lader til United el-cykkel

Diskussioner om reservedele m.m.
Besvar
Arne
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17 jul 2009 14:14

lader til United el-cykkel

Indlæg af Arne » 17 jul 2009 18:21

Hjælp Vi skal på ferie med ed min kones nye el-cykkel og min manuelle, men den nye elcykkel en United fra april 2009 vil ikke lade op. Laderen blinker rødt både med stikket af og på bateriet. Har stået hele natten men ingen strøm på bateriet. Kun lige til en rød led som lyser når man kører på speed funktion ( to muligheder speed op til 25 km/t og eco op til 20/km/t )
Bateriet har lige en smule reststrøm, som kan trække nogle få minutter, og det kunne den også under den tur hvor batteriet blev tømt efter ca 15-20 km.
jeg har målt 3,5 volt på stikket fra laderen (3 poler) og har også målt på de 3 poler på bateriet
Jeg mener selv det er laderen det er galt med men er der nogen der har andre gode ideer??? :o .
Laderen er en 16v lader og det er jo såvidt jeg kan se ikke helt almindeligt.
Min cykkelhandler har valgt ferie de samme uger som os, og jeg har prøvet at ringe lidt rundt, men der er ikke mange der ved ret meget om el-cykler
United som laves af forza er gået konkurs, så vidt jeg har hørt, men der må vel ligge nogle reservedeler et eller andet sted

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: lader til United el-cykkel

Indlæg af Vildkat » 20 jul 2009 22:19

Hej Arne
Jeg fandt lige et billede af din cykel model, da jeg ikke kende den:
http://www.electricbikee.com/wp-content ... -forza.jpg

De fleste cykelhandlere er mest interesseret i at sælge en ny elcykel til dig, men du skal ikke opgive håbet.

Udfra hvad du skriver så lyder det som om at fejlen er i laderen. Du skal skille den af og se om der er en fysisk fejl i den. En ledning eller komponent som er knækket.

Du kan også ta et billede af laderen og stikket, og lægge det på forum for at vi kan se på laderen, også et billede af dens type skilt.

Ellers har jeg gode erfaringer med ACtec (Morten Nyborg), som har hjulpet mig med en lader tidligere http://www.actec.dk/OplLiIon.htm
mvh
Ole

Arne
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17 jul 2009 14:14

Re: lader til United el-cykkel

Indlæg af Arne » 02 aug 2009 23:24

Tak for svaret Ole
Ja jeg var taget på ferie inden svaret, og vi har klaret os med el-cyklen som manuel cykkel. Den er heldigvis ikke så tung, så min kone syntes den gik helt fint. Det er ikke helt den cykkel du har fundet et billede af, jeg vil prøve om jeg kan finde et.
Jeg brugte en del af ferien til at besøge og ringe til forskellige cykkelhandlere, men der var ikke meget hjælp at hente, så jeg må nok sige at det med el-cykler er en lidt besværlig ting, hvis man ikke lige er i nærheden af den forhandler man har købt den af. De forhandler åbentbart næsten en ny slags cykkel i alle forretninger, og standarter er der vist ikke meget af.
Nu er jeg spændt på hvad vores egen cykkelhandler siger i morgen, indtil videre har han været mest flink indtil vi havde købt cyklen, og så er der sket eller andet "mærkeligt" med ham. vh
Arne

Besvar