SCO m fl. Batteri 24V

Diskussioner om reservedele m.m.
Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

SCO m fl. Batteri 24V

Indlæg af Vildkat » 19 jul 2010 16:20

For at få et overblik hvilken batterier som passer sammen, starter jeg en batteri oversigt.
SCO 24 voltsystem.

Navn: Protanium (build by welldone).
Dimension:32x14,2x52.cm
Vægt:2.8kg
Varenr: BP-L2410EB
29.4V/ 10Ah
Bemærkning: Kan ikke lades på cyklen, og har ikke indbygget baglys.
MVC-824F.JPG
Batteri kontakter og ladestik
MVC-824F.JPG (51 KiB) Vist 28108 gange
MVC-825F.JPG
Ladestik
MVC-825F.JPG (67.99 KiB) Vist 28111 gange
MVC-826F.JPG
Bagende med håndtag og
Batteri status
MVC-826F.JPG (53.05 KiB) Vist 28108 gange

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: SCO m fl. Batteri 24V

Indlæg af Vildkat » 23 jul 2010 08:26

Dette batteri findes også i en 5Ah version:
Varenr: BP-2405EB
Vægt: 0.9kg
29.4V/5Ah

Protanium angiver følgende elcykel fabrikanter som bruger af deres batterier:
http://www.protanium.com/6.html

allancyklen
Indlæg: 177
Tilmeldt: 09 okt 2009 19:33

Re: SCO m fl. Batteri 24V

Indlæg af allancyklen » 25 jul 2010 18:59

Meget godt men hvor kan de købes og gerne billige ?

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: SCO m fl. Batteri 24V

Indlæg af Vildkat » 25 jul 2010 21:36

Der er flere ting du kan gøre.
Du kan gå efter de cykelforhandlere som har Schwinn elcykler, og høre hvad et batteri koster.

Jeg har fundet dette sted, hvor de også angiver prisen til 3300kr, hvilket er omkring 1000kr mere end et batteri til Kvickly/Thansen/Trend elcykel som også er 24 volt/10Ah.

http://www.bike-one-bicycles.com/?page= ... -El-cykler

Jeg kan ikke fortælle om det nye batteri med fast hank kan anvendes elcyklen, men det finder vi nok ud en dag, når folk får målt deres batteri.

dk1
Indlæg: 464
Tilmeldt: 07 jun 2007 09:35

Re: SCO m fl. Batteri 24V

Indlæg af dk1 » 06 sep 2010 15:51

Batterierne der passer til Schwinn og SCO kan nu fås igen, men kun i 10AH versionen.
Set her: http://www.fantombike.dk/pi/Schwinn_SCO ... 9_125.aspx

Thoralor
Indlæg: 90
Tilmeldt: 29 jun 2010 13:48
Min elcykel: Mustang from Kvickly, Diavelo mountainbike, Diavelo EEcykel
Geografisk sted: Næstved

Re: SCO m fl. Batteri 24V

Indlæg af Thoralor » 13 sep 2010 13:52

Someone who is tech-savvy can put LiFEPO4 cells in the case at a much lower price and with greater lifespan and functionality.

For example, LiFEPO4 10ah cells are 3.2 volts and run around $25 each, so a 24-volt pack would cost $200 plus shipping and taxes.

That will probably be a good business for the future.
Jeg kan læse Dansk, men jeg skriver den ikke så godt, så ba bruge http://translate.google.com hvis du kan ikke læse min Engelsk.

Poul-Erik A.
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23 jun 2011 19:10
Geografisk sted: Midtjylland 7800

Re: SCO m fl. Batteri 24V

Indlæg af Poul-Erik A. » 23 jun 2011 19:33

Hej til dette Forum.

Jeg er nytilmeldt, så hvis jeg gør noget forkert vil jeg gerne rettes. Jeg er til daglig på et andet forum for Yamaha FS1 knallerter og kan ligesom "genkende" opbygningen.

Jeg er løbet ind i et problem med en 5 år gammel SCO Electric "New generation" , for den startede for ca. 1,5 år siden med at have en løs forbindelse i batteristifterne til overføring af strømmen fra venstre batteri. Men det var en dejlig kontant fejl, der var nem at rette.
Nu er det galt igen, men denne gang er det formodentlig censoren, der volder problemer og jeg har søgt flere steder, for at skaffe en anden - bl.a. Bilka, som var forhandler af den, men uden held. Derfor : Er der nogle her på Forum med forbindelser til reservedele ?
Juni 2011.jpg
Juni 2011.jpg (48.06 KiB) Vist 27197 gange
Jeg har en del instrumenter til rådighed og har derved målt lidt på censoren, der er påtrykt "Victory Sincer i ty Co. Ltd." Fra power supply stikket (sort og orange) kan jeg måle hhv. 35 ohm mellem sort og gul 10 k.ohm mellem sort og hvid.

P.S. Jeg vil være taknemmelig for selv den mindste oplysning, der kan føre til et godt resultat. ;)

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: SCO m fl. Batteri 24V

Indlæg af Vildkat » 24 jun 2011 09:19

Jeg har følgende forslag du kan prøve.
1) 35 Ohm fra senoren er sansynligt allright, eftersom at det er den ohmske modstand i spolerne. Jeg er lidt i tvivl om, hvad du måler imellem de to andre ledninger.
Derfor er det første som du skal prøve at rense stikket fra sensor, og stikket i kontrolleren. En kontaktstift kan også være trykket ind eller ledning i Stikket kan være knækket måske den hvide.
2) Alternativ, så kan du købe en 6 stk. magnet eller en 12 magnet version af sensor i T-hansen. Jeg ville antag at det er et 6 stk magnet sensor som du har, og den koster ca 70kr hos t-hansen, men pedalerne skal af for at komme til den. Lidt besværligt, og umuligt uden det rigtige værktøj.

Held og lykke, og husk at skrive en tilbagemelding.
mvh
Ole

Poul-Erik A.
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23 jun 2011 19:10
Geografisk sted: Midtjylland 7800

Re: SCO m fl. Batteri 24V

Indlæg af Poul-Erik A. » 24 jun 2011 18:35

Hej Ole og tak for svaret.

Godt du spørger til antal magneter, for jeg glemte at nævne, at der faktisk er 2 * 12 magneter i pladen, der er fastgjort til fortandhjulet og een af dem er faktisk hoppet ud af hullet og havde sat sig i klemme mellem tandhjul og kæde. Det føltes nærmest som om at et krankleje var defekt, men jeg går ikke ud fra, at den ene manglende magnet kan forårsage problemet ?
Censoren har jeg forsøgt at åbne med en kniv i håb om en knækket tråd eller lign. , men jeg stoppede da jeg opdagede SMD komponenterne. Jeg er også ret sikker på, at der ikke er løs forbindelse i stikkene og der er endda lukket med silicone.
Juni 2011 035.jpg
Juni 2011 035.jpg (36.05 KiB) Vist 27185 gange
Har jeg ret i, at motoren er en 3-faset (med ca. 0,3 ohm pr. fase) med stator i navet ?
Hvis et foto kan hjælpe noget, så sig endelig til...

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: SCO m fl. Batteri 24V

Indlæg af Vildkat » 25 jun 2011 00:00

At du mangler en magnet skulle kun betyde at din pedalhastighed passer sammen med din motor.
Men det skulle ikke stoppe din motor. Det giver mening at du måler 10 Kohm, når der også er SMD komponenter, som sikkert er en forstærker af spolerne, og måske en diode.
Jeg er næsten sikker på, at det er en DC motor, som man pulser med batteri spændingen.
Motoren er børsteløs, så magneterne må være placeret i den roterende del, men jeg har ikke skilt en motor af.
Hvad er spændingen målt til motoren ??

Besvar