklen til.

På forhånd tak

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Køb af min første el cykel

Indlæg af Vildkat » 23 maj 2016 08:45

Uha, hvis du skal køre 54km nonstop skal du ha et kraftig batteri dvs. 36V-14Ah, og det bliver lidt svært at opnår med de 10.000kr, alternativ kan du købe 2 batterier, og vælge en cykel med 36V-10Ah.
Du har altid muligheden for at købe sidste år model, med pris afslag, men cykelhandler modeller koster generelt omkring 12.000kr, hvor imod en supermarked model ligger under 10.000kr.

Jeg har haft en Coop model i 4 år (24V/10Ah), og så man kan være heldig.
Udvendige gear har mindre modstand i forhold til navgear, men de bliver hurtige slidte af sand som kommer ind i gearet.

Du skal vælge 7 gear, for du bliver hurtig træt af 3 gear.

Køber du brugt, så søg på hvad et nyt batteri koster, måske er batteriet udgået.

Du skal også vide at batteriet bliver slidt efter brug, specielt kulde og 100% afladninger, så forvent at batteriet skal udskiftes hvert
1½-2år.

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Køb af min første el cykel

Indlæg af dk1 » 23 maj 2016 18:39

En Raleigh Superbe model, med 14AH batteri til 12.000kr kunne være et bud...
http://fantombike.dk/dameel-cykler-clas ... ykler.html

Så er der lidt overkapacitet på batteri, som der bør være til det behov.

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Køb af min første el cykel

Indlæg af Vildkat » 01 jun 2016 08:25

dk1 skrev:En Raleigh Superbe model, med 14AH batteri til 12.000kr kunne være et bud...
http://fantombike.dk/dameel-cykler-clas ... ykler.html

Så er der lidt overkapacitet på batteri, som der bør være til det behov.
Det er faktisk en god pris, men stadig over budget.

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Køb af min første el cykel

Indlæg af Thomas » 03 jun 2016 10:28

Vildkat skrev:
dk1 skrev:En Raleigh Superbe model, med 14AH batteri til 12.000kr kunne være et bud...
http://fantombike.dk/dameel-cykler-clas ... ykler.html

Så er der lidt overkapacitet på batteri, som der bør være til det behov.
Det er faktisk en god pris, men stadig over budget.
Det er jo omkring de 10.000 kr og i hvert fald under de nævnte 14.000 kr i startoplægget.

I følge linket koster 10,4 Ah 3.699 kr og totalpris med dette er derfor 10.698 kr.

Læg mærke til at det såkaldte 14 Ah kun er 13,6 Ah og ikke vil kun klare en tur frem og tilbage med 54 km hver vej.

Til Trådstarter:
Besøg Fantombikes og prøv cyklen og se om det er noget for dig, med dit krav til prisen er modeller med krankmotor jo desværre udenfor rækkevidde.

Og givet de lange ture kunne en lidt mere sportslig model som denne komme på tale:
http://fantombike.dk/dameelcykler-city/ ... ykler.html
Som faktisk er 100 kr billigere med samme batteriteknologi.
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Thomas
Indlæg: 233
Tilmeldt: 14 feb 2014 21:39
Min elcykel: Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Geografisk sted: Vestegnen

Re: Køb af min første el cykel

Indlæg af Thomas » 03 jun 2016 10:45

http://ecykler.dk/dame-klassisklav-inds ... brugt.html

og skal det være billigere kunne en brugt med nyt batteri som ovenstående være en mulighed.
Dette batteri er dog ikke helt nok til de 54 km, men kan muligvis fås med større batteri.

I det hele taget er eCykler på Islev Torv et besøg værd, hvis du bor i nærheden.

De har også en simpel model med udvendigt gear, med 11 Ah batteri, der bør række til de 54 km:
http://ecykler.dk/dame-klassisklav-inds ... altus.html
Elcykler:
Først en A2B hybrid 26" i 3 måneder, så blev den stjålet.
Nu en BH Neocross.
Har endvidere haft en billig Kinamodel (til 3.500 kr), der dog rustede op på 2 år i det danske klima.

Bibendum
Indlæg: 19
Tilmeldt: 17 jun 2014 23:52

Re: Køb af min første el cykel

Indlæg af Bibendum » 05 jul 2016 16:45

Hvis du har behov for at køre 54km hver vej, tror jeg ikke der findes en el-cykel der kan klare det uden opladning midtvejs.
Ifølge FantomBike.dk så kører selv cyklerne med de helt store 17Ah batteriet "kun" 105 km på en opladning, selv om producenten angiver dem til 210km.

Men Superbe'en som DK1 anbefalede ser ganske fornuftig ud. Det er endda også en 2016 model. Så det ikke er gammel teknologi.

Jeg kan se de også tilbyder Rente og gebyrfrit lån. Så, kan du jo reelt få den over 20 mdr. til 700 kr pr. md.

Jeg kender en del der har købt brugte el-cykler og fortrudt, da de alle har stået med udgift til batteri indenfor det første halve år. Der er jo som regel en grund til folk sælger deres cykel.

Var det den bedste på markedet uden fejl og mangler, så beholdte de den nok. :lol:

Tænk over det. Du kunne jo også starte med at betale de 10.000 kr og så få lån på de sidste 2000 kr. Så er det 100kr i måneden.

Jeg ville ikke vælge supermarkedscyklen for at spare 2.000,- kr. Det kan hurtigt blive den dyreste løsning.

Bibendum

Besvar