Batterihjælp til nybegynder i elcykling.

Diskussioner om reservedele m.m.
Besvar
fxhhy
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10 jul 2011 20:42

Batterihjælp til nybegynder i elcykling.

Indlæg af fxhhy » 10 jul 2011 21:18

Hej. Jeg er den glade nybegynder ud i elcykling. Jeg har købt en Mustang i Kvickly, og har søgt lidt i forum omkring batteriet. Er der ikke nogen steder bortset fra Kvickly hvor man kan købe en komplet batteripakke(som passer direkte) og gerne kraftigere batteri ( gerne udland)? På forhånd tak. Henrik

Vildkat
Indlæg: 824
Tilmeldt: 16 okt 2007 21:57
Min elcykel: Diavelo Popfan/ ombygget med dobbelt batteri, større krank klinge.
Har baghjul motor og kædetræk på baghjul.

Silvio/ liggecykel med forhjul kædetræk / Ombygget til verdens eneste El-Silvio med motor i baghjul. Status (er ikke færdig 21/12/08)
Geografisk sted: Roskilde

Re: Batterihjælp til nybegynder i elcykling.

Indlæg af Vildkat » 11 jul 2011 08:45

Jeps. det har vi behandlet her ;)
http://www.elcykling.dk/viewtopic.php?f=6&t=310

Grænsen for 24volt system går desværre kun ved de 10Ah, og jeg tror ikke på at den bliver rykket, herefter skal man ud i dobbelt batteri.

Jeg har faktisk tilbud Protanium en løsning på 24volt systemer med større kapacitet. Den første løsning var et bagagebære indrettet til to batterier, og her har jeg lavet en mekanisk tegning til dette. Elektrisk består kunsten i at adskille de to batterier fra hinanden med et par dioder. Den anden løsning var at anvende en switchmode strømforsyning og et 36Volt batteri/10Ah. Strømforsyningen neddeler spændingen fra de 36 volt til 24V (eller 29V). Herved bliver kontroller og motoren ikke belastet så meget som hvis man koblet 36volt på et 24 volt system. Det vil forkorte levetiden på 24volt systemet.
Vedhæftede filer
Dual batteri.pdf
(180.61 KiB) Downloadet 889 gange

Besvar