Anbefaling af elcykel gerne på fyn

Hvor købes elcyklen? Aktuelle tilbud og forhandlere.
Besvar
ekelund

Anbefaling af elcykel gerne på fyn

Indlæg af ekelund » 03 nov 2016 10:21

Min mor som er midt i 50érne

Skal til at bruge en el cykel som fast transport til og fra arbejde ca 18 km hver vej.

Kan se bilka har nogle til 5000kr nu her på bud, men efter hvad jeg kan læse her inde , skal man holde sig fra dem.

Så hvad kan i anbefale hvis vi snakker op til 12.000-13.000kr med batteri ,og må gerne kunne købes hos en forhandler på fyn.

Mvh Daniel Ekelund

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Anbefaling af elcykel gerne på fyn

Indlæg af dk1 » 04 nov 2016 09:14

En Superbe fra Raleigh eller Winther, med et 10.4AH batteri.
Glem de billige fra Bilka til at køre så langt, da det ikke vil fungerer i praksis. Der er jo en årsag til at de er sat så langt ned, og man skal ikke gå på kompromi med cykelfølelsen, når der skal pendles.
Det bedste råd vil være at besøge en forhandler med et bredt udvalg hvor der kan testkøres på vej, da oplevelsen og cykelfølelsen er meget forskellig på elcykler. Selv en erfaren elcykelhandler kan jo ikke vide hvad din mor mener er den bedste cykelfølelse for hende...

wizcarlo
Indlæg: 29
Tilmeldt: 03 jun 2012 06:44

Re: Anbefaling af elcykel gerne på fyn

Indlæg af wizcarlo » 17 nov 2016 00:04

ekelund skrev:Min mor som er midt i 50érne

Skal til at bruge en el cykel som fast transport til og fra arbejde ca 18 km hver vej.
Et par tip. Undgå motor i forhjulet. Jeg ved ikke hvorfor, men de har ringe rækkevidde. Min egen Kalkhoff har motor i kranken og det fungerer fremtagende.

Undgå batteri på bagagebæreren. Det giver en ustabil følelse, da tyngdepunktet ligger så højt, men det er selvfølgelig en smagssag. Min egen Kalkhoff har batteriet lavt i rammen og det giver en følelse af stabilitet som et lokomotiv.

Billede

Jeg vil bare ikke anbefale Kalkhoff med deres Impulse Motor, for jeg har haft virkeligt kval med den. Den har fremragende egenskaber ellers.

Måske en med Bosch eller Yamaha motor. Jeg har ikke prøvet nogen af dem og slet ikke hvad der måtte være af kval efter lang tid brug. Det opdager man jo ikke ved en prøvekørsel hos en forhandler eller ved at læse reviews.

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: Anbefaling af elcykel gerne på fyn

Indlæg af dk1 » 17 nov 2016 09:42

Forhjuls motor og rækkevidde har intet med hinanden at gøre. De fleste mærker der benytter forhjulsmotor giver også mulighed for at vælge store batterier i kapacitet ved køb.
Hvad der er bedst er som regel en smagssag, og selv krankmotorer fra forskellige mærker føles forskellige at køre med.
Så ud og prøv en kort tur, og døm selv. (Du kan som regel mærke forskel blot ved at køre få hundrede meter. Kan du ikke mærke forskel, så kan du jo kikke på prisen....)

wizcarlo
Indlæg: 29
Tilmeldt: 03 jun 2012 06:44

Re: Anbefaling af elcykel gerne på fyn

Indlæg af wizcarlo » 18 nov 2016 20:29

dk1 skrev:Forhjuls motor og rækkevidde har intet med hinanden at gøre.
OK, jeg ved ikke noget om det. Men bare ud fra erfaringer med min første billige elcykel.

Og så er det fordi momentstyring, som der er i centermotorer bruger energien bedre.

Besvar